27 Ιουλίου 2013

Λουτρά Πόζαρ : Στον Νομό Πέλλας



Τα Λουτρά Πόζαρ (Λουτρακίου) βρίσκονται στην Επαρχία Αλμωπίας, 13χμ. βορειοδυτικά της Αριδαίας, στο νομό Πέλλας. Απλώνονται στους πρόποδες του όρους Καϊμάκτσαλαν, λίγα χλμ. από τα Ελληνοσκοπιανά σύνορα. Η περιοχή είναι χτισμένη στις όχθες του θερμοπόταμου που διασχίζει την περιοχή. Τα ιαματικά, θερμά νερά, με σταθερή θερμοκρασία 37οC, αναβλύζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια από τα βουνό, όπου δημιουργούν ένα εντυπωσιακό τοπίο βουνού και δάσους. Επισκέπτες καταφθάνουν στα Λουτρά από κάθε γωνιά της Ελλάδας είτε για να δεχθούν τις ευεργετικές ιδιότητες των ιαματικών νερών (θεραπευτικών - χαλαρωτικών), είτε για να αποδράσουν στα πανέμορφα βουνά με τις σπηλιές, είτε και τα δύο.
Οι εγκαταστάσεις του όλου συγκροτήματος είναι οργανωμένες σε μια μικρή λουτρόπολη με  ξενοδοχεία, πισίνες, αποδυτήρια, εστιατόρια, μπαρ, προσφέροντας κάθε δυνατή εξυπηρέτηση στον λουόμενο.
Σήμερα, βρίσκονται σε εξέλιξη έργα τα οποία αξιοποιούν την ιδιαίτερη φυσική ομορφιά και τα αξιοθέατα της περιοχής όπως:
  • Το φαράγγι των Λουτρών και τη γύρω ορεινή περιοχή, που προσφέρεται για περιπάτους, ορειβασία ή εκδρομές.
  • Το σπηλαιολογικό πάρκο των Λουτρών.
  • Τα τοπικά προϊόντα και τα υφαντά.
Ιαματικές πηγές
Οι ιαματικές πηγές Λουτρών Λουτρακίου ή Λουτρών Πόζαρ, αναβλύζουν σε υψόμετρο 360 -390 μ.
Δημιουργούνται από το νερό της βροχής που εισχωρεί στο έδαφος και φτάνει σε μεγάλο βάθος, όπου θερμαίνεται, ανεβαίνει ψηλότερα και στην πορεία του εμπλουτίζεται με μέταλλα και άλλα συστατικά.
Οι θεραπευτικές ιδιότητες του νερού συνιστώνται για πολλές παθήσεις.
Η είσοδος στην εξωτερική πισίνα με το ζεστό νερό στοιχίζει 2 ευρώ (τα παιδιά δωρεάν). Έχεις ακόμη τη δυνατότητα-αν το αντέχεις- να εναλλάσεις το ζεστό νερό με το παγωμένο του καταρράκτη που πέφτει δίπλα στην πισίνα με το ζεστό νερό. Το συνιστώ, είναι καταπληκτική εμπειρία. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://www.loutrapozar.net/

10 Ιουλίου 2013

Ο υπουργός Παιδείας για το Τεχνολογικό Λύκειο και τα επαγγελματικά δικαιώματα ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ

Το Σχέδιο Νόμου για το Τεχνικό Λύκειο  αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, μιλώντας στην ημερίδα του ΕΟΠΠΕΠ για την παρουσίαση των  Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και την απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ και υπογράμμισε:
Α.Πιστεύουμε ότι η δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει να προσβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση και αυτή με την σειρά της να εκπληρώνει τον ρόλο της στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
Β.Γι αυτό σχεδιάζουμε ένα Τεχνικό Λύκειο που θα μεταδίδει τις απαιτούμενες τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, παράλληλα με την καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας, και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας, χωρίς στρεβλώσεις και επικαλύψεις με ανώτερες βαθμίδες τυπικής εκπαίδευσης ή μη τυπικής κατάρτισης».
Γ.Σχετικά με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε: «για πρώτη φορά στην Ελλάδα διαμορφώνουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, με την ανάπτυξη του οποίου διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας».Περισσότερα..

