30 Σεπτεμβρίου 2012

Το δέκαθλο της Φυσικής

Πραγματοποιούνται εφαρμογές στα τμήματα της Έκτης τάξης στα Δημοτικά Σχολεία Κιλκίς στα πλαίσια καινοτόμων εφαρμογών και καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων. Η εφαρμογή ονομάζεται δέκαθλο και με τη χρήση αποκλειστικά του αθλητισμού γίνεται επανάληψη των ενοτήτων της Φυσικής (Ερευνώ και ανακαλύπτω) της Ε' τάξης.
Σειρά θα έχουν εφαρμογές στην Πρώτη τάξη Δημοτικού, αλλά και στα Νηπιαγωγεία του Νομού.

24 Σεπτεμβρίου 2012

Εκπαιδευτικό υλικό


ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Α΄ τάξη
Σχέδια μαθημάτων με βάση τα διδακτικά εγχειρίδια (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου)
Υλικό για τη διδασκαλία της Γλώσσας: http://www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/Glossa/a-allo-yliko.html
Άφθονο υλικό ανά ενότητα των διδακτικών εγχειριδίων (Ανεξάρτητη κίνηση δασκάλων και νηπιαγωγών - ΑΚΙΔΑ)

Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Γ΄ τάξη: Γλώσσα

Γραμματική και συντακτικό για τη Γ΄ Δημοτικού (της συναδέλφου Παρασκευής Αντωνίου)

http://kiklos-dhmotiko.blogspot.gr/2011/06/blog-post_5548.html#more

 

Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Ε΄ & ΣΤ΄ τάξη: Γεωγραφία
Κείμενο από την ιστοσελίδα: "Ο δικτυακός τόπος "e-γεωγραφία" αποτελεί τμήμα του εκπαιδευτικού κόμβου Ελληνική Πύλη Παιδείας και δημιουργήθηκε με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα της Γεωγραφίας."

 

Εμπλουτισμένο σχολικό εγχειρίδιο "Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού": http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E100/289/2057,7122/

 

Εμπλουτισμένο σχολικό εγχειρίδιο "Γεωγραφία ΣΤ΄ Δημοτικού": http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/164/1134,4214/

"e-γεωγραφία": Χάρτες για εκπτύπωση: http://geogr.eduportal.gr/maps2.htm

Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Ιστορία
Ψηφιακοί οδηγοί αρχαιολογικών μουσείων της Ελλάδας (ενημερώθηκα από το συνάδελφο Γιάννο Καρανίκα)

Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Μαθηματικά
Δραστηριότητες για την αξιακή θέση ψηφίου

Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Δραστηριότητες αξιοποιήσιμες (και) με διαδραστικό πίνακα
Φυσικές Επιστήμες
Δραστηριότητες για μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού (BBC)
Δραστηριότητες για μαθητές των μεγαλύτερων του Δημοτικού (BBC
- Ζωντανοί οργανισμοί
- Υλικά
- Φυσικές διαδικασίες (ηλεκτρισμός, είδη ενέργειας, φως, ήχος, κ.λπ.

Μαθηματικά

Ενότητα: εκπαιδευτικό υλικό: Ταινίες - Εκπαιδευτική τηλεόραση - Οπτικοακουστικό υλικό
15 ταινίες για παιδιά Δημοτικού (Πρόταση από το ιστολόγιο "Περί εκπαιδεύσεως ο λόγος", δάσκαλος:  Ζαρίντας Αντώνης).                                                       

 Το εκπαιδευτικό υλικό συγκέντρωσε ο συνάδελφος Πήλιουρας Παναγιώτης

21 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)

Παρουσίαση
Υπάρχουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ της εκπαίδευσης, της επιστήμης και του πολιτισμού. Οι περισσότεροι άνθρωποι ελπίζουν ότι τα παιδιά που μαθαίνουν τις φυσικές επιστήμες θα επηρεαστούν από αυτά που μαθαίνουν και ότι τα μαθήματα από τη σχολική τάξη των φυσικών επιστημών θα "περάσουν", στους τρόπους σκέψης των παιδιών για προσωπικά και κοινωνικά θέματα και θα συμβάλουν στις παγκόσμιες απόψεις τους και τελικά στον πολιτισμό. Αν η διδασκαλία των φυσικών επιστημών γίνεται σωστά, αυτό το "πέρασμα" θα έχει θετικά αποτελέσματα, σε αντίθετη όμως περίπτωση τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά. Αλλά φυσικά, συχνά δεν υπάρχει κανένας επηρεασμός και αλλαγή, στον τρόπο σκέψης των μαθητών - δεν υπάρχει κανενός είδους αποτέλεσμα - μερικά χρόνια πριν αποδείχθηκε περίτρανα ότι η πίστη στην αστρολογία ήταν ανεπηρέαστη από την ολοκλήρωση μιας βαθμίδας στην αμερικανική εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες. Ένα σημαντικό ζήτημα στις πολυπολιτισμικές συζητήσεις για τις φυσικές επιστήμες είναι ο βαθμός στον οποίο πρέπει να υπάρξει επηρεασμός από την επιστήμη στις θρησκευτικές, κοινωνικές και παραδοσιακές πεποιθήσεις και πρακτικές. (Από την εισαγωγή της έκδοσης).
Περιεχόμενα

