31 Μαΐου 2013

Καλό μήνα!!

Ο Ιούνιος πήρε το όνομά του από την σύζυγο του Δία την Ήρα, η οποία στα λατινικά ονομάζονταν Juno. Είναι ο δέκατος μήνας κατά το Εκκλησιαστικό ημερολόγιο που αρχίζει τον Σεπτέμβριο, και ο τέταρτος κατά το παλαιό ρωμαϊκό ημερολόγιο. Στο αττικό ημερολόγιο ήταν ο δωδέκατος μήνας και ονομάζονταν Σκιροφοριών διάρκειας 29 ημερών και αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα από 24 Μαΐου έως 22 Ιουνίου. Σε άλλες πόλεις της αρχαίας Ελλάδας τελευταίος μήνας του χρόνου θεωρούνταν ο Ποσειδεών ο οποίος στην Αθήνα λογίζονταν ως ο έκτος μήνας του έτους.

Θερινό Ηλιοστάσιο

Στις 21-22 Ιουνίου ο Ήλιος φτάνει στο βορειότερο σημείο της εκλειπτικής και αρχίζει να κατέρχεται και πάλι «τρεπόμενος» προς τον ουράνιο ισημερινό. Το σημείο αυτό, ονομάζεται θερινό τροπικό σημείο ή απλά θερινή τροπή, επειδή ο Ήλιος τρέπεται και πάλι προς τον ισημερινό, και από την ημέρα αυτή αρχίζει το καλοκαίρι. Επειδή, μάλιστα, για μερικές ημέρες πριν και μετά τη θερινή τροπή ο Ήλιος φαίνεται να αργοστέκει πάνω στην εκλειπτική, σαν να είναι έτοιμος να σταματήσει, το θερινό τροπικό σημείο ονομάζεται επίσης και θερινό ηλιοστάσιο.

Εντυπώσεις από τα σχολεία στο Ελσίνκι


 Το 2009 είχα τη χαρά και την ευκαιρία να βρεθώ στο Ελσίνκι με μια μικτή ομάδα εκπαιδευτικών από το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και του Καποδιστριακού στα πλαίσια του HIPST (Ιστορία και φιλοσοφία της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών). Ζήτησα και επισκέφτηκα γυμνάσια και δημοτικά της πόλης. Παντού ηρεμία & πολιτισμός. Επισκέπτες εκπαιδευτικοί από Νορβηγία, Ιταλία και Χονγκ-Κόνγκ, προσπαθούσαν ν' αντιληφθούν τους λόγους που οδήγησαν το εκπαιδευτικό σύστημα αυτής της χώρας στην κορυφή των θέσεων του διαγωνισμού PISA (Programe International Student Assessment). Αυτά που εμένα μου έκαναν εντύπωση είναι τρία: Α. Ο κοινωνικός μισθός που απολαμβάνουν οι Φιλανδοί (δηλαδή ο μαθητής θα σιτιστεί στο σχολείο, θα αθληθεί, θα κάνει την ξένη γλώσσα του, θα ολοκληρώσει σχεδόν όλες τις σχολικές του εργασίες στο σχολικό χώρο και θα γυρίσει στο σπίτι για ξεκούραση). Φαντάζεστε την ηρεμία της οικογένειας. Β. Τα σχολικά βιβλία γράφονται από εκπαιδευτικούς της πράξης!! και Γ. Οι πραξιακές δεξιότητες και οι μαθησιακές ευκαιρίες είναι τόσο πολυποίκιλες που προσεγγίσουν κάθε μαθησιακό προφίλ.
Γιατί όχι κι εμείς;
Παπαδόπουλος Πάρης

Νέος Κύκλος Προγραμμάτων από το E-Learning του ΕΚΠΑ

Το e-learning του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), συνεχίζοντας την πρωτοπορία του στο χώρο της εξ Αποστάσεως (μέσω Διαδικτύου) Εκπαίδευσης, διαθέτει το νέο κύκλο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (31A) με μειωμένα δίδακτρα και ειδικές τιμές για άνεργους, πολύτεκνους, ΑΜΕΑ και οικονομικά ασθενείς.ι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν από ένα εύρος 150 προγραμμάτων διάρκειας 3 έως 9 μηνών που κατηγοριοποιούνται σε 23 εκπαιδευτικές κατευθύνσεις και οδηγούν στη χορήγηση Πιστοποιητικού Εξειδίκευσης ή Επιμόρφωσης.
Για τον τρέχοντα εκπαιδευτικό κύκλο οι εκπαιδευόμενοι που θα πραγματοποιήσουν εγγραφή θα έχουν τις κάτωθι πρόσθετες παροχές:
A. Δωρεάν παρακολούθηση ενός επιπλέον Προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τα ακόλουθα:
1. Εκμάθηση Microsoft Office Excel και Access
2. Ανάπτυξη Βασικών Εργασιακών Ικανοτήτων (Key Skills)
3. Σχεδιασμός Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων
4. Η Έξοδος και η Ανάλυση των Οικονομικών Εξελίξεων
Η επιτυχής ολοκλήρωση των παραπάνω προγραμμάτων οδηγεί στη χορήγηση ενός επιπλέον Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Β. Δωρεάν υπηρεσίες εξατομικευμένης πληροφόρησης, διαχείρισης σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας www.edujob.gr

Γ. Δωρεάν υπηρεσίες εξατομικευμένης πληροφόρησης σχετικά με οικονομικά θέματα και δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρονικά βιβλία μέσω του Ιστοτόπου www.indeepanalysis.gr
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν απόφοιτοι ΑΕΙ / ΤΕΙ και απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχετική εργασιακή εμπειρία.

Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων 7/6/2013 – Έναρξη Μαθημάτων 10/6/2013
Για περισσότερες πληροφορίες και για την υποβολή της αίτησής σας μπορείτε να πλοηγηθείτε στην ιστοσελίδα: http://elearn.elke.uoa.gr όπου παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των προσφερόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία των προγραμμάτων στα τηλέφωνα 210.36.89.354 και 210.36.89.381, ή να στείλετε e-mail στη διεύθυνση : elearn-secretariat@elke.uoa.gr .

30 Μαΐου 2013

Συνταξιοδοτούνται 12.775 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί μέχρι το 2016

Με βάση το Υπηρεσιακό Σημείωμα, με ημερομηνία 9 Μαΐου 2013, της Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο αριθμός  των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εκτιμάται ότι θα αποχωρήσουν, συμπληρώνοντας το 55ο έτος της ηλικίας τους και έχοντας μέσο όρο 30 έως και 35 χρόνια υπηρεσίας , σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το ηλεκτρονικό σύστημα e-data, ανήλθε στους 12.775 για το χρονικό διάστημα από 8-8-12 μέχρι 21-6-16.
Σύμφωνα με το Υπηρεσιακό Σημείωμα  ακριβή στοιχεία για πρόθεση παραίτησης δεν μπορούν να αποτυπωθούν.
 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΚΙ ΈΝΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 15/6 -Αυλαία στις πανελλαδικές με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Αυλαία στις πανελλαδικές με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Με το μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, όλων των κατευθύνσεων πέφτει σήμερα η υλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για τους περισσότερους υποψήφιους των ημερήσιων και εσπερινών γενικών λυκείων.

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 15-6 και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 17-6 ως και 28-6. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν το Σάββατο 8-6-2013.

Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 3-6, για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές.

Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013.

Σημειώνεται ότι όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι΄αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίο.

Πηγή: Imerisia

Η έλλειψη πειθαρχίας αποτελεί αντικοινωνική συμπεριφορά

Στην παιδαγωγική & την ψυχολογία και πάντα στις προσεγγίσεις και συζητήσεις μας με εκπαιδευτικούς και γονείς λέμε πως η έλλειψη πειθαρχίας αποτελεί αντικοινωνικότητα. Τους κανόνες και τις υποχρεώσεις τις βιώνεις μέσα από τον άλλο. Η τιμωρία έχει διπλό σκοπό: 1. Να παραδειγματίσει τους άλλους ώστε να αποφύγουν μια παραβατική συμπεριφόρα και 2. Να νουθετήσει, να σωφρονίσει να φέρει στο σωστό δρόμο αυτόν που παρέβηκε έναν νόμο ή και κανόνα.
Στο σχολείο τώρα ή και στο χώρο της οικογένειας επιδιώκουμε την εσωτερική πειθαρχία ή αλλιώς την αυτοπειθαρχία. Αυτό απαιτεί ΧΡΟΝΟ!! Σαν πρώτο βήμα δημιουργούμε το συμβόλαιο με το μαθητή ή το μέλος της οικογένειας. Τα πρέπει και δεν πρέπει. Αυτά τα θέτουμε από κοινού και τα συν-αποφασίζουμε όλοι και δεσμευόμαστε ότι η παραβίαση πέρα από την επίπτωση την αρνητική που θa έχει στα συναισθήματα του σημαντικού άλλου (πατέρα,συμμαθητή, φίλου κ.λ.π) δηλαδή θα τον στεναχωρήσει, θα έχει κατά περίπτωση και το ΧΑΣΙΜΟ κάποιων προνομίων. Εδώ πρέπει να είμαστε πιστοί και με συγκεκριμένη αδιαπραγμάτευτη θέση. Το σπάσιμο του συμβολαίου σημαίνει αυτόματα ποινή (πάει κάποιο προνόμιο). Πάντα όμως εξηγούμε το γιατί και προσέχουμε τα μηνύματα που δίνουμε  μέσω των μη-λεκτικών μηνύματων (μορφασμούς ουφ!! κλπ).
Σε κάθε περίπτωση στοχεύουμε μακροπρόθεσμα σ' αυτό που έλεγε ο Καζαντζάκης: Η ανάληψη της ευθύνης αποτελεί την υπέρτατη ελευθερία!!!

29 Μαΐου 2013

Τέσσερις ελληνικές παραλίες σε λίστα του CNN με τις 100 καλύτερες του κόσμου

Τέσσερις ελληνικές παραλίες βρίσκονται ανάμεσα στις 100 καλύτερες του κόσμου, σύμφωνα με κατάλογο που δημοσιοποίησε το CNN.

Κορυφαία παραλία του πλανήτη είναι, σύμφωνα με τους συντάκτες του καταλόγου, η Γκράντε Ανσε στις Σεϊχέλες.

Καλύτερη μεταξύ των τεσσάρων ελληνικών θεωρούνται οι Εγκρεμνοί στη Λευκάδα, που βρίσκεται στην 24η θέση.

Οι άλλες τρεις ελληνικές παραλίες που συγκαταλέγονται στη λίστα είναι το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο (32η θέση), ο Μπάλος στα Χανιά (35η) και τα Φαλάσαρνα στον ίδιο νομό.

H πυροσβεστική στο Δημοτικό σχολείο Μαυρονερίου


Πόθεν έσχες για τα πτυχία στο Δημόσιο

Tίτλοι σπουδών, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, αποδεικτικά γνώσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, βάσει των οποίων προσελήφθησαν και εξελίχθηκαν βαθμολογικά οι δημόσιοι υπάλληλοι, μπαίνουν στο μικροσκόπιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι είναι πλαστογραφημένα, ο υπάλληλος θα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της απόλυσης.

