28 Αυγούστου 2013

Όλα τα ονόματα των εκπαιδευτικών που μετατάσσονται

Στη δημοσιότητα έδωσε το βράδυ της Τετάρτης το υπουργείο Παιδείας τη λίστα των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα στελεχώσουν κενές εκπαιδευτικές θέσεις. Οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ήταν μία από τις προαπαιτούμενες δράσεις στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του δημοσίου τομέα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας

• Για 6.041 πλεονάζουσες θέσεις, προκηρύχτηκαν 4.600 κενές θέσεις προς πλήρωση.

• Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Υπουργείου ξεπέρασαν τις 5.750.

• Οι θέσεις που επέλεξαν οι εκπαιδευτικοί με την υποβολή των αιτήσεων προτίμησής τους έφτασαν τις 3.495, όσες και τελικά είναι οι μετακινήσεις της ανακατανομής των εκπαιδευτικών.

• Από αυτές οι 2.495 θα καλύψουν εκπαιδευτικές θέσεις εντός της Περιφερειακής Διεύθυνσης και στην πόλη που ήδη βρίσκονται.

Οι ειδικότητες που μετατάσσονται είναι Γυμναστές, Καθηγητές Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών, ειδικότητες που διδάσκουν τα αντικείμενα που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων.
Πηγή: Real.gr

27 Αυγούστου 2013

Μαθήματα στο Coursera

Popular Courses
Here are our three most popular courses this month!
  1. Think Again: How to Reason and Argue: You will learn how to understand and assess arguments by other people and how to construct good arguments of your own about whatever matters to you.
  2. Social Psychology: This course offers an introduction to classic and contemporary social psychology, covering topics such as decision-making, persuasion, group behavior, personal attraction, and factors that promote health and well-being.
  3. Creativity, Innovation, and Change: This course empowers learners to develop their creative human potential to improve, enhance, and transform their businesses, communities, and personal lives.

23 Αυγούστου 2013

Γυμνάσιο και Λύκειο: Αυτό είναι το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

Το ωρολογιακό πρόγραμμα Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Όπως διευκρινίζεται, η ισχύς του νέου ωρολογίου προγράμματος ισχύει με τις αλλαγές που γίνονται μόνο για την Α' Γυμνασίου, οπότε για την Β΄και την Γ' Γυμνασίου ισχύει το παλαιό πρόγραμμα.
Παράλληλα, επανέρχονται τα μαθήματα που αρχικά είχε φανεί από έγγραφα του υπουργείου ότι θα καταργηθούν. Έτσι, έχουμε επιστροφή της Βιολογίας στην Α΄Γυμνασίου, της Μουσικής και των καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και όχι μόνο στην πρώτη, της Τεχνολογίας που είχε εξαφανιστεί στο σχετικό ανεπίσημο έγγραφο και «επιστρέφει» με μία ώρα σε κάθε τάξη του Γυμνασίου.
Παράλληλα και όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, υπάρχει ένα νέο μάθημα στο επιστημονικό πεδίο της Φυσικής στην Α΄ Γυμνασίου για το οποίο δεν υπάρχει βιβλίο καθώς δεν έχει γίνει καμία κίνηση συγγραφής του.
Πολύ σημαντικό θέμα προκύπτει με τις ξένες γλώσσες η διδασκαλία των οποίων περιορίζεται σε 2 ώρες (2 για την πρώτη 2 για τη δεύτερη ξένη γλώσσα), στο Λύκειο μένει μια γλώσσα, κάτι που όπως είναι σαφές δεν είναι αρκετό, για να βοηθήσει τους μαθητές να πάρουν πιστοποίηση και πτυχία και να μάθουν καλά μία ξένη γλώσσα. Κατ' επέκταση το φροντιστήριο καθίσταται η πρώτη -και αναγκαστική- επιλογή σε περίοδο κρίσης για τις ελληνικές οικογένειες.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ Α' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΤΩΝ Α΄ ΚΑΙ Β ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΤΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ πάτησε εδώ

18 Αυγούστου 2013

Επιχειρηματολογία ή Δογματισμός;


