31 Ιανουαρίου 2015

Αναστέλλεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Την αναστολή των τρεχουσών διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναστέλλονται ανακοίνωσε επίσημα σήμερα Σάββατο το υπουργείο Παιδείας, διότι σύμφωνα με το ανακοινωθέν «δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό» και «προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.

Το υπουργείο διευκρινίζει πως αυτό προτίθεται η πολιτική ηγεσία να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του.
Ειδικότερα το ανακοινωθέν του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αναδημοσίευση από: essos

28 Ιανουαρίου 2015

Επιμορφωτική συνάντηση στην Αρναία Χαλικιδικής

 Υλοποιήθηκε σήμερα στην Αρναία Χαλκιδικής επιμορφωτική συνάντηση για τους εκπαιδευτικούς της Δ΄Τάξης της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας του Νομού με θέμα τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Ευχαριστώ τον Σχολικό Σύμβουλο Κο Παρασκευά Απόστολο για τη φιλοξενία και τους εκπαιδευτικούς για τη ζεστή ατμόσφαιρα και συνεργασία. Π.Π.




27 Ιανουαρίου 2015

Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων

Δημοσιεύτηκαν στην  Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων, μετά την εισαγωγή της της μελέτης   στην πρωινή ζώνη και δύο διδακτικών  ωρών  Φυσικής  Αγωγής και Μελέτης  Περιβάλλοντος στις  δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Επίσης την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι δύο υπουργικές αποφάσεις που αφορούν:
Α. Την πιλοτική εφαρμογή της μελέτης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στην πρωινή ζώνη, και,
Β. Τη διάθεση μιας  διδακτικής ώρας της Φυσικής Αγωγής για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο», από την Α΄ έως την Στ΄ τάξη και
  για τις τάξεις Α΄ έως Δ΄ διατίθεται, για τις ίδιες δράσεις η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος
ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
 Μελέτη στην πρωινή ζώνη του Δημοτικού Σχολείου
 Σύμφωνα με την απόφαση:
Α. Για το σχολικό έτος 2014-2015 και για το χρονικό διάστημα από 2 Μαρτίου 2015 έως και την λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτος 2014-2015 θα εφαρμοστεί πιλοτικά η μελέτη και εμπέδωση των μαθημάτων Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Υποχρεωτικής Πρωινής Ζώνης των 35 ωρών των Δημοτικών Σχολείων που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα(ΕΑΕΠ) με την κατά τη δυνατή ολοκλήρωση στο σχολείο των εργασιών ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές από τις «κατ΄ οίκον» εργασίες.
Β. Σκοπός της ρύθμισης είναι η ενίσχυση της αντισταθμιστικής λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου με ΕΑΕΠ και η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής.
Γ. Η μελέτη και εμπέδωση θα εφαρμοστεί στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’,Ε΄,ΣΤ’ στα μαθήματα Γλώσσα, Μαθηματικά και στις τάξεις Ε΄, ΣΤ’ και στο μάθημα της Φυσικής.
Δ. Για την μελέτη και εμπέδωση των ανωτέρω μαθημάτων θα διατίθεται είτε μέρος της διδακτικής ώρας των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων είτε ολόκληρη διδακτική ώρα ημερησίως και μέχρι 5 ώρες την εβδομάδα συνολικά. Η μελέτη και εμπέδωση υλοποιείται από τον δάσκαλο της τάξης ή από άλλον εκπαιδευτικό ΠΕ 70.
Ε. Η κατανομή των ωρών της μελέτης και εμπέδωσης και η διαμόρφωση του Εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος θα γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και έγκριση του οικείου σχολικού Συμβούλου με βάση της ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας κ.λ.π. Ζ. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγηση.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Δύο διδακτικές ώρες Φυσική Αγωγή και Μελέτη Περιβάλλοντος για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο»
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:
Α. Διατίθεται μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο», από την Α΄ έως την Στ΄ τάξη.
Β. Επίσης για τις τάξεις Α΄ έως Δ΄ διατίθεται, για τις ίδιες δράσεις η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος
Ειδικότερα:
Στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’ , η μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής θα διατίθεται για χορούς.
Επιπλέον στις τάξεις (Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’΄) μία διδακτική ώρα θα διατίθεται για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».
Για τις τάξεις Ε΄,ΣΤ’ , δύναται να διατίθεται μία (1) διδακτική ώρα για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».
Προτείνεται για όλα τα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος. Θα μπορούσαν να υπάρξουν και μικτά τμήματα από μαθητές διαφορετικών τάξεων υπό τη μορφή κύκλων γνωστικών αντικειμένων ή αλλιώς ομίλων δράσεων δημιουργίας και πολιτισμού.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δραστηριότητας οι μαθητές όλων των τάξεων μπορεί να προετοιμάζουν σχολικές εορτές, χορωδίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες για την καλλιέργεια της αισθητικής καθώς και την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων του πολιτισμού όπως: λογοτεχνία, τέχνες, φωτογραφία, μουσικά σύνολα, κ.α.).
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να οργανωθεί από δασκάλους, εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής και εκπαιδευτικούς μουσικήs, φυσικής αγωγής. Στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’ , η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος δύναται να διατίθεται από τον διδάσκοντα/ εκπαιδευτικó ΠΕ 70 για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 
Aναπαραγωγή από: essos