Συμφωνα με την εγκύκλιο Μανιτάκη, οι αρμόδιες διευθύνεις θα «περάσουν από κόσκινο» τα έγγραφα που διατηρούνται στον προσωπικό φάκελο κάθε υπαλλήλου, με στόχο να εντοπίσουν όσα δικαιολογητικά δεν είναι
Συμφωνα με την εγκύκλιο Μανιτάκη, οι αρμόδιες διευθύνεις θα «περάσουν από κόσκινο» τα έγγραφα που διατηρούνται στον προσωπικό φάκελο κάθε υπαλλήλου, με στόχο να εντοπίσουν όσα δικαιολογητικά δεν είναι νομίμως επικυρωμένα
Το κυνήγι των πλαστογράφων δημοσίων υπαλλήλων ξεκινάει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, καθώς με εγκύκλιο του αρμόδιου υπουργού Αντ. Μανιτάκη ζητείται απ' όλες τις διευθύνσεις προσωπικού να επικαιροποιήσουν τους φακέλους 622.000 εργαζομένων στο Δημόσιο σε υπουργεία, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και ΟΤΑ α' και β' βαθμού.
Οι αρμόδιες διευθύνεις θα «περάσουν από κόσκινο» τα έγγραφα που διατηρούνται στον προσωπικό φάκελο κάθε υπαλλήλου, με στόχο να εντοπίσουν όσα δικαιολογητικά δεν είναι νομίμως επικυρωμένα και αφορούν την υπηρεσιακή και μισθοδοτική κατάσταση των εργαζομένων (πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, τίτλοι σπουδών, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και αποδεικτικά γνώσης ηλεκτρονικών υπολογιστών).
Σε αυτή την περίπτωση θα ζητείται η εκ νέου επικύρωση των εγγράφων και σε περίπτωση που αυτό δεν πραγματοποιηθεί, το έγγραφο δεν θα λαμβάνεται υπόψη, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα ελέγχεται η γνησιότητά του.
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης εκτιμά ότι η μεγαλύτερη δεξαμενή πλαστών εγγράφων προέρχεται κυρίως από τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας. Για τον λόγο αυτό η εγκύκλιος Μανιτάκη προβλέπει μια επιπρόσθετη διαδικασία ελέγχου της γνησιότητας κυρίως των δικαιολογητικών που πιστοποιούν τη γνώση ξένης γλώσσας: οι διευθύνσεις προσωπικού θα καταγράφουν σε ειδικό πίνακα τα στοιχεία του υπαλλήλου, την ημερομηνία των εξετάσεων και τον αριθμό αναφοράς και θα τα αποστέλλουν στους αρμόδιους φορείς έκδοσης των πτυχίων (Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο, Γαλλικό Ινστιτούτο κ.λπ.).
Στην περίπτωση όπου οι φορείς έκδοσης δεν πιστοποιήσουν τη γνησιότητα των δικαιολογητικών, τότε ο υπάλληλος θα παραπέμπεται στο πειθαρχικό συμβούλιο με το ερώτημα της απόλυσης, ως επίορκος για το αδίκημα της πλαστογραφίας.
Ταχύτερη καταγραφή
Παράλληλα, το «σκανάρισμα» των δικαιολογητικών που έχουν συμπεριλάβει οι δημόσιοι υπάλληλοι στους φακέλους τους θα συμβάλει στην ταχύτερη καταγραφή των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των εργαζομένων.
Από τη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων που ετοιμάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα προκύψει το πλεονάζον προσωπικό που θα τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας και κινητικότητας.
Η δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης είναι να θέσει σε διαθεσιμότητα 25.000 υπαλλήλους μέχρι τα τέλη του έτους, προκειμένου να μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες, εκ των οποίων οι 12.500 υπάλληλοι θα ενταχθούν στο νέο καθεστώς εντός του Ιουνίου και οι υπόλοιποι μέχρι τον Δεκέμβριο.
Στην κατηγορία του πλεονάζοντος προσωπικού θα ενταχθούν οι υπάλληλοι με τα χαμηλότερα προσόντα στις υπηρεσίες που έχει πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση των δομών και περιορίζονται οι οργανικές θέσεις.
Πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης σημειώνουν ότι η διαδικασία επικαιροποίησης των φακέλων όλων των δημοσίων υπαλλήλων θα αποτελέσει τη βάση για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο.
Με την επικαιροποίηση των φακέλων η κυβέρνηση σκοπεύει να περάσει από το μικροσκόπιο τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που διαθέτει το προσωπικό στο Δημόσιο, με στόχο να αξιοποιήσει τα δεδομένα για την εφαρμογή της διαθεσιμότητας αλλά και των απολύσεων κυρίως υπαλλήλων που έχουν καταθέσει πλαστά έγγραφα.
Πηγή: ethnos.gr

