30 Σεπτεμβρίου 2014

Θεματικό Δίκτυο

Ξεκινήσαμε το θεματικό δίκτυο ασφάλειας στο διαδίκτυο με τη συνεργασία των  συναδέλφων σχολικών συμβούλων Παρασκευά Απόστολου, Εφόπουλου Βασίλη, Ζαχαρία Μανουσαρίδη και Σπύρου Παπαδάκη και με την πολύ μεγάλη ανταπόκριση από τις σχολικές μονάδες ευθύνης μας. Το θεματικό δίκτυο φιλοδοξούμε να αποτελέσει πλατφόρμα υλοποίησης πολλών εκπαιδευτικών δράσεων. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς & Χαλκιδικής.
Π.Π.

27 Σεπτεμβρίου 2014

Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος : Η εφαρμογή Cyberkids ξεκινάει στα σχολεια για την προστασία των παιδιών

Η σελίδα Safer-Internet.Gr ξεκίνησε 2/2013 και είναι μια ιδιωτική πρωτοβουλία με μοναδικό σκοπό την σωστή ενημέρωση των γονέων , παιδιών και εφήβων με άρθρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο καθώς και η ενημέρωση για τις απάτες και τα ψέματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο .Στόχοι της σελίδας είναι : Η προστασία – ενημέρωση των ανήλικων χρηστών του Διαδικτύου από ακατάλληλο ή επιβλαβές για αυτούς περιεχόμενο που κυκλοφορεί και ειδικότερα στα κοινωνικά δίκτυα , Η ενημέρωση των γονέων για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευθούν αλλά και να προστατεύσουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους από τους κινδύνους που εγκυμονούν από τη μη ορθή χρήση των διαδραστικών τεχνολογιών, όπως είναι το Διαδίκτυο ή το κινητό τηλέφωνο , Η ενημέρωση των χρηστών για τα ψέματα – απάτες – αλυσιδωτά μηνύματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο , Η βοήθεια των χρηστών πάνω σε διαδικτυακά θέματα . Εάν λοιπόν σας ενδιαφέρουν τα παραπάνω και θέλετε να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας για την ασφάλεια σας στο ιντερνετ , τις απάτες και τα ψέματα του ίντερνετ, γρήγορα και εύκολα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο facebook πατώντας ΕΔΩ και ενισχύστε μας πατώντας Like (μου αρέσει) ή μπείτε στην ομάδα μας πατώντας ΕΔΩ ή ακόμα και αίτημα φιλίας στο προφίλ στο Facebook πατώντας ΕΔΩ . Συμβάλουμε όλοι στην ενημέρωση των συνανθρώπων μας κοινοποιωντας τα άρθρα  , μαθαίνουμε  για τα ψέματα και τις απάτες στο ίντερνετ , μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε σωστά το διαδίκτυο , προστατεύουμε τα παιδιά μας και εμάς  . Η προστασία των χρηστών αποτελεί κοινή ευθύνη. Η χρήση των καλύτερων τεχνολογιών και τεχνικών ασφαλείας είναι προς όφελος όλων μας

26 Σεπτεμβρίου 2014

Λειτουργία Σχολικών Μονάδων Α/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015

Σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ. : Φ.3/528/ 137969/Γ1 02-09-2014 .. με το άρθρο 2, παρ. 2 της με αρ. 30972/Γ1/5.3.13 (ΦΕΚ 614, τ. β΄/2013) Υ. Α., «Κάθε σχολική μονάδα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους, προγραμματίζει τις δραστηριότητες του σχολικού έτους και καταρτίζει ειδικά προγράμματα δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων και αδυναμιών και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου».
Οι σχολικές μονάδες θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά τον Προγραμματισμό του σχ. έτους 2014-15 στο Δίκτυο της ΑΕΕ, μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, μετά από σχετικές οδηγίες που θα αποσταλούν άμεσα.