Ανατροπή για 10.000 εκπαιδευτικούς

Το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε σήμερα τη συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών για τις σαρωτικού χαρακτήρα αλλαγές που επέρχονται στο εργασιακό καθεστώς 10.000 καθηγητών κυρίως εξαιτίας του ανασχεδιασμού της εκπαίδευσης στα τεχνικά-επαγγελματικά λύκεια. Τους 2.000 φτάνουν αυτοί που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, επειδή καταργούνται δεκάδες ειδικότητες. Για άλλους 8.000 έχει αποφασιστεί η μετάταξη. Σε καθεστώς διαθεσιμότητας τίθενται 2.000 καθηγητές εξαιτίας κατάργησης δεκάδων ειδικοτήτων στα επαγγελματικά λύκεια και στις σχολές όλης της χώρας, ενώ 8.000 εκπαιδευτικοί θα μεταταχθούν υποχρεωτικά από τη νέα σχολική χρονιά. Πηγή: ethnos.gr

Εγγραφές μαθητών στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών


Σας παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε ονόματα μαθητών σχολικής και προσχολικής ηλικίας με προβλήματα όρασης της περιοχής ευθύνης σας (διευθύνσεις και τηλέφωνα) που θα ήθελαν να ενταχθούν στη δύναμη του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, Βασιλίσσης Ολγας 32. 
Στο σχολείο υπάρχει οικοτροφείο και μπορεί να δεχθεί περιορισμένο αριθμό μαθητών.
Ταχ. Δ/νση      :   Βασ. Όλγας 32
Τ.Κ.                : 546 41 Θεσ/νίκη 
Πληρο Πληροφορίες : Βαλεργάκη Μαρία
Τηλέφ.-Fax    : 2310 857722
e-mail : mail@dim-eid-thess1.thess.sch.gr

8 Ιουλίου 2013

Εκπαιδευτικοί στην τελική λίστα για τη διαθεσιμότητα

Πρώτο κύμα
Μέχρι 31 Ιουλίου θα τεθούν σε διαθεσιμότητα συνολικά 4.260 υπάλληλοι, εκ των οποίων 1.976 εκπαιδευτικοί που έχουν δηλώσει, στην πλειονότητά τους, ότι δεν μπορούν να παραδώσουν μαθήματα για διάφορους λόγους (ψυχολογικούς κ.ά.) ή είναι μονίμως απουσιάζοντες και υπολογίζονται σε 1.500 καθηγητές και δασκάλους.
Περίπου 476 εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ειδικότητες οι οποίες παρουσιάζουν πλεόνασμα, όπως γυμναστές και καθηγητές πληροφορικής, και αναμένεται μετά την αξιολόγηση να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις είτε σε δήμους είτε σε υπηρεσίες του Δημοσίου. Στο πρώτο κύμα θα ενταχθούν και 2.234 σχολικοί φύλακες, οι οποίοι ανήκουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και σύμφωνα με πληροφορίες ένας σημαντικός αριθμός έχει μετακινηθεί σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων στους δήμους, χωρίς όμως να έχουν υπογραφεί οι μετατάξεις τους.
Πρώτοι από το σύνολο των διαθεσίμων θα ανακοινωθούν οι 50 υπάλληλοι του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, οι οποίοι έχουν κριθεί πλεονάζοντες με βάση το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου.
Το δεύτερο κύμα
Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα 700 ακόμα εκπαιδευτικοί με ειδικότητες που καταγράφουν πλεόνασμα, όπως οι γυμναστές και οι 3.496 υπάλληλοι της δημοτικής αστυνομίας, εκ των οποίων εκτιμάται ότι το 60% (2.198 εργαζόμενοι) θα απορροφηθούν από την Ελληνική Αστυνομία και οι υπόλοιποι 1.299 υπάλληλοι εκτιμάται ότι θα οδηγηθούν εκτός Δημοσίου.
Μεγάλη «ανατροπή» στην τελική λίστα της διαθεσιμότητας αποτελεί το γεγονός ότι μετά την απόρριψη από την τρόικα του αιτήματος να συνυπολογιστούν στην κινητικότητα και οι 5.000 καθηγητές που θα μεταταχθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων υπαλλήλων από φορείς της κεντρικής κυβέρνησης με στόχο να επισπευσθεί η διαδικασία έγκρισης των νέων οργανογραμμάτων των υπουργείων.
Πηγή: ethnos