28 Μαΐου 2013

Επικαιροποίηση προσωπικών φακέλων εκπαιδευτικών

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης των δομών και φορέων του Δημοσίου  και της επικείμενης αξιολόγησης του προσωπικού, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με εγκύκλιο προς όλα τα υπουργεία ζητά την  αποτύπωση του εργασιακού προφίλ των υπαλλήλων και η καταγραφή των τυπικών τους προσόντων.
    Το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν την ατομική, οικογενειακή, περιουσιακή και υπηρεσιακή κατάστασή του.
    Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 του Π.Δ. 178/2004 (ΦΕΚ 154 Α/16-8-2004) «Τρόπος τήρησης και ενημέρωσης του προσωπικού μητρώου των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων Ν.ΠΔ.Δ. που υπάγονται στις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.», υπεύθυνος για την τήρηση, ασφαλή φύλαξη και ενημέρωση όλων των στοιχείων που συγκροτούν το προσωπικό μητρώο  του υπαλλήλου είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπηρεσίας προσωπικού, ο οποίος ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας, μπορεί να ορίζει για την εκτέλεση  των ανωτέρω καθηκόντων υπαλλήλους που υπηρετούν στην οργανική μονάδα, στην οποία αυτός προΐσταται ή στις υποκείμενες σε αυτήν μονάδες.
    Όπως αναφέρει η εγκύκλιος: «Έχει διαπιστωθεί ότι, σε πολλές περιπτώσεις,  τα προσωπικά μητρώα των υπαλλήλων δεν διαθέτουν την απαιτούμενη εγκυρότητα και πληρότητα, ιδιαίτερα σε στοιχεία που καταθέτει ο  ίδιος ο υπάλληλος στην υπηρεσία του και σχετίζονται με την υπηρεσιακή του κατάσταση ή είναι πρόσφορα για την αξιολόγησή του, με συνέπεια να μην είναι εφικτή η ασφαλής, ορθή και ταχεία επεξεργασία τους, όταν αυτή απαιτείται.
    Για το λόγο αυτό καλούνται οι Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών, με ευθύνη των αρμοδίων προϊσταμένων, να προβούν στην  ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των υπαλλήλων τους και στην επικαιροποίηση των περιλαμβανομένων σε αυτά στοιχείων, τα οποία  συναρτώνται με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων και τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα».
Τα προσκομιζόμενα από τους υπαλλήλους στοιχεία, που συναρτώνται με την υπηρεσιακή και μισθοδοτική τους κατάσταση (ενδεικτικά : πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, τίτλοι σπουδών, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, αποδεικτικά γνώσης Η/Υ κλπ.) πρέπει να είναι νομίμως επικυρωμένα, διαφορετικά δεν επιτρέπεται να λαμβάνονται υπόψη. Σημειώνεται στην εγκύκλιο.
Επιπροσθέτως, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρρύθμισης καλεί τις  Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών να συμπληρώσουν τα επισυναπτόμενα, ενδεικτικά υποδείγματα με τους υπαλλήλους, που κατέχουν και έχουν προσκομίσει στις υπηρεσίες τους τίτλους γλωσσομάθειας, και να τα αποστείλουν  στους φορείς που εξέδωσαν τους σχετικούς τίτλους (κατά περίπτωση, το Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο, η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο) προκειμένου να επιβεβαιωθεί η έκδοσή τους.

Η αξιοπιστία των τεστ!


Κουράγιο στους μαθητές & στις μαθήτριες με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Είμαστε κοντά σας!!

27 Μαΐου 2013

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 2012-2013

Τα πληροφοριακά στοιχεία και ο απολογισμός του διδακτικού έτους θα πραγματοποιηθούν και τη φετινή σχολική χρονιά με την ηλεκτρονική εγγραφή μέσω Google Docs. Θα αποσταλεί σε λίγες μέρες ο αντίστοιχος σύνδεσμος στις σχολικές μονάδες.

Μεταξύ των 200 καλύτερων Πανεπιστημίων το ΑΠΘ

Μεταξύ των 200 καλύτερων Πανεπιστημίων της παγκόσμιας κατάταξης, σε 10 από τα 30 θεματικά-επιστημονικά πεδία, βρίσκεται το Α.Π.Θ., για το έτος 2013, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Κατάταξης QS.
Συγκεκριμένα, τα επιστημονικά πεδία στα οποία βρίσκεται το Α.Π.Θ., μεταξύ των 200 κορυφαίων, είναι ΕΔΩ

Υπάρχει σημαντικότατη βελτίωση των επιδόσεων του Α.Π.Θ. σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, καθώς το 2012 το Α.Π.Θ. ήταν σε 4 επιστημονικά πεδία μεταξύ των 200 κορυφαίων, ενώ αντίστοιχα το 2011 σε 5.
Σχεδόν όλα τα επιστημονικά πεδία του Α.Π.Θ. βρέθηκαν μέσα στα κορυφαία 200 Πανεπιστήμια όσον αφορά ένα ή περισσότερα από τα 4 κριτήρια κατάταξης (Academic Reputation, Employer Reputation, Citations per paper, H-Index Citations). Ωστόσο, λόγω της μεθόδου συνδυασμού των κριτηρίων, με βάρη (weights) που διαφέρουν ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο, δεν κατόρθωσαν να πετύχουν συνολικό σκορ εντός των 200. Ενδεικτικά αναφέρονται ΕΔΩ

Η συγκεκριμένη διάκριση του Α.Π.Θ. για το 2013 είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς επιτυγχάνεται εν μέσω δύσκολων καιρών για την Παιδεία και την Κοινωνία γενικότερα και έρχεται ως επιβράβευση των προσπαθειών όλου του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος, καθώς και της προσπάθειας της Διοίκησης για διεθνή ανάδειξη του έργου που επιτελείται στο Α.Π.Θ. Σημαντική, προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι η συμβολή της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) του Α.Π.Θ. και της Επιτροπής Παρακολούθησης Διεθνών Συστημάτων Ταξινόμησης και Κατάταξης των Πανεπιστημίων.

Φορολογικός Οδηγός

Για τον φορολογικό οδηγό πάτησε εδώ

26 Μαΐου 2013

H λίμνη

 Αγριοφραουλιές, καλαμιές, βάτα, νερόφιδα, καλαμιές, γυρίνοι, πλήθος εντόμων, γριβάδια και πλάβες συνθέτουν το σκηνικό της λίμνης. Ο αέρας ανακατεύει τις φυλλωσιές και οι ψαράδες μόλις γύρισαν από τη βραδινή τους ψαριά. Λίμνη Δοϊράνη. Τσαλαβούτησα στα νερά της για να φύγω μακριά από το Β' Επίπεδο, το "πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας" και την επαγγελματική μου οντότητα. Ανακάτεψα τους δίσκους με το βινίλιο του παλιού πειρατή των FM και άκουσα τους Black Sabbath, Cars & τους Rainbow. Πνεύμα & οινόπνευμα καλή παρέα και μουσική..


