28 Νοεμβρίου 2013

Σεμινάριο για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος

 Ο Σχολικός Σύμβουλος της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Θεσσαλονίκης διοργάνωσε παιδαγωγική-επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στα 8ο & 18ο Δημοτικά Σχολεία. Ευχαριστώ όλους κι όλες τις/τους συναδέλφους για τη συνεργασία.
Παπαδόπουλος Πάρης



26 Νοεμβρίου 2013

Σεμινάριο στη Χαλκιδική

 Στον Πολύγυρο διοργανώθηκε ένα σεμινάριο για τις Νηπιαγωγούς της περιοχής από τη Σχολική ΅Σύμβουλο Κα Μαρτίδου Ραχήλ με θέμα τις φυσικές επιστήμες. Νομίζω ότι ήταν μια  πολύ ενημερωτική συνάντηση όπου οι νηπιαγωγοί αυτοσχεδίασαν παρουσιάζοντας καταπληκτικές θεατρικές πρακτικές. Ευχαριστώ για τις όμορφες στιγμές.
Παπαδόπουλος Πάρης







25 Νοεμβρίου 2013

Καταργούνται οι άδειες για τις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών

Oι Γενικές Συνελεύσεις των συνδικαλιστικών  οργανώσεων των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να πραγματοποιούνται εκτός χρόνου απασχόλησης.
Τη ρητή αυτή εντολή δίνει εγγράφως στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, επικαλούμενος το συμφέρον των μαθητών,  την ανάγκη της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 3 του Ν. 1264/1982, ( ΦΕΚ 79 τ. Α΄ ),που ορίζουν:
« Οι τακτικές ή έκτακτες Συνελεύσεις της πιο αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης συνέρχονται εκτός χρόνου απασχόλησης…..». 
Πηγή: essos

23 Νοεμβρίου 2013

Στιγμιότυπα από το ολιγοθέσιο Σχολείο

 Στα ολογοθέσια σχολεία ( 4θ& 5θ) οι συνάδελφοι δουλεύουν με μεράκι και συχνά με τη συμμετοχή και των γονέων δημιουργούν ένα όμορφο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Οι φωτογραφίες  παρουσιάζουν την καταπληκτική δουλειά των συναδέλφων και τους ευχαριστώ θερμά.
Παπαδόπουλος Πάρης





18 Νοεμβρίου 2013

Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο



Μέτρηση και ερμηνεία μετεωρολογικών παραμέτρων στο νηπιαγωγείο: διδακτικές παρεμβάσεις


Η διερεύνηση των φυσικών εννοιών και φαινομένων από τα μικρά παιδιά, παρά τους γνωστικούς περιορισμούς, αποτελεί όχι μόνο μια συμβολή στο πεδίο της γνωστικής τους ανάπτυξης αλλά ταυτόχρονα και μια ουσιαστική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του επιστημονικού εγραμματισμού.
 Στόχος η δημιουργία μιας διδακτικής κατάστασης που θα επέτρεπε στα παιδιά να κινητοποιήσουν, να διευρύνουν και να μετασχηματίσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις για να ερμηνεύσουν και να μετρήσουν με τη χρήση οργάνων τη θερμοκρασία, καθώς και να μετρήσουν όπως και να συζητήσουν για την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου.
Μέθοδοι εργασίας
·        Αφήγηση
·        Παρατήρηση
·        Συζήτηση
·        Πείραμα
·        Παιχνίδι
·        Κατασκευές
Δραστηριότητα: Αφήγηση παραμυθιού _Συζήτηση
Δραστηριότητα: Προβολή Βίντεο που παρουσιάζουν καιρικά φαινόμενα _ Συζήτηση
Δραστηριότητα: Διερεύνηση των ιδεών των παιδιών για μετεωρολογικές έννοιες- εισαγωγή κατάλληλων οργάνων για την εκτίμησή τους, με στόχο να εισαχθούν οι έννοιες « θερμοκρασία», «ταχύτητα και κατεύθυνση ανέμου», να αναγνωριστεί η δυνατότητα αντικειμενικής εκτίμησής τους με τη χρήση των κατάλληλων οργάνων και να αναγνωριστούν συγκεκριμένες μονάδες μέτρησης (Κελσίου, Μποφόρ).
Δραστηριότητα: Προβολή και αποκωδικοποίηση δελτίου Καιρού.
Δραστηριότητα: Μετρήσεις θερμοκρασίας, ταχύτητας και κατεύθυνσης του αέρα στον εξωτερικό και στον εσωτερικό χώρο.
Δραστηριότητα: Οργάνωση δεδομένων σ’ ένα πίνακα διπλής εισόδου-Καταγραφή μετρήσεων σε διάγραμμα-Σύγκριση και ερμηνεία δεδομένων, με στόχο τα παιδιά να κατασκευάσουν και να ερμηνεύσουν γραφικές παραστάσεις.
Δραστηριότητα : Παρουσίαση δελτίου καιρού από τα παιδιά, με στόχο την αξιολόγηση της κατάκτησης των γνώσεων των παιδιών.
  Δραστηριότητα: Τεχνικά, κατασκευές, ζωγραφική.

