25 Οκτωβρίου 2014

Από τον Ιανουάριο η αξιολόγηση 127.000 δασκάλων και καθηγητών

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όλων των δημόσιων σχολείων.

Όπως αναφέρεται στο Έθνος του Σαββάτου, πρόκειται για μια διαδικασία «μαμούθ» με δεδομένο ότι αφορά έναν τεράστιο αριθμό εργαζομένων στο Δημόσιο, που φτάνει κοντά στα 127.000 άτομα και η οποία είχε... παγώσει για πάνω από 30 χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας στις αρχές της νέας χρονιάς θα «χτυπήσει το κουδούνι» και για την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών, καθώς έως το τέλος του Δεκεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί και η προτελευταία φάση της αξιολόγησης, η οποία αφορά τους διευθυντές σχολείων δευτεροβάθμιας, τους προϊσταμένους σχολείων πρωτοβάθμιας και τους προϊσταμένους τμημάτων (ειδικής αγωγής, αγωγής υγείας κ.ά.).

Η ΟΛΜΕ από την πλευρά της ζήτησε από τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους «να μην μετατραπούν σε αξιολογητές των συνάδελφών τους» και κατά συνέπεια να απόσχουν από την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, τον ορισμό ομάδων εργασίας, τον προγραμματισμό δράσης ή τα σχέδια δράσης, τις διαδικασίες αξιολόγησής τους, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους και γενικότερα από όλες τις διαδικασίες αυτο-αξιολόγησης σχολικής μονάδας και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Πηγή: in.gr

22 Οκτωβρίου 2014

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Φυσικές Επιστήμες
NASA Kids Club
Διαδραστικές δραστηριότητες
ARKive education (Εξαιρετικές παρουσιάσεις και υλικό για τους ζωντανούς οργανισμούς)
Ταινίες
Ανάπτυξη εμβρύου (πτηνού)
Η ομορφιά της επικονίασης
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Μαθήματα: Ιστορία
Πίνακας με ιδέες/προτάσεις για τη διδασκαλία της Ιστορίας (από τη συνάδελφο σχ. σύμβουλο Κουτσουράκη Στέλα)
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Μαθηματικά
Math Chimp (με άφθονες διαδραστικές δραστηριότητες, video και φύλλα εργασίας)
π.χ. http://www.hbschool.com/activity/busy_bees/index.html (πόσες μέλισσες μπήκαν στην κυψέλη;)
Δημιουργία φύλλων εργασίας
Παιχνίδια για μικρά παιδιά και μαθητές
Exploratorium: Geometry playground
Με δραστηριότητες για διαδραστικό πίνακα
Ένα παιχνίδι εκμάθησης της προπαίδειας από το Γιάννη Σουδία για τους ποδοσφαιρόφιλούς
Πίνακας στο Pinterest με ιδέες για την αξιοποίηση του post it στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πίνακας στο Pinterest με ιδέες για τους αριθμούς και την αρίθμηση
Σχολικό έτος 2013-14: Ενδεικτικά θέματα των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων
Σχολικό έτος 2012-13: Ενδεικτικά θέματα των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Δραστηριότητες αξιοποιήσιμες (και) με διαδραστικό πίνακα
Το πλέγμα του 100:
Παίζοντας μέχρι και με 3 ζάρια
Μοντελοποίηση και επίλυση προβλημάτων (για εργασία στο εργαστήριο πληροφορικής)
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Λογισμικά - Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία και αξιοθέατα
- Collections - Google Cultural Institute
- 360 Degree Aerial Panorama | 3D Virtual Tours Around the World
101 Web 2.0 Tools Every Teacher Should Know About | Tools for Teachers
Top 100 Tools for Learning
321 Free Tools for Teachers - Free Educational Technology
Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό: Σχέδια εργασίας
Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο για τη διαμεσολάβηση  συνομηλίκων (2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου στο οποίο διευθύντρια είναι η κα Αγγελική Γιαννάτου που ασχολείται συστηματικά με το θέμα)
Πίνακας στο pinterest για τον σχολικό εκφοβισμό (από την Χάτσικου Ιωάννα)
Δράσεις για την Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας (από την Χάτσικου Ιωάννα)
Οδηγοί εκπαιδευτικού Αγωγής Υγείας (Υπουργείο Παιδείας Κύπρου) (ενημερώθηκα από τη συνάδελφο Χατζή Μαρία)
"Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού", καρτέλες του ΚΕΘΕΑ  για την ανάπτυξη των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου http://agogiygeiasdatt.blogspot.gr/2013/02/blog-post_5.html από το γραφείο αγωγής υγείας Δυτικής Αττικής. (ενημερώθηκα από τη συνάδελφο Χατζή Μαρία)
Με αφορμή την θεματολογία της Πανελλήνιας Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2014-15.
Α. «Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσιοι» (εγχειρίδιο εκπαιδευτικού)
«Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή: Όλοι Διαφορετικοί Όλοι Ίσοι» – Τετράδιο Δραστηριοτήτων Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού 
«Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή: Όλοι Διαφορετικοί Όλοι Ίσοι» – Τετράδιο Δραστηριοτήτων Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού 
 Β. Το εγχειρίδιο “Compasito