24 Μαΐου 2013

Σχολικοί ψυχολόγοι για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης, όπου δεν υπάρχει καθιερωμένος θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Η συστηματική παρουσία ψυχολόγου σε σχολεία της χώρας επιτεύχθηκε για πρώτη φορά χάρη στα Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΠΨΥ), που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2010, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και ολοκληρώνονται φέτος.

Συνολικά 90 ψυχολόγοι μετείχαν στα προγράμματα αυτά, που πραγματοποιήθηκαν σε 106 σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας και στα οποία φοιτούσαν συνολικά 24.704 μαθητές, ανέφεραν, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η επιστημονικά υπεύθυνη του έργου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ Ιωάννα Μπίμπου και η αναπληρώτρια επιστημονικά υπεύθυνη του έργου Σουζάνα Παντελιάδου.

Τα ΠΨΥ υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΑΠΘ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με άξονα την πρωτογενή και τη δευτερογενή πρόληψη των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Ο στόχος αυτός υλοποιήθηκε με την καινοτόμο για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ένταξη ψυχολόγων, για πρώτη φορά, μέσα στα δημόσια σχολεία στα οποία φοιτά σημαντικός αριθμός μεταναστών μαθητών, προκειμένου να δημιουργηθεί και να εδραιωθεί μια αποτελεσματική κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ σχολείων, γονέων και ψυχολόγων για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων όλων των μαθητών και τη διεργασία αναγνώρισης της διαφοράς/ετερότητας λόγω της πολυμορφίας στην εθνική καταγωγή των μαθητών.
Επιδίωξη των ΠΨΥ είναι η προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο, η προώθηση της αρμονικής συνύπαρξης όλων των μαθητών (Ελλήνων και μεταναστών) και των οικογενειών τους, η διευκόλυνση της διασύνδεσης των σχολείων με τις οικογένειες και το άνοιγμα στην κοινότητα, μέσω της διασύνδεσης σχολείου και οικογενειών με τοπικούς φορείς ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.
Οι ψυχοκοινωνικές δυσκολίες που καταγράφηκαν αφορούσαν τόσο οικογένειες γηγενών όσο και μεταναστών μαθητών, καθώς και την ενδοσχολική βία, τις διεθνικές οικογένειες, την αναγνώριση της πολιτισμικής διαφοράς στο σχολικό περιβάλλον και τα αυξημένα περιστατικά παραμέλησης/κακοποίησης, τα οποία αφορούν τόσο τις οικογένειες Ελλήνων όσο και των μεταναστών και συνδέονται με την οικονομική κρίση.
Λόγω της θετικής αποδοχής των ΠΨΥ από την εκπαιδευτική κοινότητα, διερευνάται η δυνατότητα συνέχισής τους, ωστόσο αυτό είναι θέμα πολιτικής απόφασης που θα ληφθεί από το υπουγείο Παιδεία, επεσήμαναν οι υπεύθυνες του έργου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

22 Μαΐου 2013

Έκθεση της UNICEF Σχεδόν 600.000 τα κοινωνικά αποκλεισμένα παιδιά στην Ελλάδα της κρίσης

Αθήνα
Σε 597.000 ανέρχονται τα φτωχά ή κοινωνικά αποκλεισμένα παιδιά στην Ελλάδα, με 322.000 να είναι σε σοβαρή υλική αποστέρηση, σύμφωνα με την έκθεση «Η κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα 2013», που συντάχθηκε για λογαριασμό της UNICEF, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
«Η κατάσταση είναι πολύ ανησυχητική. Τα προβλήματα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού αυξάνονται. Αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στη διαβίωση των παιδιών όσο και στα ζητήματα που συνδέονται με την υγεία τους, με την εκπαίδευσή τους, με την ανάπτυξή τους», τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της UNICEF, Λάμπρος Κανελλόπουλος και κάλεσε την κυβέρνηση να λάβει υπόψη τις προτάσεις της UNICEF για την αντιμετώπισή τους.
Σε συνέντευξη Τύπου στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες της UNICEF για τον εμβολιασμό των παιδιών από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ο οποίος γίνεται σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και την υποστήριξη του υπουργείου Υγείας.
Για τον σκοπό αυτόν την Τρίτη 28 Μαΐου διοργανώνεται Ραδιομαραθώνιος της UNICEF με την Ελληνική Ραδιοφωνία και την υποστήριξη όλων των μεγάλων ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών.
«Ας δώσουμε μαζί πνοή για τη ζωή, για τα παιδιά υγεία, χαμόγελο, ευτυχία» κάλεσαν για συμμετοχή, μικροί μαθητές δημοτικών σχολείων, εθελοντές της UNICEF.

Αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας
Σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών, που βασίζεται σε στοιχεία του 2011 και παρουσίασε ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημοσθένης Δασκαλάκης:

Η παιδική φτώχεια στην Ελλάδα
  • Ο δείκτης «φτώχεια ή κοινωνικός αποκλεισμός» για το 2011 αφορούσε 597.000 παιδιά δηλαδή ποσοστό 30,4%, που σημαίνει αύξηση κατά 9,1% από το 2010.
  • Τα παιδιά που διαβιούσαν σε «συνθήκες συσσώρευσης πολλαπλών μειονεξιών», δηλαδή σε νοικοκυριά που χαρακτηρίζονται από φτώχεια και από σοβαρή υλική αποστέρηση και από χαμηλή ένταση εργασίας, το 2011 έφθασαν στα 69.000 παιδιά από 12.000 που ήταν το αντίστοιχο μέγεθος το 2010.
  • Το ποσοστό των παιδιών που ζει σε νοικοκυριά στα οποία κανείς δεν εργάζεται έφθανε στο 9,2% το 2011 και έχει αυξηθεί κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2010 και 2011, και σύμφωνα με τον κ. Δασκαλάκη αναμένεται οι αριθμοί αυτοί να αυξηθούν.
Συνθήκες διαβίωσης- Κατανάλωση
  • Το 16,4% του συνόλου των ανηλίκων εμφανίζεται να διαβιεί σε νοικοκυριά με «σοβαρή υλική αποστέρηση», δηλαδή 322.000 παιδιά, αριθμός αυξημένος κατά 89.000 άτομα ή κατά 38,2%, μεταξύ 2010 και 2011. Η αντίστοιχη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ 2010 και 2011 για την ηλικιακή ομάδα 6 έως 11 φθάνει το 46,7%.
  • Το 50,8% των νοικοκυριών με παιδιά δηλώνει αδυναμία πληρωμής μιας εβδομάδας διακοπών. Το 37,2% δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών, δόσεων πιστωτικών καρτών και δανείων, το 34,5% δηλώνει οικονομική αδυναμία αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.
  • Τα φτωχότερα νοικοκυριά δαπανούν αναλογικά υψηλότερο ποσοστό των συνολικών τους δαπανών για παιδικά είδη ένδυσης, ωστόσο αυτή η κατανομή των δαπανών αναγκάζει τα φτωχότερα στρώματα να περιορίσουν άλλες ανάγκες των παιδιών που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Πηγή: in.gr

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



« Παρουσίαση Νέων Εκπαιδευτικών Υλικών σε ζητήματα Διαφορετικότητας, Πένθους, Βιωματικής Μάθησης και Ενδυνάμωσης των Εκπαιδευτικών»
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 07/06/2013
Τόπος Διεξαγωγής: Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
09:30-10:00
Τάνια Αναγνωστοπούλου, Κλινική Ψυχολόγος, Ινστιτούτο Ψυχολογίας και Υγείας
Θέμα: Η βιωματική μάθηση-ένα εναλλακτικό μοντέλο εκπαίδευσης
10:00-10:45
Σοφία Τριλίβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης
Πηνελόπη Ξαρλή, Εκπαιδευτικός
Θέμα: Η στήριξη και η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στο έργο τους
……………………………………………………………………………………………………………..
Βιωματική άσκηση
10:45-11:15
Διάλειμμα
11:15-12:00
Σοφία Χατζηνικολάου, Σχολική Σύμβουλος Ανατ. Μακεδονίας - Θράκης
Θέμα: Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα απώλειας και πένθους
………………………………………………………………………………………………………………….
Βιωματική άσκηση
12:00-12:45
Σοφία Τριλίβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης
Θέμα: Η διαφορετικότητα στη σχολική τάξη-τρόποι αντιμετώπισης
………………………………………………………………………………………………………………
Βιωματική άσκηση
12:45-13:30
Συζήτηση - Προτάσεις για την εφαρμογή των εκπαιδευτικών υλικών στην τάξη

Ευχαριστήριο

Να ευχαριστήσω τους/τις συναδέλφους σχολικούς συμβούλους και τους/ τις εκπαιδευτικούς του Νομού Σερρών για την πολύ ζεστή φιλοξενία,  την αποδοχή και ανταπόκριση στις εκπαιδευτικές μας δράσεις που υλοποιήθηκαν σήμερα στο 20ο Δημοτικό σχολείο Σερρών.

19 Μαΐου 2013

ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, Ουάσινγκτον

ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, Ουάσινγκτον, ΗΠΑ. Εξαιρετικό!!!
Το
μουσείο στην οθόνη σας!!! Σε τρία επίπεδα: Ground, First, Second
floor
Xειρισθείτε σωστά τα βέλη πλοήγησης. Ιδιαίτερα 1) για τη μετάβαση σε
καθένα από τα τρία πιο πάνω επίπεδα (ορόφους του μουσείου) και 2) για τη
διαδοχική αλλαγή σκηνής/εικόνας με εκθέματα (προτελευταίο βέλος δεξιά) "next
scene"
http://www.mnh.si.edu/vtp/1-desktop/      

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Η μετάβαση των παιδιών είτε από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είτε από το δημοτικό στο γυμνάσιο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θέλει προετοιμασία και υπομονή. Οι παρακάτω σύνδεσμοι ίσως σας βοηθήσουν να πάρετε ιδέες που θα μετουσιωθούν και θα υλοποιηθούν στα σχολεία.
Δείτε υλικό από το blog της Άννας Παππά ΕΔΩ
Διευκολύνοντας τα παιδιά στη μετάβαση ΕΔΩ
Εγχειρίδιο δραστηριοτήτων για νηπιαγωγούς ΕΔΩ
Δραστηριότητες ματάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό ΕΔΩ (πηγή: 135 & 43 Νηπιαγωγεία Αθηνών)

Προτάσεις για ομαλή μετάβαση ΕΔΩ (Πηγή: Πάω ακόμα στο νηπιαγωγείο)

Μετάβαση του νηπίου από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο ΕΔΩ (Πηγή: Αποστολία Μπέκα)
Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό ΕΔΩ (Πηγή: Μπασούτα Μαρία)
Πίνακες αναφοράς για τη μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο ΕΔΩ (Πηγή:To νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι http://dreamskindergarten.blogspot.gr/
Πρόγραμμα μετάβασης  13ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς με 4ο Δημ. Σχολείο ΕΔΩ (Πηγή: Ελικώνιο)
Δραστηριότητες στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό ΕΔΩ
Δραστηριότητες μετάβασης από το δημοτικό σχολείο Μενιδίου ΕΔΩ

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο ΕΔΩ (Πηγή: Το σπίτι της Αγωγής της Υγείας)

Δυσκολίες μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο ΕΔΩ

Η μετάβαση από το δημοτικό σχολείο στο γυμνάσιο ΕΔΩ (Πηγή: Βαρβάρα Γεωργιάδου-Καμπουρίδη)