Η αντίστοιχη φόρμα στο παρατηρητήριο έχει ανοίξει για την εισαγωγή του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας. Όμως αποστάλθηκε ήδη εμπλουτισμένη εγκύκλιος που θα είναι στις σχολικές μονάδες από Δευτέρα 29/09/2104 όπου αναφέρεται ότι μόνο για φέτος ο αντίστοιχος προγραμματισμός θα συμπληρωθεί ως 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ.  Άλλος προγραμματισμός δε θα αποσταλλεί στον Σχολικό Σύμβουλο, όμως προσοχή: η κατάρτιση του προγραμματισμού πρέπει να υπάρχει και στο αντίστοιχο πρακτικό του σχολείου (και θα υπογράφουν οι συνάδελφοι) όπου επειδή θα είναι εκτενής καθώς θα είναι ετήσιος μπορεί να εκτυπωθεί από την πλατφόρμα και να επικολληθεί στο βιβλίο του πρακτικού.
Π.Π.

19 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

http://www.ivepe.gr/images/pdf/NEON_ekpaideusi_mesa_apo_tin_texni.pdf

Μια πολύ σημαντική συνεργασία ξεκίνησε μεταξύ της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.), του ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ, εκπαιδευτικού βραχίονα του ΣΕΒ και του Πολιτιστικού και Αναπτυξιακού Οργανισμού ΝΕΟΝ, του Δ. Δασκαλόπουλου.
Σκοπός της εκπαιδευτικής αυτής συνεργασίας είναι να αξιοποιηθεί η τέχνη ως εργαλείο εκπαίδευσης με στόχο τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Πρόκειται για εκπαίδευση εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διδασκόντων σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και εκπαιδευτών ενηλίκων, ώστε εν συνεχεία αυτοί να εφαρμόσουν τον καινοτόμο αυτό τρόπο διδασκαλίας στους μαθητές τους, παιδιά ή ενηλίκους.

Το πρόγραμμα, που προσφέρεται δωρεάν, χρησιμοποιεί τη μέθοδο «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Τέχνη», την οποία διαμόρφωσε ο Αλέξης Κόκκος.

Πρόταση ταινίας

Begin Again (II) (2013)

A chance encounter between a disgraced music-business executive and a young singer-songwriter new to Manhattan turns into a promising collaboration between the two talents.

Director:

Writer:

Stars:
, , |  

Καταπληκτική ταινία με εξαιρετικό sountrack από τους maroon 5. 

Στις 5 Νοεμβρίου οι εκλογές για τους Αιρετούς των ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ-Μια ημέρα άδεια στους ψηφοφόρους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
1. Οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών μελών των ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ θα διεξαχθούν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014.
2. α. Δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι τακτικοί εκπαιδευτικοί (διορισμένοι σε μόνιμες θέσεις) της δημόσιας Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά περίπτωση, καθώς και οι προσωρινοί αναπληρωτές.
β. Δικαίωμα του εκλέγεσθαι έχουν μόνο οι κατά τα ανωτέρω τακτικοί εκπαιδευτικοί, πλην αυτών που τελούν σε αυτοδίκαιη κατάσταση αργίας και των υπηρετούντων σχολικών συμβούλων.
γ. Στην εφορευτική επιτροπή κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ψηφίζουν οι εκπαιδευτικοί της ίδιας βαθμίδας (τακτικοί ή αναπληρωτές), οι οποίοι υπηρετούν είτε οργανικά είτε με απόσπαση σε σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (σχολεία Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Δεύτερης Ευκαιρίας, κλπ.).
δ. Οι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι εκτός σχολικών μονάδων (Κ.Υ., Πανεπιστήμια, ΙΕΠ, κλπ.), καθώς και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό, εγγράφονται στους καταλόγους εκλογέων της οργανικής τους θέσης και ψηφίζουν ενώπιον της οικείας εφορευτικής επιτροπής (Αριθμ. 3389/4-11-2008 άποψη του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Παιδείας). Οι απουσιάζοντες με άδεια κάθε μορφής ψηφίζουν στην περιοχή της οργανικής τους θέσης.
ε. Εκπαιδευτικοί που κατέχουν θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε υπηρεσίες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ψηφίζουν στις Εφορευτικές Επιτροπές των περιοχών όπου υπηρετούν (όπως είχε γίνει και στις αντίστοιχες αρχαιρεσίες του 2012).
στ. Εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα συμπεριληφθούν στους εκλογικούς καταλόγους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αντίστροφα.

