Γλώσσα

1. Οι κατ’ οίκον εργασίες

Eπισυνάπτω δύο έγγραφα της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΕΠΘ (Φ.12/428/8524/Γ1 και Φ.12/342/35602/Γ1) με το σχετικό θέμα και οδηγίες του αρμόδιου Τμήματος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που καλό είναι όλες και όλοι να τις έχουμε υπόψη μας.
Τα δυο αυτά έγγραφα μπορεί να είναι οι οδηγοί μας για τα κριτήρια επιλογής δραστηριοτήτων που δίνονται στους μαθητές και τις μαθήτριες μας κατ΄ οίκον.θα ήθελα να σημειώσω τον χρόνο των κατ’ οίκον εργασιών. Αναφέρεται στις οδηγίες: «Η εκτέλεσή τους…να μην απαιτεί περισσότερο από 30 λεπτά για τις Α΄ και Β΄, 40 λεπτά γα τις Γ΄ και &΄ και 60΄λεπτά για τις Ε΄ και Στ΄ τάξεις». Ο χρόνος είναι ενδεικτικός και βέβαια σ’ όλους/ες μας μπορεί να φαίνεται μάλλον λίγος. Ας προβληματιστούμε όμως συνάδελφοι/ισσες τι χρόνο έχουν τα παιδιά μας στις μέρες μας, οι μαθητές/τριές μας, για να παίξουν, να διασκεδάσουν, να ψυχαγωγηθούν, να ξεκουραστούν. Όλα τα παραπάνω είναι κατευθύνσεις /προσανατολισμοί και όχι άκαμπτοι κανόνες.
Ας μη ξεχνάμε τέλος : πως διδάσκουμε  μαθητές και μαθήτριες κι όχι περιεχόμενα μαθημάτων.


2. Γραπτός Λόγος - Κειμενικά Είδη

3.Επιμόρφωση 

Άρθρα - Μελέτες - Έρευνες 

ΘέμαΑρχείοΗμερομηνία
Aπό τον επικοινωνιοκεντρισμό στον κοινωνιοκεντρισμό09/12/2011
Δέκα μύθοι για την επικοινωνιακή προσέγγιση09/12/2011
Η αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας στο γλωσσικό μάθημα09/12/2011
Η αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας: Στοιχεία από την Κύπρο09/12/2011
Γλωσσική ποικιλία και κριτικός γραμματισμός: Συσχετισμοί και παιδαγωγικές προεκτάσεις09/12/2011
Η γλώσσα και η αναμόρφωση της ανθρώπινης εμπειρίας09/12/2011
Η γραμματική στη σχολική εκπαίδευση09/12/2011
Η γλωσσική αγωγή στη Β/βάθμια εκπαίδευση της Αυστραλίας: Μια συστημική λειτουργική οπτική09/12/2011
Η συστημική λειτουργική γραμματική του Halliday09/12/2011
Η διδασκαλία της δομής της γλώσσας09/12/2011
Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας09/12/2011
Η επεξεργασία του λόγου που παράγουν οι μαθητές/τριες09/12/2011
Η "ανάγνωση" και η "παραγωγή" πολυτροπικότητας σε μαθησιακό περιβάλλον09/12/2011


4. PISA-Θέματα Κατανόησης Κειμένου

Τίτλος
Αρχείο PDF
Αθλητικά παπούτσια
Ανακοίνωση των σούπερ μάρκετ
Απόψεις μαθητών
Αστυνομικά επιστημονικά όπλα
Βιβλιοθήκη
Γκράφιτι
Γρίπη
Διεθνής ανθρωπιστική ογάνωση
Εγγύηση
Εργασία
Η Αμάντα και η δούκισσα
Η βία στα σχολεία
Η δημοκρατία στην Αθήνα
Η μοτοσικλέτα
Λίμνη Τσαντ
Μακόντο
Μέλισσες
Νέο μετρό
Νέοι κανόνες
Ο δίκαιος δικαστής
Πεζοπορία στην Αφρική
Προορισμός Μπουένος Άιρες
Προτεραιότητα στη σοκολάτα
Τμήμα προσωπικού
Το δώρο
Χάρτης βιβλιοθήκης
Ψηλοί πύργοι