Ποια από τις παρακάτω προτάσεις αποτελεί επιστημονικό ισχυρισμό;
Α. Το φεγγάρι αποτελείται από πράσινο τυρί.
Β. Λογικά όντα υπάρχουν κάπου αλλού στο Σύμπαν.
Γ. Ο Αϊνστάιν είναι ο μεγαλύτερος φυσικός του 20ου αιώνα.
Μόνο η πρώτη πρόταση είναι επιστημονική γιατί όχι μόνο θα μπορούσε να αποδειχτεί αλλά έχει ήδη αποδειχτεί ότι είναι λανθασμένη. Η δεύτερη πρόταση λογική ή όχι, είναι υποθετική. Η τρίτη είναι δογματική και δεν υπάρχει τρόπος να ελεχθεί το λάθος της.
Διαπιστώνουμε συχνά ότι στους χώρους του σχολείου αλλά και της κοινωνικής συνύπαρξης επικοινωνούμε με δογματισμούς, ιδεολογήματα και προσωπικούς ισχυρισμούς παρά με δομημένα επιχειρήματα και επιστημονικούς ισχυρισμούς. Ίσως  ο ιός της πολιτικής ρητορίας να επηρέασε το σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας μας. 
  Ένα εργαλείο για την καλλιέργεια της επιχειρηματολογίας αποτελούν οι δημόσιες συζητήσεις ή αντιπαραθέσεις μέσα στην τάξη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να χρησιμοποιούν επιχειρήματα, να παρακολουθούν τον συνομιλητή τους, να αποδομούν τον λόγο του, να τον αναλύουν και να τον συνθέτουν, έτσι ώστε να μπορούν να τον αντιμετωπίσουν δυναμικά κι αποτελεσματικά. Υποβάλουν ερωτήματα, διατυπώνουν υποθέσεις κι αξιολογούν τον εαυτό τους και τους συνομιλητές τους.  
Παραθέτω ενδεικτική θεματολογία:

Το κινητό τηλέφωνο είναι σημαντικό για ένα παιδί της ηλικίας μου
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και αναζήτησης πληροφοριών, το οποίο χρησιμοποιώ πολλές ώρες καθημερινά.
Μπορώ να φωτογραφίζω ή να βιντεοσκοπώ φίλους, συγγενείς και αγνώστους και να «ανεβάζω» τις φωτογραφίες τους στο διαδίκτυο.
Το διαδίκτυο είναι ένας χώρος όπου όλα επιτρέπονται.
Οι γονείς μας έχουν δικαίωμα να μας περιορίσουν τη χρήση του κινητού και του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Τα tablets είναι καλύτερα από τα Laptops
Οι εργασίες των μαθητών και μαθητριών για το σπίτι καλό είναι να δίνονται με μέτρο.
Τα παιδιά που ασκούν σχολική βία πρέπει να τιμωρούνται αυστηρά
Πατέρα, μητέρα δεν με καταλαβαίνετε
Τα μαθηματικά δεν πρέπει αν είναι υποχρεωτικό μάθημα στο σχολείο
Κάποια μαθήματα θεωρώ πως είναι βαρετά και όχι τόσο χρήσιμα για το μέλλον μου.
Η χρήση του Internet προξενεί περισσότερα αρνητικά αποτελέσματα από τα οποιαδήποτε θετικά που μπορεί να έχει
Οι μητέρες πρέπει να μένουν σπίτι και να φροντίζουν τα παιδιά τους
H διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά πρέπει να καταργηθεί
Ο Santa Claus δεν είναι αλήθεια, είναι όμως μια ωραία χριστουγεννιάτικη ιστορία που πρέπει να διατηρήσουμε
Γιατί πρέπει να κάνω μάθημα αγγλικών ή ξένης γλώσσας κι εκτός του σχολείου μου;
Ακόμη και σήμερα οι γυναίκες χρειάζεται να αγωνιστούν για τα αυτονόητα δικαιώματά τους.
Η σωματική τιμωρία ήταν και συνεχίζει να είναι αποτελεσματική
Ομαδο-συνεργατική ή ατομική διδασκαλία και μάθηση;
 Παπαδόπουλος Πάρης

17 Αυγούστου 2013

Pearltrees

Για το pearltrees πάτησε εδώ

Άρον άρον για συνταξιοδότηση χιλιάδες εκπαιδευτικοί

Κύμα φυγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με περισσότερες από 7.000 συνταξιοδοτήσεις δασκάλων, καθηγητών, πανεπιστημιακών και διοικητικών υπαλλήλων καταγράφεται το τελευταίο διάστημα.