Πέντε δεσμεύσεις του υπ. Παιδείας στους Διευθυντές Εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 Ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος στη συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.Ε.), δεσμεύτηκε για τα εξής πέντε θέματα:
1ον Στην επίλυση του θέματος της πρόσληψης των αναπληρωτών  ώστε να μη χαθεί καμία ημέρα για κανένα αναπληρωτή που επιλέγει να εργαστεί.
2ον Στη μεταφορά αρμοδιοτήτων στα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ
3ον Στις αναγκαίες αλλαγές του υπαλληλικού κώδικα, μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Διοικητικής μεταρρύθμισης
4ον Στη νομοθετική ρύθμιση για το βαθμό Α΄ των Διευθυντών Εκπαίδευσης που δεν τον κατέχουν  και
5ον Στην απεμπλοκή της αξιολόγησης από αριθμητικούς υπολογισμούς με δέκατα και εκατοστά, με την προσμέτρηση στη διαδικασία των επικείμενων επιλογών στελεχών μόνο των ποιοτικών χαρακτηρισμών αυτής .
Όπως ανακοινώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης, τα θέματα που συζητήθηκαν, είναι τα πιο κάτω:  
1ον  Ουσιαστική και θεσμική εκπροσώπηση της Ένωσης στις ομάδες εργασίας που θα επεξεργαστούν, θα διαμορφώσουν και θα προτείνουν τις αναγκαίες αλλαγές στη δομή της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
2ον Χρηματοδότηση και νέο οργανόγραμμα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (σύσταση οπωσδήποτε νομικού τμήματος) για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους
3ον Αλλαγή του πειθαρχικού κώδικα σε ότι αφορά την απρεπή και ανάρμοστη συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας.
4ον Αλλαγή του δεσμευτικού τρόπου καταχώρισης των αναπληρωτών στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» σε σχέση με την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στις Διευθύνσεις, ώστε να εξασφαλίζεται το ενιαίο ως προς το χρόνο της πρόσληψής τους.
5ον Μεταφορά αρμοδιοτήτων στα  ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε θέματα που αφορούν υπηρεσιακές μεταβολές  (απαλλαγές από τα καθήκοντα Υποδιευθυντών, Διευθυντών, άδειες άνευ αποδοχών, κλπ. )
6ον  Άμεση ρύθμιση του βαθμού Α΄ για τους  Διευθυντές Εκπαίδευσης που δεν τον κατέχουν.
7ον  Τέλος σχετικά με το κριτήριο της έκθεσης αξιολόγησης στις επικείμενες επιλογές στελεχών τέθηκε το θέμα της προσμέτρησης μόνο της ποιοτικής αξιολόγησης και σε καμιά περίπτωση  της αριθμητικής.
Η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης αναφέρει στην ανακοίνωση πως η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα και ολοκληρώθηκε με  τη δέσμευση του υπουργού ότι όλα τα θέματα θα δρομολογηθούν αμέσως μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών και τις μετεγγραφές των φοιτητών.

10 Σεπτεμβρίου 2014

16ο Φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντομίμας του Κιλκίς

http://www.kilkis-festival.gr/festival/

Φέτος το Φεστιβάλ ορίζεται επίσημα από 01 Οκτωβρίου έως 14 Οκτωβρίου με συμμετοχές απ' όλο τον Κόσμο...

ο 16ο Φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντομίμας του Κιλκίς είναι:

Σε αριθμούς:
14 μέρες
29 Θίασοι
150 καλλιτέχνες και καλεσμένοι στην διάρκεια του φεστιβάλ.
12 χώρες προέλευσης των καλεσμένων
31 διαφορετικά θεατρικά έργα
84 προγραμματισμένες παραστάσεις
25 Ερασιτεχνικοί - νεανικοί  θίασοι & καλλιτέχνες στην “6η Συνάντηση των Νέων Ελλήνων Κουκλοπαικτών” από όλη την Ελλάδα
25 παραστάσεις στην “6η Συνάντηση των Νέων Ελλήνων Κουκλοπαικτών”
1 διεθνές εργαστήριο κοινωνικού θεάτρου για εφήβους.
2 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς.
3 σεμινάριο για κουκλοπαίκτες.
10 εργαστήρια στα δημοτικά σχολεία του Κιλκίς
10 εργαστήρια στα γυμνάσια και λύκεια του Κιλκίς
1 ημερίδα για το κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση με 7 ομιλητές.
2 Θεματικές εκθέσεις για την τέχνη του θεάτρου με αντικείμενα.
Το πρώτο σεμινάριο για την επιμόρφωση του «Κλόουν γιατρός»
Και πολλές ομιλίες και παρουσιάσεις για την τέχνη και την επιστήμη του κουκλοθεάτρου και της παντομίμας. Περισσότερα