15 Νοεμβρίου 2013

Συναισθηματική νοημοσύνη; Κάνε το τεστ- βρες τη δική σου

Με τη θεωρία του της προσωπικής νοημοσύνης στο πλαίσιο των 6 τύπων νοημοσύνης, o Gardner επινόησε ήδη ένα μοντέλο της περίφημης συαισθηματικής νοημοσύνης η οποία έγινε αργότερα γνωστή από τον Daniel  Goleman το 1996. Η συναισθηματική νοημοσύνη δεν βάζει σε πρώτη γραμμή τις πνευματικές ικανότητες των ανθρώπων αλλά τη νοημοσύνη των συναισθημάτων. Αυτή θεωρείται πολύ πιο σημαντική από τη ψυχρή νοημοσύνη της σκέψης προκειμένου να οικοδομηθεί μια πιο ολοκληρωμένη ζωή.
Από τον συγγραφέα Dr. Gabi Hoffbauer
Η συναισθηματική νοημοσύνη θεωρείται μια ανώτερη ικανότητα από την οποία εξαρτάται στην ουσία το πόσο καλά μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τις ικανότητές του για να έχει επιτυχία στο επάγγελμά του, μια ευτυχισμένη συντροφική σχέση, ενδιαφέρουσες αι στέρεες κοινωνικές επαφές, γενική ευεξία και σε ένα μεγάλο βαθμό ευχαρίστηση στη ζωή. Για να μπορέσουμε να χειριστούμε με λειτουργικό τρόπο τα συναισθήματά μας χρειάζεται να διαθέτουμε οπωσδήποτε τα ακόλουθα στοιχεία:
Γνώση των συναισθημάτων μας
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε καλά αυτά τα στοιχεία της προσωπικότητάς μας για να μπορούμε έτσι να οργανώνουμε κάθε φορά τους τρόπους της αντίδρασής μας. Γνωρίζοντας καλύτερα τα συναισθήματά μας έχουμε τη δυνατότητά μας έχουμε τη δυνατότηταα να δουλέψουμε για να ανακαλύψουμε σε ποιους τομείς και μέχρι ποιο βαθμό μπορούμε να βελτιώσουμε τη ζωή μας.
Έλεγχο των συναισθημάτων μας
Όσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τα συναισθήματα και τις διαθέσεις μας το ίδιο σημαντικό είναι να μπορούμε να τα χειριζόμαστε θετικά για μας να τα ελέγχουμε δηλαδή με επωφελή τρόπο. Εδώ ο στόχος είναι να μην υποκύπτουμε σε αρνητικά συναισθήματα να μπορούμε να λυτρωνόμαστε από φόβους, καταθλιπτικές διαθέσεις εκνευρισμούς και άλλα σχετικά. Να μπορούμε να τα διώχνουμε ώστε να μη μας κυριεύουν.
Κίνητρα
Η ικανότητα να ανακαλύπτουμε κίνητρα για τον εαυτό μας να προετοιμαζόμαστε διαρκώς για νέες επιδόσεις και να νιώθουμε ενθουσιασμό για καινούργια πράγματα είναι σημαντικό εφόδιο κυρίως όταν προκύπτουν δυσκολίες ή όταν κάτι στη ζωή μας εξελίσσεται εντελώς διαφορετικά από ότι έχουμε σχεδιάσει. Όποιος μπορεί να συνεχίζει παρα τις απογοητεύσεις και τις διαψεύσεις των προσδοκιών του αυτός θα έχει το μεγαλύτερο κέρδος, ψυχοσωματικό και όχι μόνο από κάποιον που το βάζει κάτω με την πρώτη δυσκολία.
Κατανόηση.
Για να μπορέσουμε να έχουμε μια πετυχημένη και ικανοποητική ζωή είναι επίσης σημαντικό να κατανοούμε τα πιστεύω και τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να μπαίνουμε ως ένα βαθμό στη θέση τους και να χτίζουμε καλύτερες σχέσεις μαζί τους. Κατανοώντας καλύτερα τι κάνουν οι άλλοι και γιατί το κάνουν διευκολύνουμε και πετυχαίνουμε την επαφή μαζί τους.
Ικανότητα χειρισμού των σχέσεων.
Η ικανότητα να δημιουργούμε τις σχέσεις αλλά και να τις διατηρούμε μέσα στο χρόνο διευκολύνει τη συναναστροφή με άλλους ανθρώπους αποτελεί προϋπόθεση για μια καλή ηγετική προσωπικότητα και συμβάλλει στη δημιουργία ομάδων για αποτελεσματική εργασία. Σημαντική είναι επίσης εδώ η ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και η εκπαίδευση στην εποικοδομητική αντιμετώπιση των συγκρούσεων. Προϋπόθεση γι΄αυτό αποτελεί η αξιόλογη ικανότητα επικοινωνίας την οποία μπορεί κανείς να εξασκήσει. Γενικά, είναι αναγκαίο να ακούμε με προσοχή τους άλλους κι να έχουμε την ικανότητα να εκφραζόμαστε καθαρά και κατανοητά δυο προσόντα που επίσης μπορούμε αν αποκτήσουμε με εκπαίδευση.   

Πόσο ψηλά φτάνει το δικό σας βέλος; 
Πηγή: boro.gr

8 Νοεμβρίου 2013

Διαφωνίες για το ΠΔ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Οι συντάκτες του Προεδρικού Διατάγματος για την ναξιολόγηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αυστηρά προσηλωμένοι στην εφαρμογή της ποσόστωσης που επιβάλλει ο ν. 4024/11 για τις προαγωγές στο δημόσιο που δεν μπορεί να έχει την ίδια εφαρμογή στο χώρο της εκπαίδευσης, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Αναπληρωτής Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Νικηφόρος.
Και τούτο διότι, σημειώνει ο κ. Νικηφόρος:
Α. Από την αρχή μέχρι το τέλος της επαγγελματικής τους ζωής οι εκπαιδευτικοί ασκούν το ίδιο ακριβώς έργο. Άρα, η βαθμολογική τους κατάταξη με βάση τα έτη υπηρεσίας εξυπηρετεί ήδη  τον δημοσιονομικό στόχο
Β.Στην εκπαίδευση δεν υπάρχει ανάγκη για τη διαμόρφωση “πυραμίδας” δεξαμενών στελεχών, αφού τα στελέχη επιλέγονται με βάση ειδικό θεσμικό πλαίσιο (Ν.3848/10)
Γ.Η προκρούστεια λογική της ποσόστωσης δε συνάδει με την πολυπαραγοντικότητα του εκπαιδευτικού έργου (εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές, διαφορετικοί τύποι σχολείων, διαφορετικές υποδομές και μέσα, διαφορετικές γεωγραφικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες κλπ)
Δ. Οι χιλιάδες αποσπασμένοι σε διοικητικές υπηρεσίες εκπαιδευτικοί, που ασκούν εντελώς διαφορετικό έργο από τους εκπαιδευτικούς της τάξης, είναι παράλογο να αξιολογούνται με διαφορετικά κριτήρια αλλά να προάγονται με βάση κοινούς πίνακες προακτέων.
Ο Αν. Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ επισημαίνει  ότι «η χώρα έχει ανάγκη από τη θέσπιση ενός πλαισίου που θα αντιμετωπίζει ενιαία τα ζητήματα της αξιολόγησης και επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών, της αναδιάρθρωσης των εκπαιδευτικών δομών, αλλά και του επανακαθορισμού του ρόλου των στελεχών της εκπαίδευσης».
Η διαφωνία μας για το Προεδρικό Διάταγμα, την οποία δημοσιοποιήσαμε ευθύς εξαρχής, υπογραμμίζει ο κ. Νικηφόρος,  βασίζεται στο ότι αυτό:
•        Έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, αφού δεν συνδέεται ούτε με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ούτε με την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
•        Δεν επικεντρώνει στην τρέχουσα επαγγελματική δυνατότητα των εκπαιδευτικών, αλλά στα τυπικά τους προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”
•        Εισάγει διαδικασίες  χρονοβόρες, γραφειοκρατικές  και μη εφαρμόσιμες
•       Χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις.