7 Ιουλίου 2013

Συνεχίζονται οι “Ιστορικοί περίπατοι στο Κιλκίς”

Πιλοτικά, αλλά με μεγάλο ενδιαφέρον και πληθώρα συμμετοχών, συνεχίζεται η δράση "Ιστορικοί περίπατοι στο Κιλκίς: Περπατώντας στην πόλη με έναν αρχιτέκτονα" από το Δήμο Κιλκίς και το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Νομού Κιλκίς. 
Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής, που απευθύνεται τόσο σε πολίτες ή και ομάδες πολιτών, όσο και σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι η γνωριμία τους με τα κτίρια- σταθμούς στην αστική αρχιτεκτονική του Κιλκίς, που ναι μεν αντικρίζουν καθημερινά, αλλά δεν έχουν βαθύτερη γνώση της μοναδικής ιστορίας που “κουβαλούν". 
Η δράση περιλαμβάνει περιήγηση στην πόλη από αρχιτέκτονες, με μία ωριαίας διάρκειας διαδρομή σε επιλεγμένα κάθε φορά ιστορικά κτίρια και σημεία της πόλης, όπως στις δίδυμες καπναποθήκες, στην αναπαλαιωμένη αυστροελληνική, στον Κήπο, στο Λαογραφικό Μουσείο, στο αναπαλαιωμένο Επιμελητήριο, στο Σαλάτς, στην παλιά νομαρχία, στο λουτρό, στο μέτωπο κατοικιών επί της οδού Μητροπόλεως, στο Πολυάνειο Ωδείο κ.α.
Στα σχολεία, η δράση υλοποιείται με τη συνεργασία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Κιλκίς, ενώ στόχος είναι να συνεχίσει να λειτουργεί ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μαθητές και τα επόμενα έτη.
Αντίστοιχα, οι περιηγήσεις για τους πολίτες θα λαμβάνουν χώρα σε μηνιαία τουλάχιστον βάση. Όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν στη δράση μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στο email: zo.tzimitra@dhmoskilkis.gr και στα τηλέφωνα 2341353413 και 2341352149.
Οι “Ιστορικοί περίπατοι” ξεκίνησαν φέτος για πρώτη χρονιά, ως μια αξιόλογη δράση ενταγμένη στο πρόγραμμα του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης. Όμως, λόγω του μεγάλου τοπικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν για επανασύνδεση με την ιστορία και το χθες, αλλά και της συγκινητικής ανταπόκρισης του κόσμου,  οι “Περίπατοι” όπως ήδη διαφαίνεται, θα έχουν δυναμική συνέχεια και μετά το τέλος του επετειακού έτους 2013. 
  Αναδημοσίευση: 1πρώτη σελίδα Κιλκίς

5 Ιουλίου 2013

Ποιες τροφές αυξάνουν τη νοημοσύνη των παιδιών;