Mετάβαση από το  δημοτικό στο γυμνάσιο . Δείτε ΕΔΩ


Πρόγραμμα μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο ΕΔΩ (Πηγή: Ανδρέας Καρατζάς)

Μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο δημοτικό σχολείο Ζωγράφου ΕΔΩ
Από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Η περίπτωση των μαθηματικών ΕΔΩ (Πηγή: Γιώργος Φιλίππου, ∆ήµητρα Πίττα-Πανταζή και Κωνσταντίνος Χρίστου)
Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο ΕΔΩ
Πρόγραμμα μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο ΕΔΩ
Κατασκευάζοντας γέφυρες για τη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο: Η πιλοτική εφαρμογή στο 5ο Δημ. Σχολείο Καρδίτσας ΕΔΩ (Πηγή: Κωτούλας Βασίλειος, Σαμαράς Ιωάννης, Μπασδέκη Ελπίδα, Ζησόπουλος Λεωνίδας)

Ενημερωτικό έντυπο για τη μετάβαση ΕΔΩ (Πηγή: Βασίλειος Κωτούλας)
Ενημερωτικό φυλλάδιο ΕΔΩ
Ομαλή μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο 1ο Δημ. Σχολείο Βροντάδου Αγίου Γεωργίου ΕΔΩ
Αναδημοσίευση από:http://ekantartzi.blogspot.gr

18 Μαΐου 2013

Αλλαγές στην Παιδεία. Μείωση 25% στις αποσπάσεις μεταθέσεις για 4.000 εκπαιδευτικούς. Υποχρεωτικές μεταθέσεις

Με νέο σύστημα θα γίνονται από τη νέα σχολική χρονιά οι αποσπάσεις, μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως προκαλεί ανατροπές στον τρόπο οργάνωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού από την Αττική μέχρι και την πλέον απομακρυσμένη σχολική μονάδα.
Παράλληλα, καθώς εκτιμάται ότι το μέτρο αυτό δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών που θα προκύψουν από τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει από την αρχή το σύστημα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών:
 Μείωση κατά 25% των αποσπάσεων σε διοικητικές θέσεις και μόνο από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που πλεονάζουν, αλλά και Νέο, αυστηρότερο σύστημα καταγραφής των ωρών διδασκαλίας που κάνουν οι εκπαιδευτικοί με ποινές για όσους διευθυντές φανούν ασυνεπείς στην καταχώρηση των στοιχείων.
Αυτά είναι δύο μόνο από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές στο ωράριο των εκπαιδευτικών θα συνδυαστούν με μείωση του αριθμού των αποσπάσεων, οι οποίες φέτος έφτασαν συνολικά τις 3.712 σε διοικητικές θέσεις σε υπουργεία, κόμματα, ακόμα και μητροπόλεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, φέτος 1.130 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι, καθώς και 2.302 καθηγητές αποσπάσθηκαν στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας και οε περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενώ οι υπόλοιποι 280 σε κόμματα, άλλα υπουργεία, βουλευτικά γραφεία και μητροπόλεις.
 Με βάση τις ίδιες πηγές, οι αποσπάσεις θα γίνουν από ειδικότητες εκπαιδευτικών που πλεονάζουν μετά την αύξηση του ωραρίου, οι οποίες, όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου, είναι οι καθηγητές πληροφορικής, γυμναστές, ξένων γλωσσών, μαθηματικοί και θεολόγοι. Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος ουσιαστικός περιορισμός των αποσπάσεων εκπαιδευτικών έγινε το 2010 από την Αννα Διαμαντοπούλου, όταν και περισσότεροι από 5.000 εκπαιδευτικοί επέστρεψαν από τα γραφεία στα σχολεία. Η προσπάθεια αυτή, όμως, δεν είχε συνέχεια.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Για τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, το υπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει υποχρεωτικές μεταθέσεις σε οργανικά κενά σχολείων οπουδήποτε ανά την επικράτεια. Εκτιμάται ότι περίπου 4.000 εκπαιδευτικοί θα πάρουν υποχρεωτική μετάθεση από τη νέα σχολική χρονιά, εκ των οποίων σχεδόν οι μισοί σε σχολείο εκτός της περιφερειακής διεύθυνσης όπου σήμερα διδάσκουν. Όπως προβλέπεται στο βελτιωμένο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ως υπεράριθμοι θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει δωδεκαετή προϋπηρεσία και δεν συμπληρώνουν τουλάχιστον το 60% του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου σε σχολικές μονάδες. Σε ό,τι αφορά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς που δεν συναινούν στην υποχρεωτική μετάθεσή τους σε οργανικά κενά σχολείων περιοχών μετάθεσης, στο Προεδρικό Διάταγμα προβλέπεται η θέσπιση ενός χρονικού πλαφόν για την κατάταξή τους στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας. Ακόμα στις κενές θέσεις όπου κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί, μετατίθενται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της γεωγραφικά και συγκοινωνιακά πλησιέστερης περιοχής μετάθεσης και μεταξύ αυτών που ανήκουν σε περιοχές ίσης απόστασης από την περιοχή όπου βρίσκονται οι κενές θέσεις, προτάσσονται όσοι βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση στον πίνακα υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας. Την ίδια ώρα, από το υπουργείο Παιδείας επανασχεδιάζεται το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής Survey , στο οποίο καταχωρούνται όλα τα στοιχεία που αφορούν στο εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό κάθε σχολικής μονάδας. Υπεύθυνοι για την καταχώρηση των στοιχείων είναι οι διευθυντές των σχολείων, οι οποίοι κάθε 1η και 15η κάθε μήνα θα πρέπει να επιβεβαιώνουν την επικαιροποίηση των καταχωρηθέντων στοιχείων, ανεξαρτήτως εάν είχε γίνει ενημέρωση των στοιχείων ακόμη και μία ημέρα πριν από τις οριζόμενες. Το σύστημα καταγραφής των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών θα γίνει αυστηρότερο, ενώ σε περίπτωση που οι αρμόδιοι για την καταχώρηση των στοιχείων διευθυντές των σχολείων και οι διευθυντές Εκπαίδευσης φανούν ασυνεπείς, τότε θα κινδυνεύουν με ΕΔΕ. Στόχος του νέου συστήματος είναι να αποτυπώνονται ανά τακτά διαστήματα και με ακρίβεια οι ώρες διδασκαλίας που έχει αναλάβει κάθε εκπαιδευτικός σε κάθε σχολείο, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα εκπαιδευτικών που δεν εξαντλούν το ωράριο τους. Όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Παιδείας, σε αρκετές περιπτώσεις σχολείων καταστρατηγείται η νομοθεσία για δυναμικότητα των τάξεων σε 27 μαθητές και δημιουργούνται τάξεις με 18 ή 20 μαθητές ώστε να διασφαλίζουν οι διευθυντές περισσότερο διδακτικό προσωπικό, το οποίο χρησιμοποιούσαν εκ των υστέρων ως διοικητικό προσωπικό. Αποτέλεσμα είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, φέτος περίπου 1.500 εκπαιδευτικοί δεν έχουν ούτε μία ώρα διδακτικού έργου, ενώ επιπλέον 5.500 εκπαιδευτικοί διδάσκουν λιγότερο από 12 ώρες την εβδομάδα. Την ίδια ώρα, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου, στα σχολεία υπάρχουν κενά σε προσωπικό, ενώ δαπανώνται περί τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως για την κάλυψή τους με την πρόσληψη αναπληρωτών.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΟΛΜΕ
 Απαντώντας στους ισχυρισμούς του υπουργείου Παιδείας για εκπαιδευτικούς που υποαπασχολούνται, στελέχη της ΟΛΜΕ αναφέρουν ότι, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους για την εκτέλεση διοικητικών εργασιών, αλλά και για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου, συμμετοχή σε εκδηλώσεις.
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου έως 6 ώρες την ημέρα ή έως 30 ώρες την εβδομάδα. Κατά συνέπεια, όσοι συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο και δεν τους έχει ανατεθεί άλλη εργασία, μπορεί να αποχωρήσουν από το σχολείο. ΠΗΓΗ : IMERISIA

