30 Μαΐου 2014

Το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για την έναρξη-λήξη του σχολικού έτους, αργίες και διακοπές

Το Σχέδιο της υπουργικής απόφασης, σχετικά με την έναρξη-λήξη του σχολικού έτους, αργίες και διακοπές, προβλέπει τα εξής:
1. Το σχολικό έτος 2014-15 για τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου 2014 και λήγει την 31η Αυγούστου 2015.
2. Για το σχολικό έτος 2014-15, το διδακτικό έτος για τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου 2014 και λήγει την 30η Ιουνίου 2015. Το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου δύναται να αξιοποιηθεί για επιμορφωτικά σεμινάρια.
3. Για το σχολικό έτος 2014-15 οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τα Νηπιαγωγεία, καθώς και η διδασκαλία των μαθημάτων για τα Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια,δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αρχίζει στις 8 Σεπτεμβρίου 2014. Δίνεται η δυνατότητα να παραταθεί το χρονικό διάστημα διενέργειας των εξετάσεων της εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου για τα Γυμνάσια,Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.
4. Για το σχολικό έτος 2013-2014, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα Νηπιαγωγεία και η διδασκαλία των μαθημάτων στα Δημοτικά λήγουν στις 13 Ιουνίου 2014 ενώ για το σχολικό έτος 2014-15 θα λήξουν στις 15 Ιουνίου 2015.
5. Οι διακοπές των Χριστουγέννων για τα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, θα διαρκέσουν από τις 24 Δεκεμβρίου 2014 μέχρι και τις 6 Ιανουαρίου 2015.
6. Για το σχολικό έτος 2014-15 η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών την 30η Ιανουαρίου2015, δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλά ορίζεται, για ολες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα.
7.Για τα όσα δεν αναφέρονται στην απόφαση περί  σχολικού έτους, διακοπές, αργίες, εορταστικές εκδηλώσεις για τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ισχύουν  όσα αναφέρονται στα Προεδρικά Διατάγματα  200/98 και 201/98 και για τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης   ισχύουν τα Προεδρικά Διατάγματα 104/79 και η υπουργική απόφαση 80033/Γ2/2006,
 Πηγή : esos

29 Μαΐου 2014

Προγραμματισμός λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Δημοτικών- Νηπιαγωγείων), για το σχολικό έτος 2014-2015

Εγκύκλιο για τον προγραμματισμό λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Δημοτικών-Νηπιαγωγείων), για το σχολικό έτος 2014-2015, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, η οποία ορίζει τα εξής (Πατήστε εδώ εάν θέλετε να  ανοίξετε την εγκύκλιο):
Για Σχολεία ΕΑΕΠ -Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα πάτησε εδώ

22 Μαΐου 2014

Λήξη μαθημάτων & εγγραφές στα δημοτικά σχολεία

Για το σχολικό έτος 2013-2014 η διδασκαλία των μαθημάτων θα λήξει την Παρασκευή 13-6-2014, ημέρα κατά την οποία θα χορηγηθούν οι τίτλοι προόδου και θα αποσταλούν οι τίτλοι σπουδών των μαθητών της ΣΤ τάξης για την εγγραφή τους στα γυμνάσια.
Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας , ενώ  οι εγγραφές των νηπίων και των μαθητών  θα πραγματοποιηθούν από  1 έως 21 Ιουνίου .
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της §3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις των περιπτώσεων 3 και 4 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014)και αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 53 του Ν. 4238/2014 (ΦΕΚ 38 τ. Α΄/17.2.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης.
β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ε. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.
Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.7 /229 / 53868 /Γ1/10-5-2011 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., « …Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή. Αν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν κάνει δεκτή την αίτηση των γονέων, τότε εφαρμόζονται οι
διατάξεις της περιπτ. 26, της §4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α)».
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/ 350 /67503 /Γ1/16-6-2011 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. τα πιστοποιητικά γέννησης των μαθητών αναζητούνται αυτεπάγγελτα και μόνο από τους Προϊσταμένους των Δημοσίων Νηπιαγωγείων και τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των Δημοσίων Δημοτικών Σχολείων,
όπως ορίζεται από τη με αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/Α/18532 /18-8-2006 (ΦΕΚ 1309Β/13-9-2006) Υ.Α. του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

21 Μαΐου 2014

Κριτήρια & δείκτες αξιολόγησης εκπαιδευτικού

 
* Ο/η διευθυντής/ντρια του σχολείου αξιολογεί την κατηγορία IV και ο/η σχολικός σύμβουλος τα υπόλοιπα.
Τα κριτήρα είναι στην ουσία 14 μια που στην κατηγορία V στο αντίστοιχο κριτήριο Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται a priori επαρκής.
Π.Π.

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ (ΑΔΥΜ)


http://atlantas.wikispaces.com/file/view/adym_deltio_TELIKO2.pdf/510307294/adym_deltio_TELIKO2.pdf

Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή καθορίζεται με την ανωτέρω ΚΥΑ που έχει ως τίτλο: «Καθορισμός του
τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας
και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)»
Α’ ΕΝΝΟΙΑ, ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΔΥΜ
α) Καθιερώνεται το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) ως δικαιολογητικό εγγραφής των παιδιών
στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και ως ιατρικό πιστοποιητικό
παρακολούθησης της υγείας των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στις σχολικές μονάδες
της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, καταργούνται όλα τα πιστοποιητικά υγείας ως δικαιολογητικά εγγραφής για
το Νηπιαγωγείο (πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης) και την Α΄ τάξη του Δημοτικού
σχολείου(πιστοποιητικά οδοντολογικής, καρδιολογικής και οφθαλμολογικής εξέτασης).
Ε΄ ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015
Επισημαίνεται ότι, ειδικά για το σχολικό έτος 2014-2015 εκτός των μαθητών των τάξεων που αναφέρονται
στο κεφ. Β΄, § ζ της παρούσας εγκυκλίου, υποχρέωση προσκόμισης Α.Δ.Υ.Μ., έχουν και οι μαθητές που θα
φοιτήσουν στην Ε΄ τάξη των Δημοτικών σχολείων, καθώς η ηλικιακή αυτή ομάδα έχει προσκομίσει το
τελευταίο Α.Δ.Υ. πριν από δύο(2) έτη και συνεπώς δεν είναι επικαιροποιημένο.
Παρακαλούνται οι Δ/ντες Π.Ε της χώρας όπως ενημερώσουν άμεσα τα σχολεία περιοχής ευθύνης τους.
Το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων Π.Ε της χώρας, με ευθύνη των Δ/ντών και των
Προϊσταμένων αυτών, να ενημερωθεί ενυπόγραφα.
 Περισσότερα (Εγκύκλιος) εδώ

20 Μαΐου 2014

Τέλος Ιουνίου οι μεταθέσεις 15.000 εκπαιδευτικών

Στην αναμονή βρίσκονται περίπου 15.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έως ότου ανακοινωθούν οι μεταθέσεις τους από το υπουργείο Παιδείας, κάτι που αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να γίνει στο τέλος του Ιουνίου, για να ακολουθήσουν μετά οι αποσπάσεις και οι διορισμοί των αναπληρωτών.
Φέτος ο αριθμός των αιτήσεων μετάθεσης, παρά το γεγονός ότι παραμένει υψηλός, είναι μειωμένος συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο φόβος της απώλειας της οργανικής θέσης οδήγησε πολλούς εκπαιδευτικούς να μην υποβάλουν αίτηση, διότι ανησυχούν μήπως στη νέα περιοχή που θα πάνε δεν θα υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις και έτσι θα παραμείνουν στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Με βάση τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, το σύνολο των αιτήσεων που καταχωρίσθηκε για μετάθεση από περιοχή σε περιοχή στην πρωτοβάθμια ανήλθε στις 7.005, έναντι 7.550 αιτήσεων που υποβλήθηκαν πέρυσι, ενω λίγο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πηγή: ethnos

13 Μαΐου 2014

To Δημοτικό Σχολείο Φουρφουρά στην παγκόσμια λίστα των Σχολείων της Εναλλακτικής εκπαίδευσης

http://www.educationrevolution.org/store/findaschool/memberschools/#greece
Greece
Το Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων στο Φουρφουρά έγινε δεκτό χωρίς τις ετήσιες εισφορές που κανονικά απαιτούνται στη παγκόσμια λίστα των Σχολείων της Εναλλακτικής εκπαίδευσης (παρέα με το Summerhill,το Sands School, τα Sudbury, τα Waldorf, τα Σχολεία του Δάσους κ.α.) εκπροσωπώντας τη χώρα μας σε μια εκπαιδευτική κοινότητα που θέτει διαφορετικούς στόχους. Ευχόμαστε το λινκ της Ελλάδας να γεμίσει με σχολεία και μακάρι κάποτε να έχουμε και ελληνική είσοδο στα δημοκρατικά σχολεία. Πηγή: http://fourfourasweb.wordpress.com/
http://fourfourasweb.wordpress.com/Η απάντηση στην συχνή ερώτηση «βγάζετε την ύλη;» που παρατίθεται στο site του σχολείου δίνει μια σαφή εικόνα της φιλοσοφίας του σχολείου που το καθιστά ένα εκπαιδευτικό όνειρο για κάθε εκπαιδευτικό:
«Η ύλη βγαίνει κανονικά σχεδόν σε όλα τα μαθήματα.  Δεν γίνονται εκπτώσεις στους γνωστικούς στόχους αλλά δεν βασιζόμαστε μόνο στο σχολικό εγχειρίδιο για να τους πετύχουμε. Σίγουρα υπάρχουν και οι βαρετές μετωπικές στιγμές που προσπαθούμε όσο γίνεται να αποφεύγουμε, αλλά γενικά μέσα από δραστηριότητες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και στα διαλείμματα, γεννιούνται αφορμές για μάθημα. Άλλοι πάλι στόχοι δουλεύονται σιωπηλά από το νηπιαγωγείο ακόμα, όπως για παράδειγμα η στατιστική, όπου από το νηπιαγωγείο οι μαθητές συγκεντρώνουν στοιχεία του καιρού τα οποία ταξινομούν. Αυτό συνεχίζεται σε όλες τις τάξεις, μέχρι και τις μεγάλες όπου εκεί πάμε στο μετεωρολογικό σταθμό και σε πιο οργανωμένη ταξινόμηση. Το καλό σε αυτό είναι ότι γεννιέται η ανάγκη να μάθουν στατιστική για να οργανώσουν κάπου την πληροφορία. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τις φυσικές επιστήμες που ξεκινάνε από το νηπιαγωγείο ακόμα, ενταγμένες στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Επιπλέον δε μπορούμε να κάνουμε μάθημα όταν ή εμείς ή τα πιτσιρίκια δεν έχουμε καλή ψυχολογία. Πολλές φορές σταματάμε στη μέση για να κάνουμε κάτι άλλο, κάνουμε μεγαλύτερα τα διαλείμματα ή ότι άλλο χρειαστεί ώστε την ώρα που θα είμαστε μέσα θα έχουμε στραμμένη την προσοχή μας σε ένα στόχο. Μέσα από τα βιώματα των μαθητών και το παιχνίδι γίνονται κτήμα τους πολλά από αυτά που με μόνο εργαλείο τον πίνακα φαίνονται δύσκολο να διδαχθούν. Οι διδασκαλίες μας ωστόσο δεν ήταν ποτέ στραμμένες στην ύλη και πάντα προσπαθούμε να δημιουργούμε καταστάσεις όπου μέσα από αυτές κάθε παιδί θα αισθάνεται καλό σε κάτι, ή σε όλα :) Θα μπορεί να εκφράζεται, να δημιουργεί και να συμπεριφέρεται σωστά στα πλαίσια της ομάδας του και να μπορεί εύκολα να προσαρμόζεται και να λύνει προβληματικές καταστάσεις. Γιατί στην τελική, αρχίζουμε να σκεφτόμαστε, όταν σταματάμε να μαθαίνουμε». Πηγή:http://tvxs.gr/news/paideia/tvxs-synenteyksi-dimotiko-sxoleio-foyrfoyra-ena-sxoleio-orthanoixto-stin-koinonia

6 Μαΐου 2014

Φιλανδία μία εκπαιδευτική δύναμη που εκτιμά περισσότερο την ισότητα παρά την αριστεία

Η μικρή σκανδιναβική χώρα, ήταν γνωστή ως η πατρίδα της Nokia, της εταιρεία-κολοσσού της κινητής τηλεφωνίας. Από το 2003 και μετά η Φιλανδία έχει τραβήξει το ενδιαφέρον παγκόσμιων ερευνών για την ποιότητα ζωής και κυρίως για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα που καταλαβάνει στους διαγωνισμούς του PISA (programme international student assessment).
Στοιχεία του Φιλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος:
  • Συγκρινόμενη με τα στερεότυπα του ελληνικού μοντέλου εκπ/σης -πολλές ώρες εξοντωτικού διαβάσματος για εξετάσεις και παπαγαλία- η επιτυχία της Φινλανδίας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επειδή τα φινλανδικά σχολεία αναθέτουν λιγότερη δουλειά στο σπίτι και απασχολούν τα παιδιά με ένα πιο δημιουργικό τρόπο.
  • Όλα τα σχολεία είναι δημόσια, απλά  μόνο ένας μικρός αριθμός ανεξάρτητων σχολείων υπάρχει στην Φιλανδία και ακόμα και αυτά χρηματοδοτούνται από το δημόσιο. Δεν επιτρέπεται σε κανένα να επιβάλλει δίδακτρα. Δεν υπάρχουν ούτε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο καθένας στην Φινλανδία παρακολουθεί ένα δημόσιο σχολείο, είτε μιλάμε για παιδικό σταθμό είτε για διδακτορικό δίπλωμα.
  • Στη Φινλανδία όλοι οι καθηγητές και οι διοικούντες έχουν κύρος, αξιοπρεπή μισθό και μεγάλη αίσθηση του καθήκοντος (είναι πολύ υπεύθυνοι). Απαιτείται μεταπτυχιακό για να μπορέσει κάποιος να μπει στο επάγγελμα και τα προγράμματα εκπαίδευσης δασκάλων είναι ανάμεσα στα πιο εκλεκτικά επαγγελματικά σχολεία στη χώρα. Αν ο δάσκαλος δεν είναι σωστός, είναι ευθύνη του διευθυντή να το παρατηρήσει και να το αντιμετωπίσει. 
  •  Ο κύριος οδηγός της φινλανδικής εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η ιδέα ότι κάθε παιδί πρέπει να έχει την ίδια ακριβώς ευκαιρία να μάθει, ανεξάρτητα από το οικογενειακό ιστορικό, εισόδημα, ή γεωγραφική προέλευση. Η εκπαίδευση λογίζεται  κυρίως και πάνω απ’ όλα όχι ως ένα τρόπος να παράγει σταρ επιδόσεων, αλλά ως ένα όργανο για να εξισορροπήσει την κοινωνική ανισότητα.
Τα στοιχεία αντλήθηκαν από το άρθρο 
“What Americans keep ignoring about Finland’s school success” της Anu Partanen

Eπιμόρφωση των Διευθυντών Σχολείων για την αξιολόγηση


Στις 30 Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί

Η επιμόρφωση των Δ/ντών σχολικών μονάδων για την αξιολόγηση είναι υποχρεωτική. Είναι διήμερη, συνολικής διάρκειας 12 ωρών, και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30-6-2014.
Αυτό υπογραμμίζει σε έγγραφό του το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και σημειώνει ότι στην   κατηγορία των στελεχών που ασκούν αξιολογικό έργο (διοικητική αξιολόγηση) δεν συμπεριλαμβάνονται οι Προϊσταμένες/νοι των Νηπιαγωγείων και των ολιγοθέσιων Δημοτικών σχολείων, δεδομένου ότι, για το εκπαιδευτικό προσωπικό των εν λόγω σχολικών μονάδων, τον ρόλο της διοικητικής αξιολόγησης τον έχουν οι Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 Επιμορφωτές των Δ/ντών σχολικών μονάδων στον Β΄ Κύκλο της επιμόρφωσης θα  είναι:
•    οι επιμορφωτές του Α΄ Κύκλου της Επιμόρφωσης στελεχών
•    οι Περιφερειακοί Δ/ντές
•    οι Δ/ντές Εκπ/σης ή/και
•    οι Σχολικοί Σύμβουλοι της αντίστοιχης Περιφέρειας οι οποίοι έχουν ασκήσει στο παρελθόν καθήκοντα σε θέση Δ/ντή (σχολικής μονάδας, Γραφείου Εκπ/σης κ.λπ.).
Το ΙΕΠ έδωσε προθεσμία για τον ορισμό των επιμορφωτών μέχρι χθες 5-5-2014 μετά από εισήγηση των δεκατριών Περιφερειακών Ομάδων Διοίκησης και έγκριση του Δ.Σ. του ΙΕΠ .

Περισσότερα εδώ

2 Μαΐου 2014

Συγκρίσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος με αντίστοιχα ευρωπαϊκά

Αναδεικνύονται τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ  που αφορούν στις διδακτικές ώρες ανά εκπαιδευτική βαθμίδα στην Ελλάδα, όπου φαίνεται ότι για παράδειγμα στο δημοτικό οι ετήσιες διδακτικές ώρες είναι  λιγότερες από 600 ώρες ενώ ο  μέσος όρος στις χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ είναι 782 ώρες και η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση ανάμεσά τους.
Αυτό όντως είναι ακριβές, όμως τα στοιχεία δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται μονόπλευρα κι όπως μας βολεύει. Στην παραπάνω γραφική παράσταση του eurostat, παρουσιάσεται η αναλογία του (ΑΕΠ) Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος σε σχέση με την έρευνα και την ανάπτυξη R & D- Research and Development*. Σε όλες τις χώρες που αναφέρονται τα στοιχεία αφορούν στο 2010 ενώ στην Ελλάδα το 2007 (σαφώς ήταν πολύ πιο δυσμενή το 2010). Αναδεικνύεται γλαφυρά το πολύ μικρό ποσοστό επένδυσης στη χώρας για έρευνα και ανάπτυξη που πολύ απέχει από την κόκκινη γραμμή της γραφικής παράστασης που αποτελεί τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό στόχο για το 2020. Χώρες όπως η Φιλανδία που συχνά αναφέρεται η αφήγησή της ως πρότυπο βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα. Δεν μπορούμε δηλαδή να χειριζόμαστε τα στοιχεία όπως θέλουμε.  Δεν αρκεί μια αύξηση του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου αλλά απαιτείται ένας ανάλογος σχεδιασμός και μια προσέγγιση που να προσιδιάζει στις ανάγκες και τις δυνατότητες της χώρας μας.



*Οι δείκτες για την Ε&Α και την Καινοτομία αποτελούν θεμελιώδη παράγοντα για το σχεδιασμό πολιτικών έρευνας και καινοτομίας και μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στη διαμόρφωση νέων αναπτυξιακών μοντέλων θέτοντας τη γνώση ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Π.Π.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι διδακτικές ώρες των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σχέση με τον μέσο όρο των μελών του ΟΟΣΑ -αν και τα στοιχεία δεν είναι πάντα συγκρίσιμα μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων- έχουν ως εξής: Στο δημοτικό: Λιγότερες από 600 ώρες. Ο μέσος όρος στις χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ είναι 782 ώρες και η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση ανάμεσά τους. Στο γυμνάσιο: Λιγότερες από 500 ώρες. Ο μέσος όσος είναι 704 ώρες και η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση. Στο λύκειο: Λίγο περισσότερες από 400 ώρες. Ο μέσος όρος είναι 658 ώρες και η Ελλάδα κατέχει την προτελευταία θέση.

Διαβάστε περισσότερα: ΟΟΣΑ – Πόσες ώρες διδάσκουν δάσκαλοι και καθηγητές | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Σύμφωνα με την έκθεση, οι διδακτικές ώρες των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σχέση με τον μέσο όρο των μελών του ΟΟΣΑ -αν και τα στοιχεία δεν είναι πάντα συγκρίσιμα μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων- έχουν ως εξής: Στο δημοτικό: Λιγότερες από 600 ώρες. Ο μέσος όρος στις χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ είναι 782 ώρες και η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση ανάμεσά τους. Στο γυμνάσιο: Λιγότερες από 500 ώρες. Ο μέσος όσος είναι 704 ώρες και η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση. Στο λύκειο: Λίγο περισσότερες από 400 ώρες. Ο μέσος όρος είναι 658 ώρες και η Ελλάδα κατέχει την προτελευταία θέση.

Διαβάστε περισσότερα: ΟΟΣΑ – Πόσες ώρες διδάσκουν δάσκαλοι και καθηγητές | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