Υπάρχει σχέση μεταξύ διατροφής και παιδικής νοημοσύνης:
Η σωστή διατροφή ενός παιδιού, με αυξημένη κατανάλωση φαγητών πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, και η εγγραφή του σε νηπιαγωγείο με καλό εκπαιδευτικό σύστημα έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικοί τρόποι για να αυξηθεί η νοημοσύνη του, σύμφωνα με νέο δημοσίευμα στο «Perspectives on Psychological Science», περιοδικό του Συλλόγου της Ψυχολογικής Επιστήμης.
Χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται μετα-ανάλυση, ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Steinhardt της Νέας Υόρκης του τμήματος Πολιτισμού, Παιδείας, και Ανθρώπινης Ανάπτυξης συνδύασε τα αποτελέσματα από υπάρχουσες μελέτες που αφορούν τα δείγματα παιδιών από τη γέννησή τους μέχρι τα πρώτα χρόνια στο νηπιαγωγείο.
Στόχος της μελέτης αυτής ήταν η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα έδειχνε ποιοι παράγοντες συμβάλουν στην αύξηση της νοημοσύνης των παιδιών. Όλες οι μελέτες σε αυτή τη βάση δεδομένων βασίζονται σε φυσιολογικό πληθυσμό, μια και οι συμμετέχοντες δεν έχουν κλινικές διαγνώσεις για διανοητική αναπηρία. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος στόχος ήταν η κατανόηση της φύση της νοημοσύνης και εάν και πώς μπορεί να καλλιεργηθεί σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης του ανθρώπου.
Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ορισμένες διατροφικές και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην αύξηση του IQ των παιδιών.
Οι έγκυοι και τα νεογέννητά τους που κατανάλωναν μακράς αλύσου πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3, βρέθηκαν να έχουν ενισχύσει το IQ των παιδιών τους κατά 3,5 μονάδες περισσότερο. Αυτά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της νοημοσύνης με την ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων που το σώμα δεν μπορεί να παράγει από μόνο του.
Ο σολομός, οι σαρδέλες, τα αβγά και τα καρύδια είναι πλούσιες πηγές.
Δεν υπάρχουν επαρκή αποτελέσματα, ωστόσο, σχετικά με το αν και άλλα διατροφικά στοιχεία, όπως ο σίδηρος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η ριβοφλαβίνη, η θειαμίνη, η νιασίνη και ο ψευδάργυρος, έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στη νοημοσύνη του ανθρώπινου οργανισμού.
Η εγγραφή ενός κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερου παιδιού σε έναν καλό παιδικό σταθμό με καλό σύστημα εκπαίδευσης και η εισαγωγή στην ανάγνωση βρέθηκαν να αυξάνουν το IQ περισσότερο από τέσσερις μονάδες.
Οι ερευνητές επισήμαναν ότι μια καλή εκπαίδευση με σωστό σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του IQ των παιδιών και αυτό οφείλεται στην έκθεσή τους σε ένα σύνθετο περιβάλλον που είναι απαιτητικό σε γνώσεις και ανάπτυξη. Δεν είναι σαφές, ωστόσο, κατά πόσον τα αποτελέσματα αυτά ισχύουν γενικότερα για όλα τα παιδιά από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά στρώματα.
Παραδόξως, οι ερευνητές δεν βρήκαν στοιχεία που να υποστηρίζουν την ιδέα ότι η πρόωρη εκπαίδευση σε παιδιά που γίνεται από μικρότερη ηλικία είναι πιο αποτελεσματική σε σχέση με εκείνα που αρχίζουν αργότερα.
Οι έρευνες επικεντρώθηκαν στην ανάγνωση: είχε γίνει διδασκαλία στους γονείς για το πώς να συμμετάσχουν βοηθώντας τα παιδιά τους σε αυτή. Τα αποτελέσματα έδειξαν αύξηση του IQ τους κατά 6 μονάδες. Οι παρεμβάσεις αυτές όμως δεν φαίνεται να έχουν θετικά αποτέλεσμα για τα παιδιά άνω των 4 ετών. Παρ’ όλα αυτά οι παρεμβάσεις μπορούν να επιταχύνουν την ανάπτυξη της γλώσσας, η οποία με τη σειρά της ενισχύει το IQ του παιδιού.
Η αποστολή του παιδιού στο νηπιαγωγείο βρέθηκε να αυξάνει το IQ του περισσότερο από τέσσερις μονάδες και οι παιδικοί σταθμοί που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη της γλώσσας βρέθηκαν να το ενισχύουν το ακόμα περισσότερο, στις επτά μονάδες. Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι η σχέση μεταξύ νοημοσύνης και προσχολικής ηλικίας θα μπορούσε να είναι συνάρτηση της αυξημένης έκθεσης στη γλώσσα ή και το αποτέλεσμα της συνολικής γνώσης που παρέχεται στο προσχολικό περιβάλλον.
Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν και προηγούμενα συμπεράσματα, δηλαδή ένα καλό περιβάλλον με σωστή εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη της νοημοσύνης.
Σε ό,τι αφορά τη διατροφή, συνολικά, αναγνωρίζεται η σύνδεση μεταξύ αυξημένης κατανάλωσης των απαραίτητων λιπαρών οξέων και της ανεπτυγμένης νοημοσύνης. Ωστόσο, όλο αυτό οδηγεί σε νέα δελεαστικά ερωτήματα για μελλοντικές έρευνες και για άλλα διατροφικά στοιχεία.
Αναδημοσίευση:boro.gr