 

5 Σεπτεμβρίου 2014

Ανακοίνωση αποτελέσματος αξιολόγησης Σχολικών Συμβούλων

Ανακοινώθηκαν στην αντίστοιχη πλατφόρμα του IEΠ τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των Σχολικών Συμβούλων.

Ένα δίωρο τον μήνα κι εκτός εργασιακού ωραρίου θα συνεδριάζουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει στα χέρια του ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος:
Α. Καθιερώνεται ένα τουλάχιστον  δίωρο ανά μήνα (μετά το πέρας των μαθημάτων και εκτός του προβλεπομένου από τις ισχύουσες διατάξεις υποχρεωτικού εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών) για συνεδριάσεις κάθε Συλλόγου Διδασκόντων για οποιοδήποτε θέμα . για επιμορφωτικές συναντήσεις με τους Σχολικούς  Συμβούλους καθώς και για ενημέρωση των γονέων
Β. Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας Ομίλων και Κοινωνικού Φροντιστηρίου ανά Σχολική Μονάδα ή  « Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».
Γ. Καθιερώνεται ο «Κανονισμός λειτουργίας Σχολικής Μονάδας που θα  συγκροτείται από το σύνολο των προϋποθέσεων, των όρων της αποστολής του σχολείου, για την αποτελεσματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών του δράσεων.
Δ. Δίνεται η δυνατότητα σε επίπεδο  « Ενότητας των Σχολικών Μονάδων», προγραμμάτων ενδοσχολικής –διασχολικής επιμόρφωσης με αξιοποίηση του θεσμού του Μέντορα για ενίσχυση με ειδικούς, οι οποίοι θα καλύπτουν όλα τα σχολεία της ενότητας (π.χ. ψυχολόγου, κοινωνικούς λειτουργούς κ.α) σε θέματα Αγωγής Υγείας.

Ο σχεδιασμός του υπουργείου για την αξιολόγηση και την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση που έχει στα χέρια του ο Α. Λοβέρδος, των εκπαιδευτικών:
Α. Η αξιολόγηση των 12.000 περίπου Διευθυντών των σχολείων  και των περίπου 120.000 εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2015.
Β. Τον Ιούλιο του 2015 θα γίνει η επιλογή των νέων στελεχών εκπαίδευσης, όπου θα συνυπολογιστούν στα κριτήρια  και το αποτέλεσμα της αξιολόγησης για τον κάθε υποψήφιο.

Έκδοση Ψηφιακής Υπογραφής

Αφορά σταδιακά όλα τα στελέχη εκπαίδευσης.
http://www.ermis.gov.gr/portal/page/portal/ermis/User
Απαιτείται εγγραφή και μετά από 24 ώρες σου αποστέλλεται κωδικός και η συνέχεια στα ΚΕΠ

3 Σεπτεμβρίου 2014

Τη γνώμη της Νομικής Υπηρεσίας για το Πειθαρχικό των εκπαιδευτικών ζήτησε ο υπ. Παιδείας (Σχετικά με το να τίθενται σε αργία)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
  Πρέπει να δούμε λιγάκι το πειθαρχικό των εκπαιδευτικών. Είναι απολύτως αναγκαίο να το κάνουμε αυτό. Εδώ και ενάμιση, περίπου, μήνα έχω αναθέσει σε δύο νομικούς συμβούλους στο Υπουργείο να επιχειρήσουν τη διάκριση εκείνων των πειθαρχικών αδικημάτων, που καλά κάνουν και θέτουν το δημόσιο υπάλληλο σε αργία, και εκείνων που αδίκως οδηγούν σε θέση σε αργία.
Αυτό είπε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, ύστερα από παρέμβαση του Βουλευτή Γ. Αμαναρίδη κι εξήγησε:
Α. Άλλο είναι ένας φίλερις άνθρωπος, που κάθε μέρα τσακώνεται στο χώρο της δουλειάς του με τους μαθητές του ή στο δρόμο, και άλλο ένας που είπε μία κουβέντα επειδή καθυβρίστηκε. Και οι δύο έχουν την ίδια μεταχείριση.
Β.Πρέπει να βάλουμε μία τομή. Δεν είναι εύκολη νομική δουλειά. Είναι πολύ δύσκολη νομική δουλειά. Πρέπει, όμως, να τη φέρουμε σε πέρας και όχι αργά. Σε ένα, δηλαδή, από τα επόμενα –ή στο επόμενο ή στο μεθεπόμενο- σχέδια νόμου πρέπει αυτό να το έχουμε τελειώσει. Έχετε απόλυτο δίκιο. Είστε εκπαιδευτικός και το ξέρετε αυτό.