Το εκπαιδευτικό υλικό προτείνεται από τον συνάδελφο Σχολικό Σύμβουλο Παναγιώτη Πήλιουρα

18 Οκτωβρίου 2014

Οι μεγάλες αλλαγές στα Δημοτικά Σχολεία


Nέα μεταρρύθμιση στο δημοτικό σχολείο βάζει στα σκαριά ο υπουργός Παιδείας Aνδρέας Λοβέρδος, κι αυτό πριν ακόμη αξιολογηθούν τα αποτελέσματα των προηγούμενων αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, που κόστισαν περί τα 100 εκατ. ευρώ από το EΣΠA. Στόχος του υπουργού Παιδείας είναι να κοπεί η «άχρηστη» ύλη και να ελαφρυνθεί το σχολικό πρόγραμμα, ώστε να ενισχυθεί η ενασχόληση των μαθητών με την άθληση και την υγιεινή διατροφή. Bεβαίως, οι όποιες αλλαγές θα αποφασιστούν μέσα από διάλογο που θα ξεκινήσει εντός του Oκτωβρίου με τους αρμόδιους φορείς, ενώ δεν αναμένεται να είναι θεαματικές, αφενός διότι δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια αφετέρου γιατί κάτι τέτοιο θα συναντούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, την οξύτατη αντίδραση της πρώην υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου. Eιδικότερα, «λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία» είναι το σύνθημα των αλλαγών που ο υπουργός Παιδείας Aνδρέας Λοβέρδος επιθυμεί να εφαρμόσει στα δημοτικά σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. Σήμερα, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου διδάσκονται συνολικά 17 γνωστικά αντικείμενα. O αριθμός μαθημάτων ξεκινά από οκτώ στην α΄ και τη β΄ τάξη, αυξάνεται σε δέκα στη γ΄ και τη δ΄ τάξη και καταλήγει στα δεκατρία στην ε΄ και την στ΄ τάξη. Οι διαφορές Στοιχεία από μελέτες του OOΣA δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες διαφορές σε ό, τι αφορά την κατανομή του διδακτικού χρόνου ανάμεσα στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα στα δημοτικά σχολεία στην Eλλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο της E.E. είναι οι εξής: Στην Eλλάδα διατίθεται λιγότερος διδακτικός χρόνος στα μαθηματικά, τη γυμναστική και τις τέχνες. Aντίθετα, διατίθεται περισσότερος χρόνος στα θρησκευτικά, τα γλωσσικά μαθήματα και τις φυσικές επιστήμες. Στα υπόλοιπα γνωστικά πεδία, οι διαφοροποιήσεις είναι οριακές. Περίπου οι ίδιες διαφορές παρατηρούνται και σε σχέση με την κατανομή του ωρολογίου προγράμματος του γυμνασίου, με εξαίρεση τη γλώσσα όπου ο διδακτικός χρόνος που αφιερώνεται στα γλωσσικά μαθήματα είναι πολύ περισσότερος και φθάνει στο 27% έναντι 16% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της E.E. Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη έκθεση του δικτύου Eurydice για το σχολικό έτος 2011-2012 και στον πίνακα με την κατανομή του προτεινόμενου ελάχιστου διδακτικού χρόνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα διάφορα μαθήματα ή γνωστικά αντικείμενα τα οποία περιλαμβάνονται στα δημοτικά σχολεία των χωρών της Eυρώπης είναι τα εξής: Γλώσσα, Mαθηματικά, Φυσικές Eπιστήμες, Kοινωνικές Eπιστήμες, Ξένες Γλώσσες, Φυσική Aγωγή, Kαλλιτεχνικές Δραστηριότητες, Θρησκευτικά / Hθική Διδασκαλία, Tεχνολογίες Πληροφορίας και Eπικοινωνιών, Tεχνολογία, καθώς και μια σειρά άλλων μαθημάτων που δεν αναφέρονται λεπτομερώς. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει ο υπουργός Παιδείας, ο διάλογος για τις αλλαγές στο δημοτικό σχολείο θα ξεκινήσει εντός του Oκτωβρίου από το Eθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ενώ στη συνέχεια θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας, με στόχο το νομοσχέδιο να προωθηθεί προς ψήφιση στη Bουλή τον Iανουάριο. Στο πλαίσιο του διαλόγου, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι θέσεις της Aννας Διαμαντοπούλου, επί υπουργίας της οποίας είχε σχεδιαστεί και τεθεί σε εφαρμογή το Nέο Σχολείο. H μεταρρύθμιση που έμεινε «μετέωρη» «Πυρήνας» του Nέου Σχολείου ήταν τα νέα προγράμματα σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, τα οποία συντάχθηκαν από ομάδες ειδικών επιστημόνων, πανεπιστημιακών, αλλά και μάχιμων εκπαιδευτικών με την απορρόφηση περίπου 100 εκατ. ευρώ από το EΣΠA και εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε δημοτικά και γυμνάσια για τρία σχολικά έτη (2011-12, 2012-13, 2013-14). H πιλοτική εφαρμογή τους, όμως, σταμάτησε φέτος με απόφαση που έλαβε το Iνστιτούτο Eκπαιδευτικής Πολιτικής (IEΠ) το καλοκαίρι. «Mετά την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών του Nέου Σχολείου στα δημοτικά και τα γυμνάσια που είχαν επιλεγεί, δεν συντρέχει λόγος συνέχισης. Tα νέα προγράμματα σπουδών, διορθωμένα και αναθεωρημένα, σταδιακά θα εγκρίνονται από το Δ.Σ. του IEΠ και θα αναρτώνται στον κόμβο του ‘ψηφιακού σχολείου’, αποτελώντας Συμπληρωματικά Προγράμματα Σπουδών», αναφέρεται στην απόφαση του IEΠ και προστίθεται: «Όταν θα έχει ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία, όπως προβλέπεται από το έργο του Nέου Σχολείου και εφόσον προκύψει και καλυφθεί η ανάγκη δημιουργίας συμβατών με τα νέα αυτά προγράμματα σπουδών διδακτικών υλικών ή βιβλίων, τότε το Iνστιτούτο Eκπαιδευτικής Πολιτικής θα εισηγηθεί την πλήρη και υποχρεωτική διάχυση και ισχύ τους για το δημοτικό και το γυμνάσιο». Αγγλικά, Τέχνες και Πληροφορική στην Α’ Δημοτικού Στον αντίποδα συνεχίζει να εφαρμόζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ο θεσμός του Eνιαίου Aναμορφωμένου Eκπαιδευτικού Προγράμματος (EAEΠ,) που εισήχθη στα δημοτικά σχολεία στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων σπουδών, και προβλέπει τη διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου και την προσθήκη των αγγλικών, των τεχνών και της πληροφορικής από την α΄ τάξη. Tο EAEΠ ξεκίνησε να υλοποιείται πιλοτικά από το σχολικό έτος 2010-11 σε 800 δημοτικά σχολεία, τα οποία αυξήθηκαν σε 961 το 2011-12 και σε 1.287 το 2013-14 με τη συμμετοχή περί του 60% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων. Στα «βήματα» αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος αναμένεται να «πατήσει» ο υπουργός Παιδείας Aνδρέας Λοβέρδος.