22 Ιανουαρίου 2015

Καλλιέργεια σχολικού κήπου σε αστικό περιβάλλον

Οι φωτογραφίες είναι από δραστηριότητες εκπαιδευτικών και μαθητών του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς για τη δημιουργία σχολικού κήπου σε αστικό περιβάλλον.




21 Ιανουαρίου 2015

Επιμορφωτική συνάντηση: Η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου

 Υλοποιήθηκε σήμερα στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς επιμορφωτική συνάντηση για τους γονείς μαθητών για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Στη συνάντηση οι γονείς παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις του Σχολικού Συμβούλου Παπαδόπουλου Πάρη και του Στελέχους της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κιλκίς Κ. Κουζουκίδη Μάξιμου. Ακολούθησε μια πολύ χρήσιμη συζήτηση στην οποία παρουσιάστηκε και το Περιφερειακό θεματικό δίκτυο:  Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και οι πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει



.

19 Ιανουαρίου 2015

Θέλετε να επισκεφθείτε με τους συμμαθητές σας το CERN;

Θέλετε να επισκεφθείτε με τους συμμαθητές σας το CERN; Ξεκινήστε από τώρα γιατί υπάρχει σειρά προτεραιότητας που ξεπερνά τους 4 μήνες! Ο μέγιστος αριθμός ατόμων, ανά σχολείο, είναι 50. Η επίσημη ξενάγηση διαρκεί μισή μέρα αλλά είναι δυνατόν, σε συννενόηση με Έλληνες επιστήμονες στο CERN, να επεκταθεί, ενδεχομένως, για ολόκληρη την ημέρα.

Η ξενάγηση απαιτεί μετακινήσεις στα διάφορα εργαστήρια του κέντρου. Αν θα έχετε ιδιωτικό πούλμαν για τις μετακινήσεις σας, θα χρησιμοποιηθεί και για την ξενάγηση στο CERN. Αν όχι, το CERN μπορεί να προσφέρει μετακίνηση με ένα πούλμαν των 24 ατόμων. Για περισσότερα άτομα θα πρέπει να καλύψετε τα έξοδα μετακίνησής σας κατά την διάρκεια της επίσκεψης. Ιδιωτικά αυτοκίνητα δεν επιτρέπονται στην ξενάγηση.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Εστιατόριο του CERN γαι το γεύμα που κοστίζει γύρω στα 8-10 Ευρώ (10-12 Ελβετικά Φράγκα). Το επίσημο νόμισμα είναι το Ελβετικό φράγκο. Το εστιατόριο δέχεται Ευρώ αλλά τα τυχόν ρέστα θα είναι σε Ελβετικά Φράγκα. Θα πρέπει να κάνετε κράτηση για τη χρήση του εστιατορίου, μετά την επιβεβαίωση της επίσκεψης.

Η όλη διαδικασία ξεκινά με την συμπλήρωση από τον υπεύθυνο καθηγητή της ηλεκτρονικής αίτησης.

18 Ιανουαρίου 2015

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2015

http://www.saferinternet.gr/sid
Την Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου, θα εορταστεί για 12η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες, υπό το συντονισμό του έργου SafeBorders και το πρόγραμμα Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2005 ανέλαβε τα ηνία το  Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης & Επαγρύπνησης INSAFE, και σήμερα ο αριθμός των χωρών έχει ξεπεράσει τις 100 παγκοσμίως!