Εισαγωγή των επιμελητών της αγγλικής έκδοσης ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ Ιστορία της επιστήμης, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού
1. J.L. HEILBRON: Η ιστορία στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, με διηγήσεις που εφιστούν την προσοχή όσον αφορά, την εναρμόνιση της μέτρησης με τη θεωρία
2. ALBERTO CORDERO: Επιστημονικός πολιτισμός και δημόσια εκπαίδευση
3. PETER MACHAMER: Ο Galileo και η ρητορική της σχετικότητας
4. F. JAMES RUTHERFORD: Ενισχύοντας τη διδασκαλία της ιστορίας των φυσικών επιστημών, στην αμερικανική εκπαίδευση
5. RON GOOD και JAMES SHYMANSKY: Η φύση του Επιστημονικού Εγγραμματισμού στα Benchmarks και Standards: Μεταμοντέρνα / Θεωρία της Σχετικότητας της Γνώσης ή Σύγχρονος / πραγματισμός;
6. ROBERT N. CARSON: Το επικό διήγημα του διανοητικού πολιτισμού σαν πλαίσιο διδακτικής συνοχής
7. HSINGCHI A. WANG και WILLIAM H. SCHMIDT: Η ιστορία, η φιλοσοφία και η κοινωνιολογία της επιστήμης στην εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες: Αποτελέσματα από την τρίτη διεθνή μελέτη Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών
Λεπτομέρειες
Εκδότης
ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Πρόλογος
MATTHEWS MICHAEL
Μετάφραση
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΗΣ
Επιμέλεια
ΣΕΡΟΓΛΟΥ ΦΑΝΗ, BEVILACQUA FABIO, GIANNETTO ENRICO


18 Σεπτεμβρίου 2012

Οι "Ικανότητες Κλειδιά" ενάντια στη διάχυτη κρίση


Συχνά η ανάδυση μιας «κοινωνίας της γνώσης», υπονοεί ή εννοεί, ότι στους ραγδαία αναπτυσσόμενους και προσοδοφόρους τομείς της οικονομίας διαπιστώνεται μια δραματική αναβάθμιση της ανθρώπινης εργασίας που στη­ρίζεται στη γνώση. Αλλά τι είδους γνώση πρέπει να παρέχουμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, σε μια εποχή στην οποία η γνώση α­παξιώνεται ως προς τη χρηστική της αξία μέσα σε λίγα χρό­νια;  Και τι συμβαίνει επίσης με τους ανθρώπους που βλέπουν τις γνώσεις τους να χάνουν την αξία τους εξαιτίας των αλ­λαγών στην παγκόσμια οικονομία και παράλληλα ότι η οργανωμένη κοινωνία έχοντας να επιλέξει ανάμεσα στη δυνατότητα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των γνώσεων αυτών ή στη δυνατότητα περιθωριοποίησης των ανθρώπων, επιλέγει τη δεύτερη δυνατότητα, επειδή υπολο­γίζεται ότι η επιλογή αυτή είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα ή επειδή εκτιμάται ότι στο πλαίσιο του ανταγωνισμού των οικονομιών η περιθωριοποίηση των ανθρώπων όχι μόνο δεν αποτελεί πρόβλημα για την ανάπτυξη της οικονομίας αλλά αντίθετα ίσως αποτελεί λύση;
Η απάντηση σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι η καλλιέργεια «Ικανοτήτων Κλειδιά» όπως: η δημιουργικότητα, η ικανότητα θεωρητικής σκέψης, η αυτονομία, η ικανότητα σχεδιασμού και ανάλυσης, η εξαιρετική προθυμία για ομα­δική εργασία και συνεχή ανταλλαγή πληροφοριών, η ευελι­ξία και η ικανότητα αυτόνομης επίλυσης προβλημάτων. Οι ικανότητες αυτές μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στο άτομο και να αντιμετωπίζει το δυναμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο βιώνει και ταυτόχρονα να αναπτύσσει συνεργασίες διεκδικώντας ένα καλύτερο αύριο, όχι μόνο για το ίδιο, αλλά για το κοινό καλό. Δηλαδή την απόκτηση εκείνων των ικανοτήτων που προστατεύουν από τη διολίσθηση στον κοινωνικό αποκλεισμό, την περιθωριοποίηση και την ανέχεια.

17 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ & ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ


 1. Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Κιλκίς διοργανώνει επιμορφωτική συνάντηση-ημερίδα για τους/τις εκπαιδευτικούς της Α΄ Πρώτης Τάξης, με θέμα: «Παιδαγωγικές κατευθύνσεις και πρακτικές για την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο» σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Κιλκίς, Κυρία Αρβανίτη Ιωάννα, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς την Τρίτη 12:00-14:00 στις 18-9-2012.
  