177 Χρήστες Online Ελάτε και εσείς στην παρέα του xenesglosses.eu. Πάνω από 33.500 φίλοι στο Facebook., 3.000 στο newsletter, 345 στο twitter Οι μεγάλες αλλαγές στα Δημοτικά Σχολεία 21 ώρες πρίν Ετικέτες: Αλλαγές δημοτικά Μεγάλες σχολεία gonidia Πηγή ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΝΕΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΙΣΗ ΠΡΙΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ Tης Xαράς Kαλημέρη ΗΜΕΡΗΣΙΑ Nέα μεταρρύθμιση στο δημοτικό σχολείο βάζει στα σκαριά ο υπουργός Παιδείας Aνδρέας Λοβέρδος, κι αυτό πριν ακόμη αξιολογηθούν τα αποτελέσματα των προηγούμενων αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, που κόστισαν περί τα 100 εκατ. ευρώ από το EΣΠA. Στόχος του υπουργού Παιδείας είναι να κοπεί η «άχρηστη» ύλη και να ελαφρυνθεί το σχολικό πρόγραμμα, ώστε να ενισχυθεί η ενασχόληση των μαθητών με την άθληση και την υγιεινή διατροφή. Bεβαίως, οι όποιες αλλαγές θα αποφασιστούν μέσα από διάλογο που θα ξεκινήσει εντός του Oκτωβρίου με τους αρμόδιους φορείς, ενώ δεν αναμένεται να είναι θεαματικές, αφενός διότι δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια αφετέρου γιατί κάτι τέτοιο θα συναντούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, την οξύτατη αντίδραση της πρώην υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου. Eιδικότερα, «λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία» είναι το σύνθημα των αλλαγών που ο υπουργός Παιδείας Aνδρέας Λοβέρδος επιθυμεί να εφαρμόσει στα δημοτικά σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. Σήμερα, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου διδάσκονται συνολικά 17 γνωστικά αντικείμενα. O αριθμός μαθημάτων ξεκινά από οκτώ στην α΄ και τη β΄ τάξη, αυξάνεται σε δέκα στη γ΄ και τη δ΄ τάξη και καταλήγει στα δεκατρία στην ε΄ και την στ΄ τάξη. Οι διαφορές Στοιχεία από μελέτες του OOΣA δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες διαφορές σε ό, τι αφορά την κατανομή του διδακτικού χρόνου ανάμεσα στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα στα δημοτικά σχολεία στην Eλλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο της E.E. είναι οι εξής: Στην Eλλάδα διατίθεται λιγότερος διδακτικός χρόνος στα μαθηματικά, τη γυμναστική και τις τέχνες. Aντίθετα, διατίθεται περισσότερος χρόνος στα θρησκευτικά, τα γλωσσικά μαθήματα και τις φυσικές επιστήμες. Στα υπόλοιπα γνωστικά πεδία, οι διαφοροποιήσεις είναι οριακές. Περίπου οι ίδιες διαφορές παρατηρούνται και σε σχέση με την κατανομή του ωρολογίου προγράμματος του γυμνασίου, με εξαίρεση τη γλώσσα όπου ο διδακτικός χρόνος που αφιερώνεται στα γλωσσικά μαθήματα είναι πολύ περισσότερος και φθάνει στο 27% έναντι 16% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της E.E. Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη έκθεση του δικτύου Eurydice για το σχολικό έτος 2011-2012 και στον πίνακα με την κατανομή του προτεινόμενου ελάχιστου διδακτικού χρόνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα διάφορα μαθήματα ή γνωστικά αντικείμενα τα οποία περιλαμβάνονται στα δημοτικά σχολεία των χωρών της Eυρώπης είναι τα εξής: Γλώσσα, Mαθηματικά, Φυσικές Eπιστήμες, Kοινωνικές Eπιστήμες, Ξένες Γλώσσες, Φυσική Aγωγή, Kαλλιτεχνικές Δραστηριότητες, Θρησκευτικά / Hθική Διδασκαλία, Tεχνολογίες Πληροφορίας και Eπικοινωνιών, Tεχνολογία, καθώς και μια σειρά άλλων μαθημάτων που δεν αναφέρονται λεπτομερώς. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει ο υπουργός Παιδείας, ο διάλογος για τις αλλαγές στο δημοτικό σχολείο θα ξεκινήσει εντός του Oκτωβρίου από το Eθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ενώ στη συνέχεια θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας, με στόχο το νομοσχέδιο να προωθηθεί προς ψήφιση στη Bουλή τον Iανουάριο. Στο πλαίσιο του διαλόγου, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι θέσεις της Aννας Διαμαντοπούλου, επί υπουργίας της οποίας είχε σχεδιαστεί και τεθεί σε εφαρμογή το Nέο Σχολείο. H μεταρρύθμιση που έμεινε «μετέωρη» «Πυρήνας» του Nέου Σχολείου ήταν τα νέα προγράμματα σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, τα οποία συντάχθηκαν από ομάδες ειδικών επιστημόνων, πανεπιστημιακών, αλλά και μάχιμων εκπαιδευτικών με την απορρόφηση περίπου 100 εκατ. ευρώ από το EΣΠA και εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε δημοτικά και γυμνάσια για τρία σχολικά έτη (2011-12, 2012-13, 2013-14). H πιλοτική εφαρμογή τους, όμως, σταμάτησε φέτος με απόφαση που έλαβε το Iνστιτούτο Eκπαιδευτικής Πολιτικής (IEΠ) το καλοκαίρι. «Mετά την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών του Nέου Σχολείου στα δημοτικά και τα γυμνάσια που είχαν επιλεγεί, δεν συντρέχει λόγος συνέχισης. Tα νέα προγράμματα σπουδών, διορθωμένα και αναθεωρημένα, σταδιακά θα εγκρίνονται από το Δ.Σ. του IEΠ και θα αναρτώνται στον κόμβο του ‘ψηφιακού σχολείου’, αποτελώντας Συμπληρωματικά Προγράμματα Σπουδών», αναφέρεται στην απόφαση του IEΠ και προστίθεται: «Όταν θα έχει ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία, όπως προβλέπεται από το έργο του Nέου Σχολείου και εφόσον προκύψει και καλυφθεί η ανάγκη δημιουργίας συμβατών με τα νέα αυτά προγράμματα σπουδών διδακτικών υλικών ή βιβλίων, τότε το Iνστιτούτο Eκπαιδευτικής Πολιτικής θα εισηγηθεί την πλήρη και υποχρεωτική διάχυση και ισχύ τους για το δημοτικό και το γυμνάσιο». Αγγλικά, Τέχνες και Πληροφορική στην Α’ Δημοτικού Στον αντίποδα συνεχίζει να εφαρμόζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ο θεσμός του Eνιαίου Aναμορφωμένου Eκπαιδευτικού Προγράμματος (EAEΠ,) που εισήχθη στα δημοτικά σχολεία στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων σπουδών, και προβλέπει τη διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου και την προσθήκη των αγγλικών, των τεχνών και της πληροφορικής από την α΄ τάξη. Tο EAEΠ ξεκίνησε να υλοποιείται πιλοτικά από το σχολικό έτος 2010-11 σε 800 δημοτικά σχολεία, τα οποία αυξήθηκαν σε 961 το 2011-12 και σε 1.287 το 2013-14 με τη συμμετοχή περί του 60% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων. Στα «βήματα» αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος αναμένεται να «πατήσει» ο υπουργός Παιδείας Aνδρέας Λοβέρδος. «Tα χρήματα που δαπανήθηκαν για τη μεταρρύθμιση στην υποχρεωτική εκπαίδευση δεν θα πάνε χαμένα. Θα δούμε ποιες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν και αφού λάβουμε υπόψη τα διεθνή δεδομένα και τις προτάσεις που θα γίνουν στο πλαίσιο του διαλόγου θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή, ουσιαστικά, ενός EAEΠ Nο 2», διαβεβαιώνουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, προσθέτοντας ότι ούτε ο πολιτικός χρόνος που διανύουμε, ούτε όμως και τα οικονομικά δεδομένα της χώρας επιτρέπουν μεγαλεπήβολες μεταρρυθμίσεις…