Όπως κάθε χρόνο, η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, επίσημος διοργανωτής του εορτασμού στην Ελλάδα, σας προσκαλεί να δράσετε ως «Πρεσβευτές» και πολλαπλασιαστές της ημέρας αυτής, μεταδίδοντας το φετινό σύνθημά της:  «Όλοι μαζί, για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!», και διοργανώνοντας δικές σας εκδηλώσεις μέσα στο σχολείο σας, στο φορέα σας, στην τοπική σας κοινωνία.

Στόχος και των φετινών δραστηριοτήτων είναι να δράσετε όλοι εσείς από μόνοι σας ως προωθητές των μηνυμάτων μας και των στόχων του προγράμματος Safer Internet της Ε.Ε., δίχως την ανάγκη της δικής μας φυσικής παρουσίας ή της παρουσίας τρίτων, όντας έτσι πραγματικοί πρεσβευτές του έργου μας. Για να στηρίξουμε τις πρωτοβουλίες σας, σας παρέχουμε όλο το online υλικό του ιστοχώρου μας, που φέτος έχει εμπλουτιστεί με νέα διαδικτυακά σεμινάρια (webinars). Επίσης, σας θυμίζουμε την πρωτότυπη τηλεοπτική μας εκστρατεία "Το Παντοπωλείο".

Εάν θέλετε να γίνετε Πρεσβευτής μας και δεν έχετε ήδη λάβει σχετικό email,  μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση support AT sihellas DOT org και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας.

Μείνετε συντονισμένοι για να μαθαίνετε τα νέα για όλες τις κεντρικές εκδηλώσεις του φετινού εορτασμού!

7ος Διαγωνισμός Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων 2015

http://www.eduwebawards.gr/
1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
7ος Διαγωνισμός Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων 2015
Η «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε) και η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) προκηρύσσουν τον 7ο Διαγωνισμό Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων: α) Σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών), β) Σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ), γ) Υποστηρικτικών δομών της Εκπαίδευσης (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ κ.α), δ) Διοικητικών μονάδων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καθώς και ε) Προσωπικών Ιστότοπων Εκπαιδευτικών.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη όλων των ποιοτικών διαδικτυακών ιστότοπων που παρέχουν εκπαιδευτικές – παιδαγωγικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, η ηθική και η υλική -έστω και συμβολικά- επιβράβευσή τους.
Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν οι Ελληνόφωνοι Εκπαιδευτικοί Ιστότοποι που θα είναι ενεργοί τουλάχιστον μέχρι και την ημερομηνία αξιολόγησής τους στις ακόλουθες κατηγορίες για τις οποίες θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι:
  1. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία,
  2. Γυμνάσια,
  3. Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ,
  4. Υποστηρικτές δομές εκπαίδευσης (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ κ.α),
  5. Διοικητικές μονάδες διευθύνσεων εκπαίδευσης και περιφερειακών διευθύνσεων,
  6. Προσωπικοί διαδικτυακοί ιστότοποι εκπαιδευτικών.
Αιτήσεις συμμετοχής: 1-28 Φεβρουαρίου 2015.

16 Ιανουαρίου 2015

Θεώρηση βιβλιαρίων Υγείας στο ΙΚΑ

   
Τα βιβλιάρια υγείας του Δημοσίου έχουν ισχύ ως τις 28-2-2015. Η χειρόγραφη θεώρηση των βιβλιαρίων έχει σταματήσει. Θα πρέπει να γίνει ηλεκτρονική θεώρηση-απογραφή των βιβλιαρίων των κύρια ασφαλισμένων και των προστατευόμενων μελών στο ΙΚΑ. Απαιτείται:
  •       Για τους άμεσα ασφαλισμένους φωτοτυπία ταυτότητας, αναφορά του ΑΜΚΑ
  •       Για τα παιδιά κάτω των 18 ετών απλά ταυτότητα αν έχει και ΑΜΚΑ.
  •       Για τον/την σύζυγο ασφαλισμένη έμμεσα εκκαθαριστικό εφορίας, ΑΜΚΑ και ταυτότητα
  •       Για τα παιδιά που σπουδάζουν βεβαίωση φοίτησης, ταυτότητα, ΑΦΜ και γνώση ΑΜΚΑ
Εννοείται πως προσκομίζονται τα παλαιά βιβλιάρια.
Παπαδόπουλος Πάρης