4 Ιουλίου 2013

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θα παρουσιαστούν σήμερα  στη μεγάλη Αίθουσα του υπουργείου Παιδείας , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας.
 ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να δείτε τα αποτελέσματα
 Σύφωνα με τα αποτελέσματα τα δύο στα τρία σχολεία (66%) εφάρμοσαν διαδικασίες   της αυτοαξιολόγησης (γενική εκτίμηση,  συστηματική διερεύνηση, διαμόρφωση των  σχεδίων δράσης) και στα δύο  επίπεδα  (ολομέλειας  και ομάδων εργασίας).

Συμπεράσματα από τις εκθέσεις των σχολείων σχετικά με την εφαρμογή της ΑΕΕ και την ανάπτυξη Σχεδίων δράσης
H AEE συνέβαλε θετικά σε ζητήματα όπως :
-Η ανάδειξη προβλημάτων και η ανάπτυξη
στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.
-Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς).
- Η βελτίωση στην επικοινωνία και στις σχέσεις μεταξύ των εμπλεκομένων.
- Η δυνατότητα ελεύθερης  έκφρασης και αποτύπωσης αναγκών, ανησυχιών και προσδοκιών εκπαιδευτικών/ μαθητών.
-Η ενδυνάμωση των  σχέσεων γονέων – σχολείου. Η ευαισθητοποίηση των γονέων για θέματα των παιδιών.
-Η βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος. Η ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων. Η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
-Η αναγνώριση της αναγκαιότητας υλοποίησης των αποφάσεων των παιδαγωγικών συνεδριάσεων. Η καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, της αίσθησης της ομαδικότητας, της  συνεργασίας και υπευθυνότητας. Ο σεβασμός στους κανόνες της τάξης και στις γνώμες των υπολοίπων.
-Η ενίσχυση των διεπιστημονικών συνεργασιών μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων και της ενημέρωσης του ιστολογίου του σχολείου. Η δημιουργία τράπεζας και επιμορφωτικού υλικού.
-Η ενίσχυση της επιστημονικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών μέσω της λήψης πρόσθετων επιστημονικών γνώσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Η εφαρμογή καινούριων διδακτικών πρακτικών και ο καθορισμός κατάλληλων διδακτικών μέσων και μεθόδων.
- Η ενίσχυση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Η αναγνώριση της αναγκαιότητας ανάπτυξης ενδοσχολικών πρακτικών για αυτομόρφωση  σε θέματα όπως : η διαχείριση κρίσεων - προβλημάτων συμπεριφοράς-επιθετικότητας, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή εξατομικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, η χρήση ΤΠΕ για ΑμΕΑ, κ.α.
-Η αυτοαξιολόγηση του κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού όσον αφορά την αποτελεσματικότητά του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ανατροφοδότηση σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο και ο προσωπικός αναστοχασμός.
-Η ανάπτυξη και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Στο έγγραφο με αταποτελέσματα περιλαμβάνονται και αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ.
«Η διαδικασία αυτή έφερε ουσιαστικά για πρώτη φορά τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας σε κοινό τραπέζι όπου μας δόθηκε η δυνατότητα να συζητήσουμε, να προβληματιστούμε, να ερευνήσουμε, να δουλέψουμε και να αναδείξουμε τη δουλειά που γίνεται ή δε γίνεται. Ήταν μια πολύ ξεχωριστή, από κάθε άποψη, διαδικασία. Η σχολική κοινότητα στο σύνολό της λειτούργησε μέσα σ’ ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας και συνδιαλλαγής, αλληλοκατανόησης και εμπιστοσύνης. Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς-κηδεμόνες ήρθαν κοντά, κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο και τον εξωτερικό συνεργάτη κατάφεραν να επιτύχουν την αρμονική συνύπαρξη , που είναι προαπαιτούμενο επιτυχίας και αποτελεσματικότητας». Συνέχεια...

«ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»


3 Ιουλίου 2013

Πρωτοποριακό θερινό σχολείο σε θέματα πληροφορικής στον «Δημόκριτο»

Παρακολούθηση από 4 έως 31 Ιουλίου

 Ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα θερινό σχολείο, εξειδικευμένο σε θέματα πληροφορικής, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν 23 ξένοι και έλληνες φοιτητές και ερευνητές από τις 4 έως τις 31 Ιουλίου, στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν διαλέξεις κορυφαίων επιστημόνων στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής, των κοινωνικών μέσων και άλλων καινοτόμων τεχνολογιών πληροφορικής και θα συμμετέχουν ενεργά στις ερευνητικές δραστηριότητες του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του «Δημόκριτου».
Το θερινό σχολείο, το οποίο πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διοργανώνεται από το Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού του «Δημόκριτου», την εταιρία «Athens Technology Center» και το Εργαστήριο διαδραστικών ρομπότ και μέσων ενημέρωσης «Interactive Robots and Media Laboratory».
Μεταξύ άλλων, θα συμμετάσχει ο Ιωσήφ Σηφάκης, ιδρυτής του εργαστηρίου Verimag στη Γκρενόμπλ και ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με το κορυφαίο βραβείο πληροφορικής Τούρινγκ.
Για περισσότερες πληροφορίες, καθώς και για το αναλυτικό πρόγραμμα, στην ιστοσελίδα του Θερινού Σχολείου: http://irss.iit.demokritos.gr/

Καλό καλοκαίρι!


 Εύχομαι καλό καλοκαίρι σ' όλους και σ' όλες. Ιδιαίτερα στους φίλους και φίλες εκπαιδευτικούς μια που μας περιμένει ένας  απαιτητικός χειμώνας ... Ας γεμίσουμε μπαταρίες κι ας διασκεδάσουμε ταξιδεύοντας!!