Διαβάστε περισσότερα: Οι μεγάλες αλλαγές στα Δημοτικά Σχολεία | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

17 Οκτωβρίου 2014

Εθελοντική δράση φύτευσης φυτών στην πόλη του Κιλκίς

 Πλατεία Κιλκίς με μαθητές κι εκπαιδευτικούς του 1ου & 6ου Δημοτικών Σχολείων Κιλκίς και την Κα Ανανιάδου Νατάσα υλοποιήθηκε η περιβαλλοντική δράση με τη συνεργασία του Δήμου Κιλκίς και της Διεύθυνσης Α/θμιας Κιλκίς.





15 Οκτωβρίου 2014

Εγκύκλιος Σχολικών Δραστηριοτήτων 2014-2015

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning και ERASMUS+) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Επικείμενες αλλαγές στην εκπαίδευση




  • Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη έως 15.000 εκπαιδευτικών. Ο Ανδρέας Λοβέρδος δηλώνει σε κάθε ευκαιρία ότι αν δεν εξαιρεθεί η Παιδεία από το 1 προς 10, ώστε να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών, τον επόμενο χρόνο τα σχολεία δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν κανονικά λόγω των αθρόων συνταξιοδοτήσεων που δεν αναπληρώνονται. Το θέμα έχει τεθεί ήδη στην ΕΕ και αναμένεται απάντηση.

  • Έναρξη αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Μετά τους διευθυντές και τα στελέχη εκπαίδευσης, έρχεται η ώρα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τις αρχές του ερχόμενου έτους

  • Επέκταση του θεσμού των Πρότυπων - Πειραματικών σχολείων. Στόχος είναι να αποτελέσουν την «ατμομηχανή» της εκπαίδευσης τα επόμενα χρόνια. "Τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία, μαζί με τα μουσικά και τα καλλιτεχνικά αποτελούν μια άλλης μορφής αναβαθμισμένη Παιδεία", δήλωσε την Τρίτη ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος.

  •  Εφαρμογή του Κοινωνικού Σχολείου, με δράσεις ενημέρωσης των μαθητών και γονέων για πληθώρα θεμάτων που αφορούν στην υγεία, στην άθληση, στα ναρκωτικά, στη σεξουαλική αγωγή, στον ρατσισμό, στη βία κ.λπ.

  • Μεγάλη δομική αλλαγή στα προγράμματα των δημοτικών σχολείων, με βασικό στόχο τον περιορισμό της ύλης και των μαθημάτων και περισσότερη δημιουργική απασχόληση από το ερχόμενο έτος. Για το ζήτημα αυτό -η μεταρρύθμιση την οποία επιθυμεί πολύ ο Ανδρέας Λοβέρδος- θα συγκληθούν μέσα στον μήνα το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και το Συμβούλιο πρώην Υπουργών Παιδείας για να κατατεθούν προτάσεις. Θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση, ώστε τον Ιανουάριο να κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο.
  • Νέος νόμος για την Ειδική Αγωγή
 Πηγή: Ta nea