30 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΖΗΝ: Τα αποτελέσματα αξιολόγησης των μαθητών & μαθητριών στον Νομό Κιλκίς σχ. έτους 2012-13


Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ
Το Ε.Υ.ΖΗ.Ν. είναι πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που στοχεύει στη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας. Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας φροντίδας, οι οποίες αποσκοπούν στην προσφορά γνώσεων, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και τη δημιουργία υπηρεσιών για το παιδί, το σχολείο αλλά και την οικογένεια, με άξονα τη διαμόρφωση μιας υγιεινής στάσης ζωής.

Με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται πως ένα ποσοσοστό 35% των μαθητών και μαθητριών του Δημοτικού Σχολείου δηλαδή 1 στα 3 παιδιά είναι υπέρβαρο η παχύσαρκο γεγονός που σίγουρα δημιουργεί την ανάγκη για ποιοτικότερη διατροφή κι αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Περισσότερα αποτελέσματα για τον Νομό Κιλκίς εδώ

29 Δεκεμβρίου 2013

Η αξιολόγηση έγινε. Και τώρα τι;

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΙΑΚΑΛΟΥ
ομότιμου καθηγητή
Οταν πριν από κάποια χρόνια εμφανίστηκε το Παιδαγωγικό Τμήμα του πανεπιστημίου μας να βρίσκεται στη διεθνή κατάταξη QS ανάμεσα στις καλύτερες 150 παιδαγωγικές σχολές του κόσμου, οι περισσότεροι σ' αυτήν τη χώρα δεν έδωσαν σημασία. Αλλοι επειδή θεωρούν ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αξιολογείς πανεπιστήμια, άλλοι επειδή δυσπιστούν απέναντι στις διεθνείς οργανώσεις που προβαίνουν σε αξιολογήσεις («σε τι άραγε να αποσκοπούν;») και άλλοι επειδή ποτέ δεν μπορούν να φανταστούν και να αποδεχτούν ότι εδώ, δίπλα μας μπορεί να γίνεται δουλειά που βαθμολογείται διεθνώς με «άριστα». Αλλωστε, μια τέτοια διαπίστωση προφανώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα στο εσωτερικό ακούγονται για τα πανεπιστήμιά μας. Ετσι, το υπουργείο Παιδείας, πρωτοπόρο στην προσπάθεια απαξίωσης των πανεπιστημίων, αποφάσισε να ορίσει τις δικές του επιτροπές με δικούς του επιστήμονες από το εξωτερικό και τα δικά του κριτήρια αξιολόγησης.
Εκφράστηκαν πολλές αντιρρήσεις για τη διαδικασία αυτή, όμως εκλήφθηκαν ως «φόβος μπροστά στην αντικειμενική αξιολόγηση». Το Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ ήταν το τελευταίο που δέχτηκε τη διαδικασία του υπουργείου Παιδείας. Οι αντιρρήσεις του ήταν απόρροια της τεχνογνωσίας και του αισθήματος ευθύνης των μελών του, τα οποία πολλές φορές είχαν τοποθετηθεί δημόσια για το τι πρέπει να περιλαμβάνει μια διαδικασία αξιολόγησης, ώστε να ωφελεί την κοινωνία. «Προφάσεις εν αμαρτίαις» χαρακτηρίστηκαν οι απόψεις τους.
Το Σεπτέμβριο ήλθε η Επιτροπή, αποτελούμενη από επιστήμονες του εξωτερικού και με τη λίστα των κριτηρίων του υπουργείου στα χέρια. Αυστηρή στη δουλειά της. Να ψάχνει τα πάντα: τι ερευνητικά προγράμματα, πόσες δημοσιεύσεις, τι πρόγραμμα σπουδών, τι μαθήματα, ποιες διεθνείς αναγνωρίσεις, πού πρωτοπορείτε διεθνώς, ποιες οι παρεμβάσεις σας στην κοινωνία, πόσα χρήματα παίρνετε και πώς τα ξοδεύετε;
Πριν από δεκαπέντε ημέρες ήλθε η έκθεση της Επιτροπής: «άριστα» στην έρευνα, «άριστα» στη διδασκαλία, «άριστα» στην καινοτομία… «άριστα», «άριστα», «άριστα» σε όλους τους τομείς. Πλήρης επιβεβαίωση αυτών που γνωρίζαμε από τις προηγούμενες διεθνείς αξιολογήσεις. Και οι μόνοι που εγκαλούνται βρίσκονται στην άλλη πλευρά και οι πράξεις τους κατονομάζονται με ακρίβεια: είναι αυτοί που παρεμποδίζουν την εφαρμογή των πρωτοπόρων προγραμμάτων του Τμήματος (π.χ. τον Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης), αυτοί που υπονομεύουν τη λειτουργία της βιβλιοθήκης του, αυτοί που αυταρχικά σταμάτησαν -«αλλαγή προτεραιοτήτων»!- την κτιριακή επέκταση της Σχολής (για την οποία είναι εξασφαλισμένα και περιμένουν τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης), αυτοί που διαιωνίζουν την υποχρηματοδότηση.
Και τώρα τι; Θα ενημερωθεί επίσημα για τα αποτελέσματα η κοινή γνώμη, θα εφαρμοστούν αυτά που προτείνει η Επιτροπή ή θα καταχωνιαστούν στα συρτάρια και θα συνεχιστεί η ίδια πολιτική; Δυστυχώς, η απάντηση είναι ήδη γνωστή.
agelioforos.gr

22 Δεκεμβρίου 2013

Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες - Σύγχρονες τάσεις στην ερμηνεία και στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

1. Το Φαινόμενο της Δυσλεξίας, επιστημονικές αντιφάσεις και παιδαγωγικά αδιέξοδα. Μαρία Τζουριάδου, Γιώργος Μπάρμπας.
2. Μαθητές με σχολικές δυσκολίες: Εμπόδια στη μαθηματική επίλυση προβλημάτων και αντιμετώπισή τους - Γιώργος Μπάρμπας.
3. Μαθησιακές Δυσκολίες - Γνωστικές Προσεγγίσεις - Μαρία Τζουριάδου, Γιώργος Μπάρμπας.
4. Μαθητές με σχολικές δυσκολίες. Μια απόπειρα παιδαγωγικού προσδιορισμού, ερμηνείας και αντιμετώπισης του φαινομένου - Γιώργος Μπάρμπας.

Ποια πράξη θεωρείτε επαναστατική σήμερα;

 Ρωτήθηκε ο Κος Νανόπουλος για το Ποια πράξη θεωρεί επαναστατική σήμερα;
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
«Νομίζω ότι είναι η πνευματική επανάσταση και η αγωγή που μπορούνε να αλλάξουν τον κόσμο. Πρέπει να σπάσουν τα δεσμά τα αόρατα που κρατάνε τον κόσμο καθηλωμένο και να καταλάβουμε ότι μπαίνουμε σε μία νέα εποχή. Η τεχνολογία και η επιστήμη έχουν κάνει μεγάλη πρόοδο και έχουν φέρει τον άνθρωπο σε ένα καινούργιο, φωτεινό μέρος, το οποίο δυστυχώς δεν το έχει αντιληφθεί ο κόσμος. Πρέπει ο κόσμος να προχωρήσει με ορθολογισμό, πάνω σε δεδομένα και να φτιάξουμε μια καινούργια κοινωνία. Αυτό είναι το όνειρό μου και το όραμά μου. Οπως ο Διαφωτισμός είναι ένα αποτέλεσμα του Νεύτωνα και του Γαλιλαίου και του Κοπέρνικου, διότι ο Βολταίρος ήταν μαθητής, και έφεραν την πραγματική επανάσταση, έτσι και σήμερα πρέπει να γίνει ένας νέος Διαφωτισμός μέσα από την τεράστια εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας».
Δημήτρης Νανόπουλος Φυσικός, Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών
Είναι παγκοσμίου φήμης φυσικός και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Διετέλεσε, μεταξύ άλλων, ερευνητής στο Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών Ευρώπης (CERN) στη Γενεύη, ερευνητής στην Ecole Normale Superieure στο Παρίσι και στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Το 1989, εξελέγη καθηγητής στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Texas A&M, College Station. Είναι διευθυντής του Κέντρου Αστροσωματιδιακής Φυσικής του Κέντρου Προχωρημένων Ερευνών (HARC), στο Χιούστον. Εχει συγγράψει πάνω από 520 πρωτότυπες εργασίες και δέκα βιβλία. Μερικές από τις τιμητικές του διακρίσεις: Tαξιάρχης του τάγματος της τιμής της Ελληνικής Δημοκρατίας (1996), βραβείο του Ιδρύματος Ερευνών της Βαρύτητας της Μασαχουσέτης (1999 και 2005), διεθνές βραβείο του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης (2006). Επίσης, προτάθηκε δύο φορές από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία Επιστημών για την παραλαβή του Νόμπελ Φυσικής.
Συνέντευξη στον Γιώργο Βαϊλάκη 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

19 Δεκεμβρίου 2013

Επανεξετάζεται η ρύθμιση περί αυτοδίκαιης αργίας των εκπαιδευτικών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Να εξετασθεί εκ νέου η   ρύθμιση που αφορά αυτοδίκαιη θέση σε αργία με μόνη την παραπομπή σε Πειθαρχικό Συμβούλιο, ζητησε ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη, στη διάρκεια συνάντησής τους.
 Ο υφυπουργός Παιδείας είπε στον κ. Μητσοτάκη ότι οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα εκτεθειμένοι σε εντάσεις λόγω της φύσης του έργου τους, συχνά υφίστανται τις δυσμενείς συνέπειες της θέσης σε αργία άδικα.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης , όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, άκουσε με κατανόηση το θέμα, ζήτησε περαιτέρω στοιχεία και τα δύο υπουργεία θα είναι σε επαφή για το ζήτημα.

18 Δεκεμβρίου 2013

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου

Η αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου αποτελεί έναν από τους τρεις μηχανισμούς ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος μαζί με την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών και την Εκπαιδευτική Έρευνα. Η διερεύνηση των τάσεων που επικρατούν διεθνώς και ιδιαίτερα στον χώρο της Ευρώπης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος της αξιολόγησης συνδέεται όλο και περισσότερο με την ποιοτητα της εκπαίδευσης και τη βελτίωσή της, λειτουργώντας ως μηχανισμός ανατροφοδότησης και εποπτείας. Την τελευταία δεκαετία παρά τις διαφορές που παρατηρούνται από χώρα σε χώρα, ως προς τις πρακτικές της αξιολόγησης διαπιστώνεται ότι στις περισσότερες από αυτές:
1. Η διαδικασία της αξιολόγησης μετακινείται από τα πρόσωπα στη σχολική μονάδα, στην οποία δίνεται όλο και μεγαλύτερη αυτονομία.
2. Η αξιολόγηση χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για τον έλεγχο της επίτευξης συγκεκριμένων στόχων που προσδιορίζονται σε κεντρικό επίπεδο και εξειδικεύονται σε τοπικό ή σχολικό, και λιγότερο ως μηχανισμός συμμόρφωσης προς τις κεντρικές εντολές.
3. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί μέρος της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
4. Ο εκπαιδευτικός αναπτύσσεται επαγγελματικά μέσω της αξιολόγησης της και βελτιώνει την ποιότητα του έργου του και
5. Γίνεται ξεκάθαρη η τάση για αλληλοσυμπλήρωση της εξωτερικής με την εσωτερική αξιολόγηση.
http://www.pi-schools.gr/download/programs/erevnes/ax_poiot_xar_prot_deft_ekp/poiot_ekp_erevn/s_391_436.pdf
Περισσσότερα πατήστε στην εικόνα
Παπαδόπουλος Πάρης

17 Δεκεμβρίου 2013

Εγκύκλιος για τον έλεγχο νομιμότητας πτυχίων και πιστοποιητικών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σε πλήρη έλεγχο όλων των πιστοποιητικών όλων των δημοσίων υπαλλήλων θα προβούν οι αρμόδιοι προϊστάμενοι Διοικητικού – Προσωπικού, μετά από σχετική εντολή του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Για να ανοίξετε τηνη εγκύκλιο κλικ εδώ
Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο που υπέγραψε σήμερα, Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, ο κ. Μητσοτάκης ζητά από όλες υπηρεσίες του Δημοσίου τον εμπεριστατωμένο έλεγχο των πιστοποιητικών και στοιχείων που σχετίζονται με την πρόσληψη, τη μετάταξη ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης των υπηρετούντων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ζητά από τους αρμοδίους προϊσταμένους Διοικητικού -Προσωπικού να ελέγξουν τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων και να διασταυρώσουν τα δικαιολογητικά που αποτέλεσαν τυπικά προσόντα διορισμού, μετάταξης ή μετατροπής της εργασιακής σχέσης, σε συνεργασία με τις καθ΄ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή εκδούσες αρχές.

Ελληνική Πύλη Παιδείας

Στον υπό κατασκευή διαδικτυακό τόπο e-γεωγραφία αναρτήθηκαν ψηφιακοί πολυ-χάρτες (σε θεματικά επίπεδα) της Ελλάδας, Κύπρου, Ηπείρων, Παγκόσμιοι. Προστέθηκαν λευκοί χάρτες για εκτύπωση.
Σύνολο χαρτών 42
e-geografia.eduportal.gr
 

11 Δεκεμβρίου 2013

Παιδαγωγική συνάντηση Γ΄ & Δ΄

 Πραγματοποιήθηκε σήμερα 11-12-2013 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς παιδαγωγική συνάντηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στις Γ' & Δ' τάξεις με θέμα τη διδασκαλία του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος. Η συνάντηση ανέδειξε τους προβληματισμούς και τη δημιουργικότητα των συναδέλφων που συνεργάτηκαν υλοποιώντας πολύ ενδιαφέροντα σχέδια μαθήματος. Τους ευχαριστώ θερμά.
Παπαδόπουλος Πάρης


5 Δεκεμβρίου 2013

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ PISA

Βουτιά 17 θέσεων έκανε η Ελλάδα στο τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και μετρά τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την Κατανόηση Κειμένων.
Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 42η θέση μεταξύ 65 χωρών, ενώ το 2009 είχε καταλάβει την 25η. Ειδικότερα, με μέσο όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα Μαθηματικά (445 το 2003, 459 το 2006 και 466 το 2009), 477 μονάδες στην Κατανόηση Κειμένου (472 το 2003, 460 το 2006 και 483 το 2009) και 467 μονάδες στις Φυσικές Επιστήμες (473 το 2006 και 470 το 2009).
Με τις επιδόσεις αυτές, οι Έλληνες μαθητές βρέθηκαν κάτω από τον μέσο όρο των χωρών, αλλά και στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη, αφού ξεπέρασαν μόνο τους συμμαθητές τους από την Κύπρο, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία.
Η Ασία ξεπέρασε τη Δύση
Το σημαντικό στοιχείο της έρευνας Pisa 2012 είναι ότι οι ασιατικές χώρες έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις χώρες της Δύσης.
Την πρώτη θέση κέρδισε πλέον η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το "σκορ" των 600 μονάδων φθάνοντας στις 613 μονάδες στα μαθηματικά, 570 στην Ανάγνωση-κατανόηση και 580 στις Επιστήμες. Ακολουθούν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κογκ, η Ταϊπέι και η Κορέα που κατέβηκε στην 5η θέση, ενώ ήταν πρώτη στη μέτρηση 2009.
Η Φιλανδία που ήταν δεύτερη το 2009 υποχώρησε και αυτή στη 12 θέση. Η Γαλλία δεν τα κατάφερε καλύτερα αφού από τη 19η θέση το 2009 έπεσε πλέον στην 25η.
Πηγή: Ethnos