5 Νοεμβρίου 2013

Το Προεδρικό Διάταγμα (152) για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών –ΤΟ ΦΕΚ (240Α)

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το Προεδρικό Διάταγμα 152 (ΦΕΚ 240 Α) «Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Για να ανοίξετε το ΦΕΚ Κάντε κλικ εδώ

Ο ευήνιος Δάσκαλος

Εὐήνιος, ον, (ἡνία) εὐπειθὴς εἰς τὰς ἡνίας, εὐχερῶς συρόμενος,ευήνιος — ο (ΑΜ εὐήνιος, ον) 1. ο υπάκουος στα ηνία, αυτός που κυβερνιέται εύκολα με χαλινάρι (α. «εὐήνια ὀχήματα» β. «ἵπποι εὐηνιώτατοι», Πλάτ.) 2. (για ανθρώπους) αυτός που χειραγωγείται εύκολα, ο εύπλαστος μσν. (το ουδ. πληθ. ως επίρρ.) εὐήνια με υπακοή …
Ο δάσκαλος είναι πάνω απ΄όλα πολιτικός έλεγε ο Freire εννοώντας ότι βασικός του στόχος είναι ή θα έπρεπε να είναι η βελτίωση των συνθήκων ζωής των μαθητών και μαθητριών του. Ο εκπαιδευτικός άλλωστε ακόμη κι όταν δεν έχει την εξουσία να εφαρμόσει αυτό που είναι κοινωνικά δίκαιο και επιστημονικά εφικτό χρειάζεται να το γνωρίζει έτσι ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί σαν κριτήριο αξιολόγησης όταν καλείται να κρίνει νέα εκπαιδευτικά μέτρα (Τσιάκαλος-Η υπόσχεση της Παιδαγωγικής). Τι θέλω να πω; Απλά οι εκπαιδευτικοί έχουν λόγο για κάθε αλλαγή που συμβαίνει στην εκπαίδευση, δεν είναι και δε θα έπρεπε να είναι ούτε εύπλαστοι, ούτε ευήνιοι. Βέβαια δεν μπορούμε να είμαστε κι αφελείς. Δε διαμορφώνει η εκπαίδευση την κοινωνία παρά η κοινωνία την εκπαίδευση με βάση τις ανάγκες της και τα θέλω της. Όμως και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκφράσουν τα επιστημονικά και παιδαγωγικά τους επιχειρήματα ώστε οι όποιες αλλαγές να είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Bottom up οι αλλαγές συναποφασίζονται από κάτω προς τα πάνω. Σήμερα οι εκπαιδευτικοί έχουν έναν διευρυμένο ρόλο καθώς πολλοί κοινωνικοί θεσμοί δεν μπορούν να λειτουργήσουν πάντα με την επάρκεια που θα έπρεπε. Το σχολείο μπορεί να παίξει τον ρόλο που του αρμόζει και οι εκπαιδευτικοί πέρα από κοντόφθαλμες και αρνητικές στάσεις και οπτικές μπορούν  να μην είναι απλά διεκπεραιωτές μιας εκπαιδευτικής πολιτικής παρά συνδημιουργοί και υλοποιητές. Γνωρίζω ότι συχνά βρίσκονται σε ανασφάλεια αισθανόμενοι να απειλούνται από ομάδες πίεσης (γονείς-υπουργείο παιδείας-στελέχη εκπ/σης), θεωρώ όμως πως και οι ίδιοι έχουν μερίδιο ευθύνης γι' αυτό. Φρονώ όμως πως πρέπει να εμπιστευτούμε τους δασκάλους μας όλων των βαθμίδων μια που πολλαπλά έχουν αποδείξει ότι το αξίζουν!! Άλλωστε κατά τον Αριστοτέλη «Αυτοί που δίνουν καλή εκπαίδευση στα παιδιά, πρέπει να τιμώνται περισσότερο από εκείνους που τα γέννησαν, γιατί οι γονείς τους έδωσαν μόνο τη ζωή, οι παιδαγωγοί όμως την ικανότητα να ζουν καλά.» Παπαδόπουλος Πάρης