1 Σεπτεμβρίου 2014

Άρθρα για το φάκελο εργασιών μαθητή (portfolios & e-portfolios)

Στη διεθνή βιβλιογραφία ο ορισμός που χρησιμοποιείται για τον φάκελο εργασιών μαθητή (ΦΕΜ-portfolios) προέρχεται από τους Arter & Spandel (1992). Ωστόσο στην προσπάθεια απόδοσης του όρου στα ελληνικά έχουν χρησιμοποιηθεί πλήθος εκφράσεων όπως: Φάκελος, Φάκελος υλικού, Φάκελος εργασιών μαθητή και Portfolios.
Οι Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας (2004) προσαρμόζοντας τον ορισμό αναφέρουν ότι: «Ο Φάκελος Εργασιών του Μαθητή (portfolio) αποτελεί συλλογή των έργων ενός μαθητή, τα οποία έχουν επιλεγεί με τη συναίνεσή του και με βάση συγκεκριμένο στόχο. Τα έργα αυτά αποτελούν τεκμήρια για την προσπάθεια, την πρόοδο και την επίδοση του μαθητή σε δεδομένο ή δεδομένα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος (μεμονωμένα ή συσχετιζόμενα). Η συλλογή πρέπει να περιλαμβάνει το σκεπτικό που αναπτύσσει ο μαθητής καθώς καταβάλει προσπάθεια για να εκπονήσει τις εργασίες, που θα περιληφθούν στο ΦΕΜ, τις οδηγίες του εκπαιδευτικού, τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας των έργων και την κριτική του κοινού που έχει κληθεί να μελετήσει και να αξιολογήσει το φάκελο εργασιών».
Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και το οραματιζόμενο νέο σχολείο (2010), ο φάκελος εργασιών μαθητή (ΦΕΜ-portfolios) κατέχει μία θέση στις τεχνικές αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (νηπιαγωείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο).
Στην προσπάθεια για την απόκτηση μιας συνολικής εικόνας για τον ΦΕΜ έχουν συγκεντρωθεί ορισμένα ελληνικά άρθρα (κατά χρονολογική σειρά και ηλεκτρονική διαθεσιμότητα) σχετικά με τον ΦΕΜ, αλλά και τον ηλεκτρονικό ΦΕΜ.
Άρθρα
Σταματοπούλου, Ι. (1998). Portfolio – βοηθώντας τους μαθητές μας στην προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη. Προσανατολισμός, 3, Μάρτιος – Απρίλιος.
Σταματοπούλου, Ι. (1998). Το Portfolio και η εφαρμογή του στο σχολείο. ΕΛΕΣΥΠ, 46-47.
Φωτιάδου, Τ. (2001). Το Portfolio ως μέσον ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών: Μια πρόταση, Επιθεώρηση εκπαιδευτικών θεμάτων, 5, 128-138.
Κουλουμπαρίτση, Α. & Ματσαγγούρας, Η. (2004). Φάκελος εργασιών του μαθητή (Portfolio): Η αυθεντική αξιολόγηση στη διαθεματική διδασκαλία, στο Π. Αγγελίδης και Γ. Μαυροειδής (επιμ.), Εκπαιδευτικές Καινοτομίες για το Σχολείο του Μέλλοντος. Αθήνα: Τυπωθείτω, 2004.
Μοσκοφόγλου-Χιονίδου, Μ., Δουκάκης, Σ. & Μαντζανάρης, Κ. (2005). Αξιολόγηση με Φάκελο εργασιών (Portfolio και e-Portfolio). Η Μαθησιακή Αποτίμησή της, Παρουσίαση στο Συνέδριο Εκπαιδευτικές αλλαγές, η παρέμβαση του εκπαιδευτικού και του σχολείου, 8-10 Απριλίου 2005, Πάτρα
Δουκάκης, Σ. (2005). Η συνεισφορά των portfolios και των e-portfolios στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στο Λύκειο, Εισήγηση στη Διημερίδα Μαθηματικών με θέμα: «Η Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Λύκειο», Βαρβάκειο Λύκειο, Αθήνα, 3-4 Μαρτίου 2005.