15 Ιανουαρίου 2015

Σχολικοί Κήποι

Οι σχολικοί κήποι είναι ένα θεματικό δίκτυο που δίνει  σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν πραξιακές δεξιότητες, συνεργασία και να μάθουν τις φυσικές επιστήμες, τη βιολογία αλλά και τον φυτικό πλούτο της πατρίδας μας. Οι δραστηριότητες και οι φωτογραφίες είναι από τα Δημοτικά Σχολεία Μικρόκαμπου και Γαλλικού. Ευχαριστώ τους εκπαιδευτικούς που δουλεύουν με μεράκι και φιλότιμο. Π.Π.

Αναδημοσιεύω από την ιστοσελίδα του Δημοτικού Μικρόκαμπου  http://blogs.sch.gr/cioannidis
Πριν από ένα χρόνο στο σχολείο μας, οι μαθητές της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης κάναμε ένα λαχανόκηπο.
Η πρώτη μας δουλειά ήταν να διαλέξουμε το χώρο που θα φυτεύαμε. Ο χώρος που βρήκαμε ήταν μια άκρη της αυλής του σχολείου που είχε αρκετό ήλιο όλη τη διάρκεια της ημέρας. Επίσης, ο χώρος αυτός βρίσκεται κοντά στη βρύση ώστε να ποτίζεται εύκολα.
Ύστερα περιφράξαμε το χώρο με συρματόπλεγμα., σκάψαμε με τσάπες και πατόφτυαρα, απομακρύναμε τα αγριόχορτα, δημιουργήσαμε παρτέρια. Τέλος ρίξαμε κοπριά καλά χωνεμένη που μας έφερε ο κύριος Φάνης. Ο κήπος μας ήταν έτοιμος για σπορά.
Στην αρχή φυτέψαμε  κρεμμύδια και σκόρδα. Ήταν στα μέσα του χειμώνα. Την άνοιξη η παραγωγή μας ήταν έτοιμη για πούλημα. Μια Τρίτη λοιπόν γίναμε για πρώτη φορά πωλητές στη λαϊκή αγορά του χωριού μας. Τα προϊόντα μας έγιναν ανάρπαστα.....


Κάμπιες στα λάχανα!

 Στις αρχές Δεκέμβρη παρατηρήσαμε ότι σε μερικά λάχανα τα φύλλα τους ήταν τρυπημένα, άλλα λιγότερο άλλα περισσότερο. Στην κάτω μεριά των φύλλων είχαν εγκατασταθεί μικρές κάμπιες. Σήμανε συναγερμός! Την άλλη μέρα η Χρύσα έφερε από το σπίτι ένα ψεκαστήρα με ένα φάρμακο (βιολογικό) του εμπορίου. Ψεκάσαμε προσεκτικά τα λάχανα και οι κάμπιες μετά από δυο μέρες είχαν εξαφανιστεί. Λίγες μέρες αργότερα όμως ξαναφάνηκαν, αυτή τη φορά ήταν μεγαλύτερες και τριχωτές. Ίσως γιατί οι συνεχείς βροχές μας εμπόδισαν να τις ξαναραντίσουμε. Αυτή τη φορά φτιάξαμε το δικό μας φάρμακο για την καταπολέμησή τους. Τη συνταγή τη βρήκαμε στο διαδίκτυο. Σε ένα λίτρο νερού διαλύσαμε μια κουταλιά τριμμένο πράσινο σαπούνι και μια κουταλιά οινόπνευμα. Αυτή τη φορά ραντίσαμε και επαναλάβαμε το ράντισμα μετά από τρεις μέρες. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά. Οι κάμπιες εξαφανίστηκαν. Είμαστε όμως σε επιφυλακή να προστατέψουμε την παραγωγή μας…




14 Ιανουαρίου 2015

«Τροποποίηση χρονοδιαγράμματος εφαρμογής της αξιολόγησης στο πλαίσιο του Π.Δ. 152/2013»





ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


 Σας γνωρίζουμε ότι  παρατείνεται η ημερομηνία καταχώρισης των αξιολογήσεων από όλους τους  αξιολογητές στην πλατφόρμα αξιολόγησης μέχρι και τις 16  Φεβρουαρίου 2015.