17 Μαΐου 2013

'Ενας αστρολάβος του ουρανού και της ζωής

Το βιβλίο του ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ από όπου οι προβληματισμοί και ο σχολιασμός για τους υποψηφίους των πανελληνίων εξετάσεων: "Σε άλλους καιρούς, ο αστρολάβος καθοδηγούσε τους ναυτικούς στα ταξίδια τους και αποκάλυπτε στους ανθρώπους τις κινήσεις των άστρων και τις φωτεινές αναλαμπές τους. Ο σύγχρονος αστρολάβος, που κρατά στα χέρια του ο αναγνώστης, δεν έχει διαφορετική φιλοδοξία. Το ταξίδι όμως που υπόσχεται κρύβει μεγαλύτερες εκπλήξεις και αναπάντεχες διαδρομές. Θα ξεκινήσει από τα θαυμαστά του Σύμπαντος, τους μακρινούς γαλαξίες και τους κομήτες, την αντιύλη και τις υπέρλαμπρες εκρήξεις αστεριών. Στη συνέχεια, θα αναζητήσει τις απαντήσεις που δίδει η σημερινή επιστήμη στα προαιώνια ερωτήματα του ανθρώπου: για την έννοια του χρόνου αλλά και την ύπαρξη εξωγήινης ζωής, για το μεγάλο πείραμα του CERN αλλά και την ανίχνευση του φαντασματικού νετρίνου στα θαλάσσια βάθη της Πύλου.
    H συμπόρευσή του όμως με τον αναγνώστη θα επιτρέψει στον αστρολάβο και μια διαφορετική περιήγηση. Εκείνην στον κόσμο του ανθρώπου και της Ζωής του. Πρώτα θα προσπαθήσει να ανιχνεύσει την οδυνηρή κρίση που κρατά σήμερα δέσμια την Ελλάδα· και να εντοπίσει, στην πρόσφατη πορεία της, τις αιτίες των σημερινών δεινών, αλλά και τα επιτεύγματά της. Την περιήγηση θα ολοκληρώσει -με τη συμπόρευση του αναγνώστη, πάντοτε- μια ματιά στον σύγχρονο άνθρωπο και τη μοίρα του· που αισθάνεται μετέωρος ανάμεσα στην εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνολογίας και την κυριαρχία ενός οικονομικού συστήματος με ανάλγητο πρόσωπο.
    Το ταξίδι, λοιπόν, που υπόσχεται ο σημερινός Αστρολάβος, έχει έναν γνώριμο προορισμό. Είναι οι κόσμοι που κινείται χρόνια τώρα ο συγγραφέας: τα αινίγματα του Σύμπαντος και η πορεία της Ελλάδας, οι κατακτήσεις της επιστήμης και η ανθρώπινη μοίρα. Μόνον που οι κόσμοι αυτοί του συγγραφέα, όπως το ίδιο το Σύμπαν μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, μοιάζουν τώρα σαν να διαστέλλονται αιφνίδια και ανεξήγητα, σαν να θέλουν να καλύψουν τον χώρο και τον χρόνο. Η προσδοκία τους είναι ότι κάπου εκεί θα συναντήσουν και τους κόσμους του αναγνώστη, τις αγωνίες και τα ερωτήματά του. Τότε η χειραψία, του συγγραφέα με τον αναγνώστη, δεν θα είναι πια στα σκοτεινά. Θα γίνει υπό το φως των άστρων και με το στίγμα που αποκάλυψε ένας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής
".