Bιτσιλάκη-Σορωνιάτη, Χ., Γκασούκα, Μ., Φώκιαλη, Π., Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ., Βασιλειάδης, Α., Ευθυμίου, Η., Δουκάκης, Σ., Ζυμπίδης, Δ. & Σιωμάδης, Β. (2007). Μελέτη με θέμα: «Τήρηση φακέλου εργασιών μαθητή – αξιολόγηση», Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.
Τσακίρη, Δ., Καπετανίδου Μ., Τσατσαρώνη, Ά., Κούρου, Μ., Μαυρίκης, Γ., Δημόπουλος, Κ., Τζιμογιάννης, Α., Σιόρεντα, Α., Χατζηνικήτα, Β. & Αναγνωστοπούλου, Κ. (2007). Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής – Δημιουργικής Σκέψης για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ.
Αρβανίτης, Ν. (2007). Ο φάκελος υλικού (portfolio) ως μέσο εναλλακτικής και αυθεντικής παιδαγωγικής αξιολόγησης του μαθητή, Eπιστημονικό Bήμα, 6, Mάρτιος 2007.
Σοφός, Α. & Λιάπη, Β. (2007). Η Σημασία των Νέων Τεχνολογιών και της Εννοιολογικής Χαρτογράφησης στη Δημιουργία Ενός Ψηφιακού Φακέλου Εργασιών του Μαθητή (E-Portfolio): Μια Νέα Πρόκληση, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο 2ου των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», 4-6 Μαΐου 2007, Σύρος.
Βαρσαμίδου, Α. & Ρές, Γ. (2007). Αυθεντική αξιολόγηση/ αξιολόγηση βάσει φακέλου: Μια δυναμική & ευέλικτη αξιολογική πρόταση στην υποχρεωτική εκπαίδευση, 2ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Γλώσσα, Σκέψη και Πράξη στην Εκπαίδευση, 19-21 Οκτωβρίου 2007, Ιωάννινα.
Λουκέρης, Δ., Μαντάς, Π. & Μέλλα, Α. (2010). Το χαρτοφυλάκιο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή (portfolio) ως εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησής του, Μέντορας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Τεύχος 12, σελ. 77-86.
Κόνσολας, Μ.Ν. (2010). Η αξιολόγηση των νηπίων στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης: Μια προσέγγιση με βάση το φάκελο εργασιών του μαθητή (portfolio),10ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας, Θεσσαλονίκη 15 – 17 Ιανουαρίου 2010 με θέμα: «Η αξιολόγηση και η έρευνα δράσης, σημαντικά εργαλεία για την ποιότητα και την ανανέωση των παιδαγωγικών πρακτικών».
Ρεκαλίδου, Γ., Ζάνταλη, Θ. & Σοφιανίδου, Μ. (2010). Η αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο. Πιλοτική εφαρμογή ενός Σχεδίου Αξιολόγησης και Αυτοαξιολόγησης με βάση τον Φάκελο Εργασιών. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 16, 22-38.
Καπετανίδου, Μ. (2010). Το Portfolio Γλωσσικής Αγωγής, ως πρακτική αξιολόγησης του μαθητή στα εκπαιδευτικά προγράμματα γλωσσικής υποστήριξης και γραμματισμού αλλοδαπών μαθητών. Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική, Περιοδική Ηλεκτρονική Έκδοση του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.), Τεύχος 1.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Πηγή: www.chiourea.gr/
 

Μια μέρα σε ένα σχολείο της Φινλανδίας