2.Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Κιλκίς διοργανώνει παιδαγωγική ενημερωτική συνάντηση με τους/τις Διευθυντές/τριες και Προϊσταμένους/νες των σχολείων της περιφέρειάς του με στόχο το συντονισμό και την εύρυθμη συνεργασία τους σε θέματα διοίκησης, ηγεσίας και παιδαγωγικής καθοδήγησης, στα πλαίσια της νέας σχολικής χρονιάς στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς την Τετάρτη 12:00-14:00 στις 19-9-2012. 

7 Σεπτεμβρίου 2012

Τα βιβλία της ομάδας ATLAS




Τα βιβλία της ομάδας ATLAS απευθύνονται σ' όλα τα παιδιά κι έχουν σαν βασική τους θεματολογία τις φυσικές επιστήμες.
Η Φανή, ο Βασίλης, ο Οδυσσέας και η Ζωή είναι φίλοι πολλά πολλά χρόνια. Αυτοί που τους ξέρουν τους φωνάζουν «ομάδα άτλας» γιατί τους αρέσει να παίζουν με μια μπάλα-υδρόγειο και να λένε μισο-αστεία μισο-σοβαρά ότι κουβαλούν τη Γη στα χέρια τους σαν τον μυθικό γίγαντα. Οι περιπέτειες της ομάδας άτλας είναι ατέλειωτες: στο χωριό, στο σχολείο, στις διακοπές, παίζουν, ονειρεύονται, δημιουργούν! Αυτά τα παιδιά μπορεί να φτάσουν μέχρι το διάστημα για να ζήσουν μαγικές στιγμές με αληθινούς ή φανταστικούς φίλους. Έλα κι εσύ στην παρέα, η περιπέτεια αρχίζει…

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013



Παρακάτω παρουσιάζονται ανά βαθμίδα οι κατάλογοι των βιβλίων που θα διανεμηθούν για το σχολικό έτος 2012-2013 σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις του Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού.

Καθημερινά και Χρήσιμα

Το σχολείο και η οικογένεια συνδέονται στενά με την ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού. Είναι θεσμοί διαφορετικοί που δεν αντικαθιστά ο ένας τον άλλο, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται, καθώς και οι δύο επιτελούν ένα κοινό έργο από διαφορετική θέση. Όταν ο γονιός και ο/η δάσκαλος/α καταφέρνουν να οριοθετούν τους ρόλους τους, επικοινωνούν πιο εύκολα μεταξύ τους και η επιτυχία του παιδιού στο σχολείο, τους κάνει να χαίρονται. Το σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος εκπαίδευσης των γονέων, αρκεί και οι ίδιοι να ανταποκρίνονται στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιεί αυτό. Η ενημέρωση των γονέων ενισχύει το ρόλο τους και την εκτίμηση που οι γονείς έχουν για τον εαυτό τους. Τους βοηθάει να κατανοήσουν τη σημασία της πρόληψης και να δουν το ζήτημα της ψυχικής και σωματικής αγωγής και υγείας του παιδιού τους , στη συνολική του διάσταση.
Χρήσιμες συμβουλές:
Όταν υπάρχει πρόβλημα συμπεριφοράς, χαρακτηρίζουμε την πράξη κι όχι το ίδιο το παιδί.
Καμιά πράξη τον παιδιού δεν έχει οριστικό χαρακτήρα: όλα μπορούν ν' αλλάξουν με προσπάθεια, εκτίμηση και συμπαράσταση.
Οι τιμωρίες και οι απειλές δε φέρνουν σχεδόν ποτέ καλό αποτέλεσμα: τα παι­διά χρειάζονται πληροφόρηση, συζήτηση κι επιχειρήματα για να πειστούν.
Τα παιδιά αναζητούν στους γονείς τους σταθερά πρότυπα ζωντάνιας, μαχη­τικότητας, εφευρετικότητας και αγάπης.
Καλό είναι να είστε δάσκαλοι των παιδιών σας περισσότερο στα ζητήματα της 
ζωής και λιγότερο στα μαθήματα του σχολείου.

Διδακτικό Ωράριο Πρωινής Λειτουργίας





Για τη νομοθεσία πάτησε εδώ

1 Σεπτεμβρίου 2012

Έναρξη σχολικής χρονιάς

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά γεμάτη δύναμη και υγεία για εσάς και τις οικογένειές σας.  Θέλω να ξέρετε πως θα είμαι κοντά σας για να βρούμε από κοινού λύσεις για τα ζητήματα που σχετίζονται με το εκπαιδευτικό και διδακτικό έργο σας. Γνωρίζω ότι δίνετε τον καλύτερό σας εαυτό και αυτό θα πρέπει να το αναδείξουμε και πέρα από τα στενά όρια της σχολικής μονάδας. Στη δύσκολη αυτή συγκυρία που μας περιβάλλει, χρειάζεται σαν δάσκαλοι και δασκάλες, να εκφράζουμε μια αισιόδοξη, ψύχραιμη και δυναμική προοπτική για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, παρόλο που κι εμείς οι ίδιοι και οι ίδιες δοκιμαζόμαστε.

Με εκτίμηση

Παπαδόπουλος Πάρης

Επισυνάπτω τις παρακάτω εγκυκλίους που αφορούν στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και παρακαλώ για την ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών: