26 Ιουνίου 2014

Υπουργός Παιδείας: Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

 «Η αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι μια πολιτική νομοθετημένη, δεν ξέρω εάν εδώ ή εκεί η νομοθεσία έχει τις ευστοχότερες δυνατές, ή κάπως άστοχες ρυθμίσεις. Η αξιολόγηση όμως θα γίνει. Και είναι μια θέση την οποία χθες εκφράσαμε κατά τις προγραμματικές μας δηλώσεις. Η αξιολόγηση δεν φτάνει στον Φεβρουάριο του ’15, η αξιολόγηση στην Πρωτοβάθμια και στη Διοίκηση είναι τρέχουσα διαδικασία, τώρα. Η οποία έχει βασικά της στάδια τώρα, το θέρος και διευρύνεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς από το Σεπτέμβρη. Τώρα δηλαδή είμαστε στη φάση όπου επιμορφώνονται προκειμένου να κάνουν την αξιολόγηση και στη συνέχεια αξιολογούνται, τα στελέχη της εκπαίδευσης. Και μετά πάμε στους δασκάλους και τους καθηγητές.
        Αυτό το έχουμε συζητήσει με τις Ενώσεις και με τη ΔΟΕ και με την ΟΛΜΕ, έχουμε ακούσει τις αιτιάσεις τους για τις διατάξεις του νόμου που κρίνουν ότι είναι αντισυνταγματικές, που κρίνουν ότι δεν είναι σωστές, όμως τους έχουμε ζητήσει ένα άλλο πρότυπο αξιολόγησης το οποίο δεν μας έχει σταλεί.
        Συνεπώς υπάρχει μια καταγγελία εναντίον ενός –όπως ισχυρίζονται- κακού συστήματος, αλλά όχι μια πρόταση για κάποιο άλλο. Και μάλιστα μας ζητήθηκε να το αλλάξουμε, να καταργήσουμε αυτό που υπάρχει και να ανοίξουμε συζήτηση και απαντήσαμε πως δεν θα το κάνουμε.    Όποιος έχει οποιαδήποτε νομική αιτίαση για παραβίαση νόμου ή του Συντάγματος, μπορεί να πάει στα Δικαστήρια, στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Συνεπώς αυτή είναι μια διαδικασία που θα προχωρήσει. Ξέρω ότι υπάρχουν προβλήματα εδώ κι εκεί και κρούσματα βίας, αλλά ξέρω επίσης ότι πολλοί εκπαιδευτικοί επιθυμούν να αξιολογηθούν και πρώτοι. Δηλαδή ο αρμόδιος Υφυπουργός ο κ. Δεμερτζόπουλος με ενημέρωσε χτες και ενημερώσαμε και τους δημοσιογράφους ότι υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιδιώκουν την εφαρμογή του νόμου και θέλουν μάλιστα να αξιολογηθούν πρώτοι αυτοί. Προχωράμε κανονικά στην αξιολόγηση»
Πηγή: essos

25 Ιουνίου 2014

Διαγραφές, προγραφές κι αφορισμοί

Ο  Υψηλάντης καθησύχαζε με επιστολή του της 29ης Ιανουαρίου τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ότι "Ο μεν Πατριάρχης βιαζόμενος παρά της Πόρτας σας στέλλει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρτα, εσείς όμως να τα θεωρείτε ταύτα ως άκυρα, καθότι γίνονται με βία και δυναστείαν και άνευ θελήσεως του πατριάρχου». Πηγή : Wikipedia . H αρχή της ελληνικής επανάστασης συνοδεύτηκε από τους αναγκαστικούς αφορισμούς των επαναστατών από τον Πατριάρχη και 21 αρχιερείς του Πατριαρχείου σ' ένα σκεπτικό για τη σωτηρία του ελληνικού πληθυσμού της Πόλης.
Αυτή η θρησκευτική ποινή δεν είχε κανένα νόημα για τους ίδιους τους επαναστάτες μια που γνώριζαν -όπως αναδεικνύεται από τα λεγόμενα του Υψηλάντη- ότι ήταν  μια προσπάθεια επικοινωνιακής εκτόνωσης.
Αυτή τη χρονική περίοδο καταγράφονται αποφάσεις της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) καθώς διαφαίνεται ότι θέλουν να απειλήσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα γίνουν αξιολόγητές με την άμεση διαγραφή τους από τα αντίστοιχα σωματεία. Φαίνεται πως ο σκοταδισμός και  η ​​βίωση της απελπισίας αποτελούν εγκαθιδρυμένες συμπεριφορές από τη μεριά τους. Με αντεκδικήσεις δεν προχωράει η ζωή. Θέλουμε και αποζητούμε τις προτάσεις της ΔΟΕ για μια αξιολογική διαδικασία όπως χρόνια τώρα διεκδικούσαμε στα πλαίσια του κοινωνικού απολογισμού. Οι καιροί απαιτούν τη λογική της συνύπαρξης και των συνεργασιών κι όχι τη μόνιμη επωδό του ΟΧΙ σ' όλα. Οι απειλές δημιουργούν κεντρομόλες κι όχι φυγόκεντρες συμπεριφορές.. όμως δυστυχώς κάποιοι δεν το αντιλαμβάνονται. Δεν πειράζει άλλωστε άλλοι ωριμάζουν, άλλοι απλά μεγαλώνουν.
Παπαδόπουλος Πάρης


Πέρασε η πρόταση για διαγραφή των στελεχών της εκπαίδευσης που θα δεχθούν να γίνουν αξιολογητές

Διαβάστε περισσότερα: Γ.Σ. της ΔΟΕ – Πέρασε η πρόταση για διαγραφή των στελεχών της εκπαίδευσης που θα δεχθούν να γίνουν αξιολογητές | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Με 225 υπέρ 134 κατά και 23 λεύκα, πέρασε μετά η πρόταση που κατέθεσε το ΠΑΜΕ για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της Αξιολόγησης καθώς και η πρόταση για διαγραφή των στελεχών της εκπαίδευσης. (Περιφερειακών Διευθυντών, Σχολικών Συμβούλων και όσων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων δεχτούν να γίνουν αξιολογητές).

Διαβάστε περισσότερα: Γ.Σ. της ΔΟΕ – Πέρασε η πρόταση για διαγραφή των στελεχών της εκπαίδευσης που θα δεχθούν να γίνουν αξιολογητές | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

24 Ιουνίου 2014

Οι νέοι μισθοί στην Παιδεία και την Υγεία

Μικρές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς των εκπαιδευτικών, των καθηγητών πανεπιστημίων και των νοσηλευτών θα φέρει η εφαρμογή των ειδικών μισθολογίων στην Παιδεία και την Υγεία, σύμφωνα με σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που προβλέπει ριζικές αλλαγές στο σύστημα επιλογής προϊσταμένων θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που προβλέπει ριζικές αλλαγές στο σύστημα επιλογής προϊσταμένων θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα
Μικρές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, των καθηγητών πανεπιστημίου και των νοσηλευτών και αντίστοιχες μειώσεις στους βασικούς μισθούς των 204.414 υπαλλήλων δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης φέρνει το νέο μισθολόγιο σύμφωνα με σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών.
Σε μία προσπάθεια ανακατανομής του μισθολογικού κόστους που θα παραμείνει σταθερό στα 15,75 δισ. ευρώ η κυβέρνηση αναζητά τρόπους για τη δικαιότερη κατανομή των κονδυλίων με στόχο να επιτευχθεί η αρχή «αμοιβή ανάλογα με τα προσόντα, την προϋπηρεσία και τη θέση ευθύνης σε όλο το Δημόσιο».
Πηγή: in.gr