2 Ιουλίου 2013

«Σανίδα σωτηρίας» τα σχολεία ΕΑΕΠ για τους καθηγητές

Η ίδρυση και λειτουργία των  σχολείων ΕΑΕΠ  αποτελεί ίσως τη "σανίδα σωτηρίας" κάποιων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, κυρίως αυτή τη χρονική περίοδο που τίθεται το ζήτημα της διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών.
Στα σχολεία με ΕΑΕΠ διπλασιάστηκαν οι ώρες Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας, εντάχθηκε το μάθημα της Πληροφορικής , της Θεατρικής Αγωγής και των Εικαστικών ως υποχρεωτικά μαθήματα.
Ο πρώην  Ειδικός Γραμματέας  του υπουργείου Παιδείας Μιχάλης Κοντογιάννης ο οποίος σχεδίασε και υλοποίησε το θεσμό των ΕΑΕΠ είχε εισηγηθεί από την αρχή τις οικειοθελείς  μετατάξεις εκπ/κων από την Δευτεροβάθμια Εκπ/ση και όχι τις προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ (διότι αυτό κάποτε θα τελείωνε)  ή τις υποχρεωτικές διαθέσεις που δημιουργούσαν δυσφορία.
Είχε προτείνει τότε προς τις υπηρεσίες του υπουργείου και στην υπουργό Αννα Διαματοπούλου, αύξηση των οργανικών θέσεων καθηγητών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας  στα σχολεία ΕΑΕΠ και παράλληλα σύσταση κλάδου Πληροφορικής ,Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας.
Η τότε Πολιτική ηγεσία του υπουργείου (Διαμαντοπούλου, Χριστοφιλοπούλου ) απάντησε θετικά στον Ειδικό Γραμματέα ήταν  θετική.
Ωστόσο γραφειοκρατικά προσκόμματα των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Οικονομικών καθυστέρησαν την όλη διαδικασία.
Είναι χαρακτηριστική η άποψης της   αρμόδιας Δν/σης του  υπουργείου Παιδείας σε υπηρεσιακό της έγγραφο. Αναφέρει:
«Ως εκ τούτου άποψη της Υπηρεσίας μας, είναι καταρχάς ότι δε δικαιολογείται στην παρούσα φάση η σύσταση πολύ περισσότερων οργανικών θέσεων στους εν λόγω κλάδους καθώς και ότι μέχρι και την τελική απορρόφηση από τη Β/θμια Εκπ/ση των 3 εκπ/κών κλάδου ΠΕ32 από τον πίνακα του ΑΣΕΠ (και του αντίστοιχου αριθμού από τον ενιαίο πίνακα) δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν διορισμοί εκπ/κών κλάδων ΠΕ32 και ΠΕ18.41 στην Α/θμια Εκπ/ση προκειμένου να μη δημιουργηθούν υπόνοιες για τους λόγους υλοποίησης του όλου εγχειρήματος».
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών ισχυριζόταν ότι αυτές οι μετατάξεις είναι νέοι διορισμοί.
Ύστερα από πολύ προσπάθεια το υπουργείο Οικονομικών πείστηκε κι οι υπηρεσίες του Παιδείας αποφάσισαν να προχωρήσουν στη θεσμοθέτηση των οργανικών θέσεων στην  Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όμως με πολύ λιγότερο αριθμό θέσεων από  αυτόν που είχε προτείνει ο τότε Ειδικός Γραμματέας Μιχάλης Κοντογιάννης  και χωρίς αύξηση του αριθμού των οργανικών θέσεων Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας .
Τέλος ακόμη κι αυτές οι θέσεις μετατάξεων έχουν καθυστερήσει ένα τουλάχιστον χρόνο να καλυφθούν.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: essos

1 Ιουλίου 2013

Ολιγοθέσιο ή πολυθέσιο σχολείο;