Σύμφωνα με το Έθνος, ο φόβος για νέες λίστες διαθεσιμότητας, οι υποχρεωτικές μετατάξεις και οι φήμες για αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ οδηγούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην έξοδο από σχολεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Όπως υπολογίζεται, συνολικά 7.357 εκπαιδευτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι θα βγουν τους αμέσως επόμενους μήνες σε σύνταξη.

Από αυτούς, οι 3.500 θα είναι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περισσότεροι από 1.800 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ περίπου 1.400 διοικητικοί υπάλληλοι σε ΑΕΙ-ΤΕΙ έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης.
Πηγή: in.gr

Τι δε θα' δινα να' μουν πάλι παιδί, όμως στη δική μου μάλλον εποχή!


9 Αυγούστου 2013

Αρχάνες.. Σχέση κράτους πολίτη..Αξιολόγηση

 Κλιμάκιο του ΣΔΟΕ εκδιώχτηκε με άσχημο τρόπο από τις Αρχάνες Ηρακλείου. Στα επεισόδια δε συμμετείχαν μόνο οι καταστηματάρχες, αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες, τα συμφέροντα των οποίων πήγαινε να στηρίξει άλλωστε το ΣΔΟΕ ή δεν είναι έτσι;  Δεν κατάφερε η πολιτεία μας δυστυχώς να κερδίσει την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό των ανθρώπων που την απαρτίζουν. Δεν υπήρξε ούτε αξιόπιστη, ούτε και έδειξε έμπρακτα την ισοτιμία και καθαρή σχέση με τους απλούς καθημερινούς της πολίτες. Καθημερινά διαπιστώναμε ότι οι νόμοι ήταν σαν τους ιστούς της αράχνης όπου οι μικροί και αδύναμοι αιχμαλωτίζονταν και οι δυνατοί τους διατρυπούσαν κι έφευγαν. Παράδειγμα: 2 χρόνια σχεδόν στρατιώτες και πρέπει και αυτά να τα πληρώσουμε σε χρήμα για να τα αναγνωρίσουμε ως συντάξιμα; Γιατί; Γιατί; Παιδιά πολιτικών υπηρετούσαν στα πολεμικά μουσεία, πολιτικοί άλλαζαν στρατιωτικά σώματα, δημοσιογράφοι απολάμβαναν προνόμια, τραγουδιστές έκαναν απόπειρες αυτοκτονίας και ηθοποιοί με τους οποίους συνυπήρξαμε στο ίδιο "τσαντήρι" έφευγαν από τη μονάδα κάθε Τετάρτη για να επιστρέψουν την Κυριακή. Ο πολίτης, απαιτεί την αίσθηση δικαίου και τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος όπου θα ξέρει ότι τα χρήματά του πιάνουν τόπο και ο καθένας συνεισφέρει ανάλογα με τις δυνατότητές του. Προφανώς ΔΕΝ δικαιολογώ τις ανώριμες και σπασμωδικές ενέργειες όπως τις παραπάνω (Αρχάνες). Χρειάζεται να πληρώνουν όλοι το τίμημα της παρανομίας τους..
Πλησιάζει ο καιρός της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, είναι άλλωστε ανάγκη για τη βαθμολογική και μισθολογική ωρίμανση των εκπαιδευτικών. Στο χέρι όλων μας είναι να διαμορφώσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και καθαρής σχέσης με κανόνες γνωστούς εκ των προτέρων. Η αξιολόγηση έχει να προσφέρει θετικά στον χώρο της εκπαίδευσης αρκεί να εφαρμοστεί με επάρκεια, συνέπεια και δικαιοσύνη.
Παπαδόπουλος Πάρης

2 Αυγούστου 2013

1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

Παρουσίαση Εισηγήσεων στη Κόρινθο:
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Τμήμα Κοινωνικής & Εκπ/κης Πολιτικής
και στο
Δημοτικό θέατρο Κορίνθου
Δαμασκηνού & Κολοκοτρώνη, Κεντρική Πλατεία Κορίνθου, στο λιμάνι.
Σάββατο, 23/11/2013, 10:00-21:00
                       &
Κυριακή, 24/11/2013, 09:00-14:00