21 Ιουνίου 2014

Το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή

Tο τελικό Σχέδιο Νόμου του υπουργείου  Παιδείας για την «ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», το οποίο είναι έτοιμο προς κατάθεση-ενδεχομένως τη Δευτέρα- από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προς ψήφιση στη βουλή.
Για να ανοίξετε τον Σχέδιο Νόμου πατήστε εδώ
Για να ανοίξετε την αιτιολογική έκθεση πατήστε εδώ

20 Ιουνίου 2014

Στιγμές 2013-2014


Υποβολή Έκθεσης Γενικής Εκτίμησης ως τις 30 Ιουνίου

Tο «ΔΙΚΤΥΟ» του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ θα παραμείνει ανοιχτό μέχρι και τις 30 Ιουνίου για τη συμπλήρωση της ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης  και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η συμπλήρωση  της ετήσιας έκθεσης της ΑΕΕ, μπορεί να γίνεται και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: http://diktyo-aee.iep.edu.gr .

19 Ιουνίου 2014

Κατάρτιση ¨Εκθεσης Γενικής Εκτίμησης

http://atlantas.wikispaces.com/file/view/TOM%CE%9F%CE%A3%20%CE%99%CE%99%20%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F.pdf/514496402/TOM%CE%9F%CE%A3%20%CE%99%CE%99%20%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F.pdf
Επειδή σε κάποιες Σχολικές Μονάδες αναδεικνύονται δυσκολίες επίτευξης συναίνεσης μέσα στο Σύλλογο Διδασκόντων για την κατάρτιση της Έκθεσης Γενικής Εκτίμησης, παραθέτω τις αντίστοιχες οδηγίες από το υλικό της ΑΕΕ: Τόμος ΙΙ -Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα- σελίδα 14:

Η διαβούλευση βασίζεται στην οργανωμένη συζήτηση των συμμετεχόντων σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο. Κάθε συμμετέχων εκτιμά προσωπικά την κατάσταση του σχολείου στους επιμέρους τομείς ποιότητας και καταθέτει την άποψή του αιτιολογημένη. Τα μέλη κάθε ομάδας συνέρχονται σε συνεδρίες (μία ή δύο το πολύ συνεδρίες) και παραθέτουν τις απόψεις τους για την κατάσταση και τη λειτουργία του σχολείου σε κάθε έναν από τους τομείς του εκπαιδευτικού έργου. Μέσα από τον διάλογο και τη διαπραγμάτευση όλων των θέσεων και των απόψεων που δια-τυπώνονται, τα μέλη της ομάδας επιχειρούν να καταλήξουν σε ένα αποτέλεσμα για κάθε τομέα ποιότητας που θα έχει την αποδοχή όλων των συμμετεχόντων. Για τη διαμόρφωση της κοινώς αποδεκτής θέσης για την εικόνα του σχολείου είναι σημαντικό να εκτιμηθούν από τους συμμετέχοντες τα στοιχεία που είναι άμεσα διαθέσιμα στη σχολική μονάδα (από το αρχείο της, από στατιστικά δεδομένα κ.λπ.), σχετικά με την κατάσταση και τη λειτουργία της. Η αξία της διαδικασίας έγκειται στην ποιότητα του διαλόγου, στην παρουσίαση και την αξιοποίηση των διαθέσιμων στοιχείων καθώς και στη χρήση των τεκμηριωμένων επιχειρημάτων.
Η εργασία συμπληρώνεται με την καταγραφή της κοινώς αποδεκτής θέσης της ομάδας σχετικά με τη γενική εικόνα του σχολείου σε κάθε δείκτη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και με την ανάδειξη των δεικτών που θεωρούνται περισσότερο επιτυχείς ή προβληματικοί για το σχολείο. Ταυτόχρονα, ορίζονται και οι δείκτες για τους οποίους κρίνεται απαραίτητη συστηματικότερη διερεύνηση.
Σε συνάντηση της ολομέλειας παρουσιάζονται και συζητούνται τα αποτελέσματα, στα οποία κατέληξαν οι ομάδες εργασίας. Γίνεται σύνθεση συμπερασμάτων και η σχολική μονάδα διαμορφώνει και καταγράφει μια ενιαία θέση για τη γενική εικόνα του σχολείου, επισημαίνοντας ιδιαίτερα τα σημεία υπεροχής και τις αδυναμίες του. Στην περίπτωση που δεν επιτευχθεί συναίνεση για την κατάσταση του σχολείου ως προς κάποιον τομέα, καταγράφονται τα δύο 'πλειοψηφικά' αποτελέσματα στο πλαίσιο της ομάδας.

Σεμινάριο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς


Υλοποιήθηκε σήμερα το σεμινάριο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς μέσω βιωματικών εργαστηρίων με επιμορφωτές/τριες τη Σχολική Σύμβουλο Κα Μαρτίδου Ραχήλ, την Ψυχολόγο Κα Αλμαλιώτη Κέλλυ και τους Σχολικούς Συμβούλους Κους Κελεσίδη Ευάγγελο & Μπότσα Γεώργιο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την πραγματικά ζεστή φιλοξενία το προσωπικό και τη διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, όπως και όλους τους/τις συναδέλφους που συμμετείχαν στη επιμορφωτική ημερίδα και παράλληλα να τους/τις ευχηθώ Καλό Καλοκαίρι!!

Παπαδόπουλος Πάρης

















18 Ιουνίου 2014

Σεμινάριο στη Χαλκιδική

Ευχαριστώ τους/τις συναδέλφους για το κλίμα συνεργασίας και τη φιλόξενη διάθεση που αναπτύχθηκε στο σεμινάριο στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Μουδανιών κι οργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος Κος Κελεσίδης.
Π.Π.





16 Ιουνίου 2014

Για τις 11 Σεπτεμβρίου το άνοιγμα των σχολείων

Στις 11 και όχι στις 8 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει τελικά το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, αφού ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος επανεξετάζει συνολικά τις αποφάσεις του προκατόχου του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου.
Ο νέος υπουργός δεν συμφωνεί με τους πειραματισμούς των τελευταίων μηνών στο θέμα της έναρξης. Κι αυτό διότι δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη αποσπάσεις και μεταθέσεις καθηγητών ώστε να ξεκινήσει νωρίτερα το σχολικό έτος, ενώ στη χώρα μας οι μαθητές και οι οικογένειές τους δεν έχουν θεσμοθετημένες χειμερινές διακοπές όπως σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Οπως μάλιστα δήλωσε τη Δευτέρα στον ραδιοσταθμό Aλφα 98,9, αν και δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση σχετικά με το ποια ημέρα θα ξεκινήσει το σχολικό έτος τον προσεχή Σεπτέμβριο, «νομίζω λογικότερο είναι να μείνουμε στα περσινά ημερολογιακά όρια. Θα ανοίξουν δηλαδή, τα σχολεία όπως πέρσι και πρόπερσι, διότι θέλουμε να προλάβουμε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες μεταθέσεων, αποσπάσεων, αναπληρώσεων δασκάλων και καθηγητών».
Παράλληλα, όπως αναφέρει το Βήμα, ο νέος υπουργός δεν υπογράφει την απόφαση για κατάργηση των δύο αργιών στα σχολεία, του Αγίου Ιωάννη (7 Ιανουαρίου) και των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου).
Τέλος, ο Ανδρέας Λοβέρδος επανεξετάζει συνολικά και το περιεχόμενο της Τράπεζας Θεμάτων στην Α' Λυκείου για την οποία υπήρξαν εφέτος πολλά παράπονα.
Πηγή: tanea.gr

Σαρωτικές αλλαγές στο μισθολόγιο-Eπιστρέφει το «μισό δώρο» στο Δημόσιο

Θεσμοθέτηση Ενιαίου Μισθολογίου, σύνδεση μισθού - παραγωγικότητας και μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας είναι οι τρεις μεταρρυθμίσεις του υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που αλλάζουν συθέμελα τη λειτουργία του Δημοσίου.

Eπιστρέφει το «μισό δώρο» στο Δημόσιο
Σαρωτικές αλλαγές στο κράτος προετοιμάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αφού από το 2015 θα αλλάξουν όλα στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, στις μετατάξεις αλλά και στην αξιολόγηση του προσωπικού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Υπουργικού Συμβουλίου έδωσε έμφαση στην επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο. Μία από τις βασικές αλλαγές θα είναι η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα που σηματοδοτεί την επαναφορά του 13ου μισθού ως ετήσιου μπόνους μόνο για τους παραγωγικούς υπαλλήλους.
Πηγή: ethnos.gr

15 Ιουνίου 2014

Xρονοδιάγραμμα των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών

Α.  Ως τις 18 Ιούνη αναμένεται να εκδοθεί η εγκύκλιος των αποσπάσεων  οι οποίες φυσικά θα πραγματοποιηθούν μετά τις μεταθέσεις.
Β. Σχετικά με τις μεταθέσεις αναμένεται η εγκύκλιος υπολογισμού  κενών και πλεονασμάτων η οποία πέρσι είχε εκδοθεί στις 23 Μαΐου. Μετά την έκδοση της εγκυκλίου θα συνταχθούν οι πίνακες κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή μετάθεσης, για να ολοκληρωθούν οι μεταθέσεις.
Γ. Αρχικά θα εξεταστούν οι μεταθέσεις της Ειδικής Αγωγής (253). Η επεξεργασία των αιτήσεων φαίνεται πως θα ολοκληρωθεί στο διάστημα 5-10 Ιουλίου και στη συνέχεια θα γίνουν οι όποιες μεταθέσεις.
Δ. Στη συνέχεια θα εξεταστούν οι αιτήσεις για τα μουσικά (595), καλλιτεχνικά (131) και διαπολιτισμικά σχολεία (109).
Ε. Τέλος θα εξεταστούν οι Γενικές μεταθέσεις (8701). Με τα σημερινά δεδομένα εκτιμώ ότι  οι μεταθέσεις δεν μπορούν να ολοκληρωθούν πριν τις 15-20 Ιουλίου.
Ζ. Δεν υπάρχει κάτι νεώτερο για τους μόνιμους διορισμούς, αφού δεν έχει καθοριστεί η κατανομή των οργανικών θέσεων για τη σχολ. χρονιά 2014-2015. Το ίδιο ισχύει και για την εγκύκλιο αναπληρωτών.
Η. Για τις αποσπάσεις θα καταβληθεί προσπάθεια να έχουν ολοκληρωθεί στις 30 Αυγούστου.
Πηγή: esos

14 Ιουνίου 2014

Ενέργειες Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014-2015»



Η Διεύθυνση Σπουδών Α/θμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. προκειμένου οι σχολικές μονάδες της Α/θμιας Εκπαίδευσης όλης της Χώρας, να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο και τις δράσεις για το σχολικό έτος 2014-2015,  με την παρούσα εγκύκλιο θέτει υπόψη των Στελεχών της Εκπαίδευσης   και των Συλλόγων Διδασκόντων, θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία......

Κατανομή τμημάτων

Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την οργάνωση των μεθοδολογικών-παιδαγωγικών ενεργειών τους, η κατανομή των τμημάτων των τάξεων για το επόμενο διδακτικό έτος γίνεται κατά κύριο λόγο, όπου είναι δυνατόν και εφόσον δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου μετά από εισήγηση του Δ/ντή του σχολείου και απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό προβλέπεται στις Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006,  (ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β΄) και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006,(ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β΄) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών-Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σύμφωνα με την με αριθμ. Φ.12/622/129803/Γ1/16-9-2013 (ΦΕΚ 2451,τ.Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση δύναται, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και των νηπίων στα νηπιαγωγεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό, όπως αυτή ορίζεται στις με αριθμ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507, τ.Β΄/13-10-2006) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.
Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ειδικά αιτιολογημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τάξης από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας συνεχόμενης ή μη.
Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, δύναται ο Σύλλογος Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας,  να αποφασίζει διαφορετικά,  λαμβάνοντας υπόψη περιπτώσεις ιδιαίτερα ευαίσθητες,   με γνώμονα πάντα τις ανάγκες των μαθητών, όχι όμως πέραν της διετίας, συνεχόμενης ή μη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση του οικείου Σχολικού Συμβούλου.

Ωράριο εκπαιδευτικών 

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών και υποδιευθυντών, θα πρέπει να εφαρμόζουν και να τηρούν το προβλεπόμενο, από το άρθρο 9 του Νόμου 2517,(ΦΕΚ 160/1997, τ.Α’), διδακτικό τους ωράριο.

Αυτό σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζει τη σχετική διάταξη του νόμου 1566/85 (ΦΕΚ 167/1985, τ.Α’), άρθρο 13, παρ.8, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.
Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων μπορούν να αναλαμβάνουν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και Καλλιτεχνικών θεμάτων σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις  με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος σχετικά από άλλον εκπαιδευτικό και   υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες για την σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρχει πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, στην οποία θα αναφέρονται επακριβώς οι λόγοι που ανατίθεται κάποιο  πρόγραμμα στον Δ/ντή. Η απόφαση αυτή θα εγκρίνεται υποχρεωτικά από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο. Επιπλέον μπορούν να αναλαμβάνουν την Πρωινή Ζώνη του ολοήμερου προγράμματος, μόνον εφόσον δεν υπάρχει  εκδήλωση ενδιαφέροντος σχετικά από άλλον εκπαιδευτικό και δε δημιουργείται πρόβλημα στη διεύθυνση του Σχολείου.
Επισημαίνεται ότι οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο  εντός του προβλεπόμενου 6ώρου (08:00-14:00/10:15-16:15). Σε περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες εκπαιδευτικών ΠΕ70, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του ολοήμερου προγράμματος και στη συνέχεια για την κάλυψη αναγκών συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου, μετά από σχετική εισήγηση και απόφαση των αρμόδιων οργάνων.
Η συμπλήρωση του ωραρίου σε προγράμματα ολοήμερου σχολείου  δύναται να γίνει και από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Η εφημερία-επιτήρηση των μαθητών πραγματοποιείται σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161/1998, τ.Α΄),  τις με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139/2006, τ.Β΄), Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011 (ΦΕΚ 1327/2011, τ.Β’) και Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340/2002, τ.Β΄)  Υπουργικές Αποφάσεις και τη με αριθμ. πρωτ. Φ.350/12/59201/Δ1/7-5-2008 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου αναλαμβάνοντας την ενισχυτική διδασκαλία. Η ανωτέρω απασχόληση καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Π.Ε.  ....
 Εγκύκλιος εδώ

13 Ιουνίου 2014

Διαγωνισμός ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών

Η Microsoft Ελλάς και τo European Schoolnet   ανακοίνωσαν τη συμμετοχή της χώρας μας στο European Kodu Kup, ένα νέο σχολικό διαγωνισμό που θα ενθαρρύνει τους μαθητές να σχεδιάσουν παιχνίδια και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό / κωδικοποίηση με έναν ευχάριστο και ελκυστικό τρόπο. Το Kodu Kup Europe υπογραμμίζει τον ρόλο που διαδραματίζει η εκμάθηση  μέσα από το παιχνίδι ( -game- based learning-) στην ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων, της συνεργασίας και της καινοτόμου σκέψης, για τους νέους Ευρωπαίους.
Στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας e-Skills for Jobs 2014 και έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ.
Οι μαθητές θα κληθούν να αναπτύξουν τα δικά τους παιχνίδια δουλεύοντας σε ομάδες και μαθαίνοντας πώς να δημιουργούν φανταστικούς κόσμους, μοντέλα και προσομοιώσεις. Οι φιναλίστ από κάθε χώρα θα προσκληθούν στο Coding Camp στις Βρυξέλες τον Οκτώβρη του 2014, το οποίο θα λάβει χώρα στο Innovation Center της Microsoft  κατά τη διάρκεια του European Coding Week.
Τι αφορά ο διαγωνισμός;
•    Το πρώτο Kodu Kup Europe περιλαμβάνει 8 χώρες: Το Βέλγιο, την Εσθονία, τη Φινλανδία, την Ελλάδα, τη Λιθουανία, τη Νορβηγία, τη Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
•    Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμμετέχουν ως ομάδες με έως και 4 μέλη
•    Η ομαδική εργασία είναι το κλειδί για τη διαδικασία ανάπτυξης του παιχνιδιού, μέσα από τη δημιουργία τοπίων, σεναρίου, χαρακτήρων, σε κάθε πτυχή του γενικού σχεδιασμού.
•    Όλα τα μέλη των ομάδων πρέπει να είναι στην ηλικιακή ομάδα των 6 έως και 16 ετών.
•    Θα υπάρξουν 2 γύροι αξιολόγησης: στο τέλος Σεπτεμβρίου 2014 θα προκριθεί 1 φιναλίστ ανά χώρα, που επιλέγεται από μια εθνική επιτροπή ( Microsoft + εκπρόσωπος εκπαιδευτικών ) με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης . Οι φιναλίστ κάθε χώρας θα ανακοινωθούν μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2014 και θα συμμετέχουν στη δεύτερη φάση , από όπου στη συνέχεια θα προκύψει ο νικητής και ο επιλαχών του διαγωνισμού. 
Τι είναι το Kodu;
•    Το Kodu είναι μια οπτική προγραμματιστική γλώσσα φτιαγμένη ειδικά για τη δημιουργία παιχνιδιών. Είναι σχεδιασμένη να είναι προσβάσιμη  σε παιδιά άνω των 6 ετών, και ευχάριστη για τον καθένα.
•    Ανεπτυγμένο από το ερευνητικό τμήμα της Microsoft, Microsoft Research, το Kodu λειτουργεί σε PC και Xbox, επιτρέποντας τη γρήγορη σχεδιαστική δημιουργία. Το Kodu είναι διαθέσιμο δωρεάν.
•    Το Kodu είναι εύκολο στη χρήση και οπτικά ελκυστικό, ειδικά για μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
•    H σύνταξη του κώδικα που χρησιμοποιείται είναι απλή και ενστικτώδης, επιτρέπει όμως παράλληλα έναν υψηλό βαθμό υπολογιστικής σκέψης και βασικές αρχές προγραμματισμού.
•    Το Kodu ενσωματώνεται εύκολα σε κάθε πρόγραμμα μαθημάτων, και ιδιαίτερα με την αριθμητική και τη γραφή , καθώς και τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά  και τη γεωγραφία.
•    Υπάρχει μεγάλη υποστήριξη μέσω πόρων και online κοινοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των www.kodugamelab.com  www.pil-network.com www.planetkodu.com
•    Το Kodu είναι ένα σπουδαίο ξεκίνημα για την πληροφορική. Και μια νέα ευρωπαϊκή περιπέτεια με το Kodu Kup Europe.
Η Microsoft  Ελλάς  θα ήθελε  να ενθαρρύνει κάθε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό με τους μαθητές του να συμμετάσχει και να αντιμετωπίσει την πρόκληση!
Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2014. Περισσότερες πληροφορίες  διαθέσιμες στο www.kodukup-europe.org
Επίσης μπορείτε να ακολουθήστε το #kodukup_eu για ενημερώσεις και νέα.