Το ερώτημα θα μπορούσε να φαντάζει ως και ρητορικό. Κινδυνεύοντας μια μεταφορά σκέψης μια αναλογία αν θέλεις, θα έλεγα Κέντρο Υγείας ή Νοσοκομείο; και σαφώς θε επέλεγα το δεύτερο για την υγεία μας. Όμως οι απαντήσεις δεν είναι τόσο εύκολες, ιδιαίτερα κοιτάζοντας το 4/θέσιο  Δημοτικό Σχολείο Φουρφουρά, στο Ρέθυμνο,το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων. Η ματιά των δασκάλων και της τοπικής κοινωνίας μετέτρεψε ένα σχολείο σ' ένα δυναμικό χώρο δημιουργίας. Δεν είμαστε όμως πάντα τόσο τυχεροί. Χρειάζεται θεσμικά να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες παιδαγωγικές και διδακτικές συνθήκες που να επιτρέπουν την εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών και διδακτικών προσεγγίσεων. Ένα σχολείο χαρακτηρίζεται ολιγοθέσιο όταν σε αυτό τουλάχιστον ένας εκπαιδευτικός διδάσκει ταυτόχρονα δύο ή περισσότερες τάξεις. Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία αποτελούσαν ως το 1994 την πλειοψηφία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Παπασταμάτης, 1998 & Μπρούζος, 2002). Ο αριθμος όμως αυτός συρρικνώνεται και η περαιτέρω παρουσία τους καθίσταται αμφίβολη. Υπάρχουν ποικίλες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για τα θετικά και αρνητικά των ολιγοθεσίων σχολείων. Ο Bray (1987) ισχυρίζεται ότι στα ολιγοθέσια σχολεία η αλληλεπίδραση των παιδιών με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους είναι αρκετά περιορισμένη, λόγω του μικρού αριθμού παιδιών, σε αντίθεση με τα πολυθέσια σχολεία που προσφέρουν ποικιλία εμπειριών. Η έλλειψη επίσης πολλών μαθητών & μαθητριών στην τάξη του ολιγοθεσίου μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών (ΗΜΙ,1978). Υπάρχουν ωστόσο και έρευνες που αναφέρονται αποκλειστικά στο ελληνικό πλαίσιο και δε συμμερίζονται αυτές τις απόψεις (Καψάλης, 2001,2002 & Φύκαρης, 2002). Παρόλες τις διαφορετικές απόψεις η διδασκαλία στα ολιγοθέσια σχολεία υλοποιείται ως εξής: Ο εκπαιδευτικός απευθύνεται σε μία βαθμίδα, ενώ τα παιδιά των άλλων αυτο-απασχολούνται με σιωπηλές εργασίες. Η συνεργατική μάθηση μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, ενισχυμένη με στρατηγικές αυτο-διδασκαλίας είναι επίσης συνήθης. Το ωράριο είναι ρευστό, συχνά τα διαλείμματα καταπατούνται σε όφελος του διδακτικού χρόνου που μοιάζει ασφυκτικός και πολλές εργασίες ανατίθενται ως εργασία κατ' οίκον. Τι θα γίνει όμως με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που προσεγγίζουν τη γνώση μέσα από μια τριπολική σχέση (Εγχειρίδιο, Πολλαπλό Βιβλίο, Ηλεκτρονικές Πηγές). Πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές σ΄αυτό το ασφυκτικό και απαιτητικό πλαίσιο; Από την άλλη αν έχουμε την κτιριακή δυνατότητα να στεγάσουμε μαζί σχολεία που βρίσκονται γεωγραφικά κοντά μπορούμε να δημιουργήσουμε 6/θέσια και άνω σχολεία που θα λειτουργούν και ως ολοήμερα, που προσφέρουν τις παρακάτω δυνατότητες:

α) Παιδαγωγικές
•  ένταξη δημιουργικών δραστηριοτήτων στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών,
•  παροχή στηρικτικής διδασκαλίας σε μαθητές που την έχουν ανάγκη,
•  συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες εμπέδωσης και διεύρυνσης των γνώσεων,
•  παραμονή των μαθητών σ' ένα περιβάλλον ασφάλειας και δημιουργικής αξιοποίησης του χρόνου τους.
β) Κοινωνικές
προστασία των παιδιών των εργαζόμενων γονέων,
•  οργανική σύνδεση σχολείου-κοινωνίας,
αντιστάθμιση των παραγόντων που οδηγούν σε εκπαιδευτικές ανισότητες με τη δυνατότητα παροχής στηρικτικής διδασκαλίας.
 Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν την ασφαλή και έγκαιρη μεταφορά των μαθητών και μαθητριών και ταυτόχρονα την υπέρβαση που πρέπει να κάνουμε όλοι μας για να φτιάξουμε ένα σύγχρονο σχολείο πέρα από κοντόφθαλμες και μεροληπτικές προσεγγίσεις.
Παπαδόπουλος Πάρης
Το θέμα σαφώς δεν αναλύεται εκτενώς στην παρούσα δημοσίευση. Η βιβλιογραφία δεν αναφέρεται είναι όμως στη διάθεση του καθενός.
* Μετά από φιλική παρέμβαση για τα ολιγοθέσια προσθέτω τα παρακάτω σε συνέχεια του άρθρου:
Το Υπουργείο Παιδείας  χαρακτηρίζει ως ολιγοθέσια τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια στα οποία και δεν τοποθετούνται ειδικότητες. Από τα τετραθέσια και πάνω έχουν δοθεί
οργανικές θέσεις –και δίδονται- ειδικοτήτων (Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής). Σχετικό άρθρο του πρώην προϊσταμένου επιστημονικής και παιδαγωγικής
καθοδήγησης της περιφέρεια εκπαίδευσης  Δυτικής Μακεδονίας:  http://dmaked.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=105:2010-03-10-11-18-33&catid=107:2010-03-24-07-56-39&Itemid=62.